Gå til innhold

[Løst] GTX 970 (KFA2?) vs GTX Titan


Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp ifm kjøp av nytt skjermkort!

 

Jeg ser at 970 og TItan kommer ganske likt ut ytelsesmessig, mens Titan kortet har 6GB ram. Dersom jeg kan få tak i titan kortet brukt til samme pris som 970, vil det lønne seg? Jeg tenker det er fordelene ved 2GB ekstra ram vs et helt nytt kort som skal avveies.

 

Så et tilleggspørsmål; det ligger GTX 970 kort fra produsenten KFA2 ute, til vesentlig lavere pris. Er det for godt til å være sant å få det "samme" kortet for minst 500kr mindre?

 

Takknemlig for svar på begge spørsmål!

 

Edit: Jeg skal spille med 1 kort, og det er Witcher 3 som har utløst kjøpetrangen da jeg synes jeg går glipp av mye  med mitt GTX 570!

Endret av baldron
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

970 er raskere der den ikke blir bottlenecked av vramen. 

 

Nvidia ser ut til å drite i 700 serien (AKA titan) du ser at I witcher III så scorer 960 bedre enn 780 (som er ca like raskt som titan) som absolutt ikke er riktig. 960 er svakere enn 770. 

 

Om du skal kun spille med 1 kort, på 1080P så er 970 det åpenbare valget. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

970 er raskere der den ikke blir bottlenecked av vramen. 

 

Nvidia ser ut til å drite i 700 serien (AKA titan) du ser at I witcher III så scorer 960 bedre enn 780 (som er ca like raskt som titan) som absolutt ikke er riktig. 960 er svakere enn 770. 

 

Om du skal kun spille med 1 kort, på 1080P så er 970 det åpenbare valget. :)

 Hjertelig takk! Hvor ser `du benchmarks spesifikt til bestemte spill, som f. eks W3?

Endret av baldron
Lenke til kommentar

Trenger litt hjelp ifm kjøp av nytt skjermkort!

 

Jeg ser at 970 og TItan kommer ganske likt ut ytelsesmessig, mens Titan kortet har 6GB ram. Dersom jeg kan få tak i titan kortet brukt til samme pris som 970, vil det lønne seg? Jeg tenker det er fordelene ved 2GB ekstra ram vs et helt nytt kort som skal avveies.

 

Så et tilleggspørsmål; det ligger GTX 970 kort fra produsenten KFA2 ute, til vesentlig lavere pris. Er det for godt til å være sant å få det "samme" kortet for minst 500kr mindre?

 

Takknemlig for svar på begge spørsmål!

 

Edit: Jeg skal spille med 1 kort, og det er Witcher 3 som har utløst kjøpetrangen da jeg synes jeg går glipp av mye  med mitt GTX 570!

 

Jeg finner ikke KFA2 til vesentlig billigere pris i noen butikk. Snakker du om brukt på finn?

Lenke til kommentar

Galax 970 till 2729 tippar jag på.

 

Ja, jeg ser den heter Galax på prisjakt.no, men på cdon.com heter den KFA2. Samme boxart, så det er nok bare forskjellig navn i forskjellige markeder eller noe sånt. Men tidligere i dag fant ikke prisjakt den til den prisen, da var billigste 2899,-

 

Men for å prøve å svare TS om det er billig ræl, og for godt til å være sant: Svaret er vel litt både og? Akkurat den modellen er beregnet på mini ITX systemer. Så den er fysisk mindre enn vanlige kort, den har følgelig også en mindre kjøler og er lavere klokket en andre. Å finne vannblokk til denne blir nok kanskje vanskelig om det er av interesse senere. Og boost clock vil nok ikke bli så høy som den kunne vært med bedre kjøling. Om dette gjør at produsenten har brukt færre eller mindre spenningsregulatorer og andre komponenter enn ellers kan man jo spekulere i. Min erfaring fra tidligere er at slike spesial modeller oftere heller er dyrere enn standard modellen. Så hvordan de har klart å få akkurat denne billigere, er et godt spørsmål. Kanskje man må finne seg i litt coil whine fra denne, selv mye dyrere modeller er jo heller ikke helt frikjent for det problemet.

 

Uansett tenker jeg at om man skal ha et mini ITX system så er dette kortet en fin kandidat. Men får man plass i kabinettet og ikke er interessert i å overklokke selv kan det være like greit å gå for denne. Det blir bare ca. 200Kr dyrere med porto inkludert, men den høyere fabrikk klokken gjør den nok også tilsvarende raskere...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...