Gå til innhold

Er en smule usikker på om jeg trenger nytt hovedkort...


Anbefalte innlegg

Innså her om dagen at jeg virkelig trenger å oppdatere med ny prossesor, men begynte så å lure på om i det hele tatt hovedkortet mitt støtter de siste intel modellene.

 

Tror den relevante informasjonen far kortet mit høres noe sånt ut: MSI P55-CD53, P55, Socket-1156, DDR3

 

Kan vel begynne med å spørre om det i det hele tatt stemmer at jeg må kjøpe nytt hovedkort for å kunne bruke de nyeste modellene?

 

Å i så fall, hva er det jeg må se etter/tenke på om jeg må kjøpe nytt?

 

Noen sjekkpunkter:

  • Jeg tenker på i5 eller i7, aller helst av nyeste sort
  • Er ikke kjempe gira på å bruke masse penger på nytt hovedkort
  • Men når det er sagt; vil heller bruke litt ekstra nå, for å slippe å oppgradere på en stund

 

Takker for svar på forhånd.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en 1556 Cpu i heimen. En i7 860. Den var betydelig dårligere enn I5 4670K stock. snakk om 35% forskjell (Husk at det var en I7, så 4 cores emd HT, i5 har bare cores)

 

Bruke litt ekstra, hvor mye ekstra? X99 med 5820K og 16Gb ddr4 er gaaanske futurproof. er du mer på budsjett så velger du I5 4690K, 8gb ram og et passeling Z97 kort.

Lenke til kommentar

Jeg vil si at budsjettet ikke burde strekke seg for mye over 5-6 tusen. Denne virket grei, (Har egentlig ikke peiling)

 

Lurer også litt på det rent praktiske, har aldri byttet ut noe annet en skjermkort og minne, som jo bare var og dra ut og plugge inn. Er det "teknisk krevende"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...