Gå til innhold

[Løst] Stue-PC/HTPC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden du har budsjett til det og skal bruke den som server, så ville jeg gått for i7, selv om du ikke trenger det nå. Kanskje du vil installere Plex Media Server og lignende i fremtiden og da kan det være kjekt å ha. Men det er bare min personlige preferanse da jeg synes det er greit å tenke fremover ved store kjøp istedet for bare hva jeg trenger akkurat nå.  :)

Lenke til kommentar

Jeg har aldri helt skjønt poenget med trådløs mus, da. Ta ca 10 timer fra man flytter musa til pekeren flytter seg.

 

Det er mulig du finner en mer støysvak strømforsyning.

 

Når du først er i gang med å bruke penger kan du vel også koste på deg en ekstra ram-brikke så du får 16gb.

Endret av Emancipate
Lenke til kommentar

Du trenger kjølepastaen og jeg synes det ser ut som et veldig bra oppsett. En fordel jeg kom til å tenke på med den GPUen du har valgt er at den blåser luften rett ut av kabinettet gjennom åpningen der. Mulig det er bedre enn de viftene som blåser motsatt vei, men er ikke sikker.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri helt skjønt poenget med trådløs mus, da. Ta ca 10 timer fra man flytter musa til pekeren flytter seg.

 

Det er mulig du finner en mer støysvak strømforsyning.

 

Når du først er i gang med å bruke penger kan du vel også koste på deg en ekstra ram-brikke så du får 16gb.

Det blir så grådig lang tråd! ;) Og mer RAM kan jeg kjøpe senere om/når det er behov for det, eller når noe skulle dukke opp på tilbud. Åpen for innspill på PSU også, men det er unektelig en trygghet i at den valgte allerede er utprøvd med kabinettet.

 

Tusen takk til både Emancipate og nilsch! Uvurderlig hjelp!

Lenke til kommentar

Du trenger vel strengt tatt ikke den termiske pastaen. Det følger med Noctua kjøleren.

 

Ang PSU så rapporterer Fractal Design at så lenge enheten er kortere enn 160mm så skal modulære kabler fungere.

  • ATX PSUs, up to 160mm in length (To fit in combination with a long graphics card, PSUs with modular connectors on the back typically need to be shorter than 160 mm)

Det spørs vel hvor mye du ønsker å bruke. Kanskje en fanless Seasonic  :dribble:

 

Edit: Setter du inn en slik variant av GTX 960 så kan du vel bruke åssen PSU du vil nesten (?)

http://www.prisjakt.no/product.php?e=3004761

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

De skriver at PSUen må være kortere enn 160mm med modulære PSUer, og en modulær PSU er et must i dette kabinettet. Jeg har det selv, og tro meg på at det er trangt om plassen mellom baksiden av PSU og GPU.

 

Fanless Seasonic PSUer vil ikke passe da de er 16cm. Det er mulig det finnes bedre alternativer til PSU, men den bør ikke være lengre enn 14cm, det min erfaring.

 

Edit: med kort GPU som Kyrre linket til kan du ha så lang PSU du vil, og du vil også ha plass til alle 6 harddiskplassene.

Endret av nilsch
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...