Gå til innhold

Kompatibele deler?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser bra ut det. Alt er kompatibelt.

 

Kommantere mine måtte være:

 

- Hvorfor wifi? Vil anbefale kabel for gaming. Må du ha wifi så gå iallfall for nettverkskort (og router) som støtter 802.11ac

 

- Du trenger ikke 16 GB minne hvis ikke du har spesielle behov. For vanlig bruk og gaming holder 8 GB. Gå da gjerne for noen som støtter høyere hastighet. Enkelte spill støtter dette, og så kan du jo overklokke og kose deg (men kanskje vanskelig å finne dette som er kompatible med den gigantiske kjøleren...)

 

- Kanskje ta med ei ekstra vifte til kabinettet? Så kan du opprettholde overtrykk.

Endret av Kyrre S.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser bra ut det. Alt er kompatibelt.

 

Kommantere mine måtte være:

 

- Hvorfor wifi? Vil anbefale kabel for gaming. Må du ha wifi så gå iallfall for nettverkskort (og router) som støtter 802.11ac

 

- Du trenger ikke 16 GB minne hvis ikke du har spesielle behov. For vanlig bruk og gaming holder 8 GB. Gå da gjerne for noen som støtter høyere hastighet. Enkelte spill støtter dette, og så kan du jo overklokke og kose deg (men kanskje vanskelig å finne dette som er kompatible med den gigantiske kjøleren...)

 

- Kanskje ta med ei ekstra vifte til kabinettet? Så kan du opprettholde overtrykk.

Takker for fyldig å godt svar! Trenger Wifi grunnet tungvindt å trekke kabel der jeg bor, så wifi får holde for nå. 

Grunnen til at jeg vil ha 16gb ram er at jeg har 8gb i nåværende pc og det holder bare såvidt, så tenkte å gå for 16gb denne gangen slik at jeg er sikker på at det blir nok. Skal ta med en ekstra vifte til kabinettet nå som du nevner det. Uansett, tusen takk for svar og god tilbakemelding! 

Lenke til kommentar

Jeg bruker WiFi til gaming og det funker helt fint for meg. Ikke noe problemer med ping eller oppkobling.

Fungerer sikkert greit nok, men kan ikke måle seg med en kabel. Ikke engang 802.11ac kan det :)

Tanken min var jo "Hvorfor betale for noe du strengt tatt ikke trenger - og som yter dårligere".

 

Men hvis TS ikke har noe valg så er det jo en annen sak. 

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hva du vil frem til.

 

Kablet nettverk støtter høyere hastighet. Dette er veldig kjekt når man skal ta backup til NAS'en f.eks

WiFi-signalene kan bli forstyrret av veldig mye, som gjør at man kan miste forbindelsen. I tillegg betyr det jo mye åssen type utstyr man har for hvor god forbindelse man får. Jeg vet om folk som ikke en gang kan ha PC'n under pulten, fordi da blir det dårlig signalstyrke og lave hastigheter. Er det er større hus med flere vegger/tak f.eks så kan jo dette være et problem. Utover dette koster det jo mer penger (i og med at HK har integrert nettverkskort - mens et skikkelig PCIE wifikort + router med 802.11ac koster 2K elns..) og så skjønner jeg ikke poenget med WiFi på en stasjonær PC. Du skal jo ikke akkurat ta den med deg på dass :p

 

Jeg skjønner også at WiFi kan fungere helt fint og hvis man ikke har noen andre muligheter så blir det vel slik da (selv om jeg personlig hadde strukket opp kabel). Poenget mitt er at kablet nettverk er raskere, mer stabilt og billigere enn trådløst nettverk. Det kommer man ikke unna.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...