Gå til innhold

Sykkelhjelm til cyclocross


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje XXL er stedet, da. Men sykkelklær er kanskje greit å kjøpe på ebay?

Tja, man kan jo risikere å få piratvare der også. Og man må også tenke på at hvis ordren blir for stor må man betale moms i tillegg.

 

Edit: sjekket litt på Bikeshop. Så at man kan komme billig unna ved å kjøpe "lagklær", som f.eks. Cofidis eller FDJ. Men å sykle i proffklær er bare patetisk, så det er en grunn til at det er billig.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Tips til gode "ikke-proff" sykkelklær, da?

Jeg bruker sykkelshorts og bukse fra Pearl Izumi. De har fungert veldig bra. Har shorts med padding som jeg alltid bruker. For kaldere dager tar jeg på buksen utenpå shortsen (buksen er uten padding). De passer veldig godt for bruk sammen. Både shorts og bukse er med seler. Likedan med skoovertrekk fra samme merke. Skoovertrekk fra Craft var ikke særlig bra. Vriene å få på, og de varte ikke så lenge heller. Der var skoovertrekket til Pearl Izumi den rake motsetning. Lett å få på og ta av, og ser ut til å ha god holdbarhet. Har en Castelli trøye med lange ermer som er veldig fin. Er ikke så fornøyd med den kortermede trøyen fra Craft. Synes den går litt vel langt opp på halsen.

 

Edit: klærne tilhører Elite linjen til Pearl.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Jeg bruker sykkelshorts og bukse fra Pearl Izumi. De har fungert veldig bra. Har shorts med padding som jeg alltid bruker. For kaldere dager tar jeg på buksen utenpå shortsen (buksen er uten padding). 

 

 

Smart. Hva er fordelen med seler kontra ikke seler?

 

Skoovertrekk, er det for å beskytte skoene så de ikke blir skitne? 

 

Hvordan sko bør jeg ha da? Landeveissko? 

Lenke til kommentar

Smart. Hva er fordelen med seler kontra ikke seler?

 

Skoovertrekk, er det for å beskytte skoene så de ikke blir skitne? 

 

Hvordan sko bør jeg ha da? Landeveissko? 

Har du seler så sitter buksen/shortsen bedre enn om du ikke har det. Spesielt praktisk hvis du sykler langt.

 

Skoovertrekk gjør at du ikke blir så fort våt på bena hvis det regner, og du slipper å få så mye møkk på skoene. Dessuten, når det er kaldt hjelper skoovertrekk til å holde bedre på varmen på føttene. F.eks. syklet jeg rundt Enebakk (i overkant av 8 mil) allerede i mars i år, og merket STOR forskjell med og uten skoovertrekk.

 

Kommer an på hvor du sykler. Selv sykler jeg for det aller meste på asfalt, så jeg har satt landeveispedaler på min cyclocross, og jeg bruker landeveissko. Det passer meg best, for jeg har også en racer, og da bruker jeg samme sko på begge sykler.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

 

Hvordan sko bør jeg ha da? Landeveissko? 

 

Hvis du har tenkt å gå mer enn ca tre skritt med skoene ville jeg valgt mtb-sko. De er gjerne litt tyngre og litt mindre stiv enn landeveissko, men så lenge du ikke er konkurranserytter på høyt nivå er ikke det noe å bekymre seg for.

 

Skjermer er vel bare tull? Men lykt må man ha?

Hvis du skal bruke sykkelen til transport ville jeg definitivt satt på skjermer. Hvis den bare er til trening kommer det an på hvor mye du bryr deg om at treningstøyet noen ganger blir veldig skittent.

 

Lykt må du selvfølgelig ha om du sykler i mørket.

Lenke til kommentar

Skjermer er vel bare tull? Men lykt må man ha?

Jeg har skjermer på begge sykler, det tar av for en del møkk. Regner det sykler jeg med regntøy, da blir ikke tøyet mitt så møkkete. Regntøyet er lett å spyle av.

 

Lykt skal man bruke når det er mørkt ute. Og den skal monteres på sykkelen, ikke på hjelmen som en del uvitende tullinger gjør, ref. forskrift om krav til sykkelen. Selv setter jeg min lykt på styret, det fungerer veldig fint. Med lykten jeg bruker kan jeg både se og bli sett når det er mørkt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Du merker hvor kjekt det er med skjermer hvis du en dag sykler under/etter det har regnet. Til en treningssykkel ville jeg nok droppet skjermer.

Hjelm kjøpte jeg på XXL. Sitter bra på hodet og blir aldri ubehagelig.

Har ikke fått testet den ut ordentlig ennå. ;) *Bank i bordet*

Men det er en rimelig grei sikkerhet å ha. Samme hvordan det ser ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...