Gå til innhold

Standard epost-program Opera Mail


Anbefalte innlegg

Jeg har et litt underlig problem.

Tidligere brukte jeg Opera med email innebygd i Opera.

Så gikk jeg over til en annen versjon av Opera, uten email innebygget, og innstallerte nå Opera Mail separat. Dette fungerer fosåvidt greit nok, selv om jeg savner Pegasus innimellom.

Problemet er at hvis jeg klikker på en mailto:-link så åpner alltid Windows (8.1) appen, med gmail-kontoen min. Jeg bruker aldri denne, og for gmail bruker jeg alltid websiden via Opera el.l.

I Opera Mail er det krysset av for å bruke dette programmet som standard epost-program. Men Windows oppdager aldri dette. Den oppdager ikke en gang at Opera Mail er innstallert..

 

Under kontrollpanelet kan man angi standardprogrammer for filtyper og protokoller. Der burde Opera Mail dukket opp som et valg for email, men det gjør det altså ikke :-(

 

Noen tips om hva jeg kan gjøre her? Det er fryktelig frustrerende å ikke "trenge gjennom" her. Sendte en bug-report til Opera for en god stund siden, men derfra hører man jo aldri noen ting.

 

Jeg driver og samler på en del gammel mail, noe av det helt tilbake fra 90-tallet, og det er noe herk å flytte rundt på hvis jeg bytter mail-program. Flere program kan importere mail, men det er verre med eksportering ..

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...