Gå til innhold

970 sli, må jeg ha samme type kort? bra for 4k gaming?


Olez

Anbefalte innlegg

Hei

 

Sitter å vurderer å kjøpe enda et 970 kort for å kunne pushe litt mer fps og bildekvalitet fra riggen min.

 

Har blitt jaget vekk fra stua og 4k tvn, så nå går det bare i gaming på soveromstvn(1080p). Ellers hender det at jeg setter opp 24" 144hz (1080p) skjermen på kjøkkenet i helgene (lite kontorplass på rommet!)

 

Har merket meg at Dragon Age Inquisition fungerte i 4k på medium med et kort, ble vel en 40-50 fps da. 

Det jeg lurer på er gevinsten av å kjøre sli ved 4k gaming. Har vært mye snakk om lite vram på kortet og at det blir en flaskehals ved sli, spesielt ved høy oppløsning. Vil jeg bare kunne kjøre DA 4k på high med samme fps(40-50) frister det lite. Noen som vet?

 

Planlegger også å kjøpe inn The Witcher 3 som neste spill. Hvis et 970 ikke kjører det på high 60 fps i 1080p taler det vel uansett for en oppgradering.

 

Hvis jeg må handle inn et til 970, må det i så fall være et til Strix kort? ser prisene varierer mye fra produsent til produsent.

 

Riggen:

Intel Core i5 4690K 3,5GHz
ASUS GeForce GTX970 STRIX DC2OC 4GB
ASUS Z97-Pro (WI-FI AC)
Crucial MX100 512GB
HyperX Fury Black 16GB 1866Mhz
Corsair HX750i 750W
Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Nå kan være SLI støtte og 8 kjerne blir bedre i DX12 og vulcan.

 

Frem til det, tror jeg fremdeles 1080 TI (Titan) og en god overklokket i7 2600k eller bedre er det beste man kan få.

Nyere hovedkort særlig sokkel 2011-3 har bedre PCI-E lans men problemet der er skylake gjør det bedre ytelse per kjerne.

 

Med sli tror jeg du bestefall kan regne med 50-70% bedre resultat i 3dmark\passmark.

I generielt spilling kanskje ca 50% raskere ytelse. Da der dobbel pris neppe verdt inviseringen.

 

GTX 1080 har større SLI bro så vet ikke om det er forventet den vil yte bedre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...