Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg ønsker å beskytte pc min bedre med å skaffe meg andre brannmurer enn det som er på pc (windows brannmur). Jeg prøvde å se på den store sikkerhetsguiden v.2 - link

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=776083, men ser at guiden ikke har blitt oppdatert siden 2013. Anbefalt: Comodo Firewall - Jetico Firewall - Online Armor

 

Spørsmålet mitt er da om det er andre brannmurer som er bedre enn det som er anbefalt?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det brannmur til XP?

 

Har du windows 7/8.1 kan jeg ikke forstå hvorfor du trenger brannmur for privat bruk.

Særlig om du har en oppdatert router tilkoblet i nettverket.

 

Er planen å ha 1 gigabit til 10 gigabit hastighet.

Og du ikke ønsker ruter hva med pfsense.org det er løsning ofte bedrifter går for er det satt opp riktig er det ganske så sikkert.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Hei,

 

Det har ikke skjedd så mye på brannmurfronten siden guiden ble oppdatert. De brannmurene som er listet er fortsatt de som er mest relevant når man snakker om "løse" brannmurer. Dvs ikke en del av en sikkerhetspakke, hvor antivirus og brannmurer er sydd sammen.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Det har ikke skjedd så mye på brannmurfronten siden guiden ble oppdatert. De brannmurene som er listet er fortsatt de som er mest relevant når man snakker om "løse" brannmurer. Dvs ikke en del av en sikkerhetspakke, hvor antivirus og brannmurer er sydd sammen.

Takk for svar :-) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...