Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Outlook express problem


Anbefalte innlegg

Eg har nylig installert xp på en maskin eg no holder på å ruste opp igjen. Det som er problemet no er at denne familen vil at eg skal fikse outlooken deres slik den var før. Altså en inbox full av gamle epostmeldiger samt at inboksen var delt inn i grupper og undermapper osv. Dere skjønner sikkert hva eg mener.

 

Eg har alle outlook filene fra før, men eg vet ikke hvordan eg klarer å importere (om det er det eg må gjøre) for å få god gammaldags outlook.

 

Hadde det bare vært like lett som i CS, hvor eg har 2 filer å forholde meg til. autoexec og cfg.

 

Uansett, hvilken filer er det eg no er på jakt etter og hvordan får eg disse ut i action?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Outlook Express "lagrer" epost-meldingen i filer som slutter på ".dbx", for eksempel "Innboks.dbx" osv..

 

Disse filene må du kopiere inn i en mappe som heter "mail" på harddisken og fjerne eventuell skrivebeskyttelse hvis du har kopiert dem ditt fra en cd.

 

I Outlook Express går du inn i "Fil"-menyen .. finner "import" og velger "meldinger" eller messages ... resten skulle være selvforklarende.

Lenke til kommentar

Beklager ... leste fullstendig feil, men forklaringen er nesten den samme om det er outlook express eller outlook ...

 

Outlook "lagrer" epost-meldingen i filer som slutter på ".pst", for eksempel "peter.pst" osv..

 

Disse filene må du kopiere inn i en mappe som heter "mail" på harddisken og fjerne eventuell skrivebeskyttelse hvis du har kopiert dem ditt fra en cd.

 

I Outlook går du inn i "Fil"-menyen .. finner "import og Export" og velger hva du måtte ønske å gjøre (import / export osv.), så velger du hva du ønsker å importere (fra hvilken type fil), velg xxxxx.pst, spesifiser stien til filen ... resten skulle være selvforklarende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...