Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

vokse høyere ?


Anbefalte innlegg

Er det noe mulighet for meg som 178,5 å bli noe høyere? er 22 år gammel. Det som er irriterende er at jeg er ikke en 180 engang. I Norge er du enten høy eller så er lav, det er liksom så mange 178 gutter. Du ser enten 175  ,eller 183- høyere. Er veksthormoner og alt det der helt ute av mulighetene? Messi bruker jo veksthormer fortsatt, hørt om mange som har brukt etter å ha fylt 18. Er det farlig å bruke det eventuelt? Hvordan er det med teknologien for tiden.. finner de ingenting som kan gjøre en høyere? Det plager meg når jenter på min høyde sier at du er " typen min" fordi de ønsker en som er 183, eller 185. Jaja jeg spør for mye nå, mange som er lavere. men jeg bryr meg ikke. Jeg ser heller at flertallet er høye, kjedelig at man med årene så er det folk du kjenner som var yngre enn deg har blitt så mye høyere enn deg. Du kan liksom nå se deg som han gutten som pleide å være han tøffe høye gutten på skolen, men nå er han bare en lav fyr fordi de har vokst 5-10 cm mer en deg. Høyde har mye å si i samfunnet vi lever i dag. Det gir en selvtillit og alt. Det er alltid en fordel å være høy en liten. På jobben kan jeg liksom ofte se at de høye for kanskje bedre stillinger bare fordi de er høyre, og de kan være mye yngre enn deg. Det kjipt fordi bestefaren min var over 193, men faren min er bare 180. 



Anonymous poster hash: f0745...4ff
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes egentlig at sånne ting ikke er noe å tulle med, uansett hvor langt teknologien har kommet. Du endrer kroppen på permanent basis.Det å endre en så stor og involverende struktur, tror jeg kan skape komplikasjoner. Det er jo noe vi ikke forstår fullstendig, og derfor kan det få negative konsekvenser i lengden.

 

Men noen andre har sikkert et bedre svar enn meg.

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke mulig å sette i gang vekstprosessen igjen når den er ferdig. Så høy du har blitt, er så høy du er.

 

Veksthormoner bidrar også til generell restitusjon i kroppen, og brukes bl.a. av toppidrettsutøvere for å kunne øke treningsmengden uten at det går ut over restitusjonen. Men de blir altså ikke høyere.

Lenke til kommentar

Det er sant, høyde gir deg visse positive effekter i livet. Dem får du ikke ta nytte av. Men du er likevel godt innenfor normalen og det burde ikke hindre deg i å oppnå AKKURAT hva du vil i livet. Høyden din er bare EN av mange egenskaper ved deg. Ikke la den ta opp alt ditt fokus og bli negativ på grunn av det. 

 

Mange jenter foretrekker høye gutter, men ingen jente vil avvise deg fordi du er normalt høy og ikke over normalt høy hvis du er den rette for henne. 

 

hilsen høy mann (192)

Lenke til kommentar

Det er sant, høyde gir deg visse positive effekter i livet. Dem får du ikke ta nytte av. Men du er likevel godt innenfor normalen og det burde ikke hindre deg i å oppnå AKKURAT hva du vil i livet. Høyden din er bare EN av mange egenskaper ved deg. Ikke la den ta opp alt ditt fokus og bli negativ på grunn av det. 

 

Mange jenter foretrekker høye gutter, men ingen jente vil avvise deg fordi du er normalt høy og ikke over normalt høy hvis du er den rette for henne. 

 

hilsen høy mann (192)

Haha! Det har du lett for å si :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...