Gå til innhold

Ny stasjonær pc til under 15 000 kr


Anbefalte innlegg

Trenger hjelp til en ny stasjonær pc. Litt usikker på hva jeg skal velge, men har sett på de stasjonære fra Komplett. 

 

Den kan maks koste 15 000 kr, men hadde håpet på å finne noe i prissjiktet 8-11 000 kr. Vil gjerne ha skjerm, tastatur og mus inkludert, men dette kan også kjøpes utenom hvis jeg blir nødt til dette.

 

Pc'en skal i all hovedsak brukes til å spille The Sims 2, 3 og 4, Sim City, samt en del fotoredigering. 

 

Bruker forøvrig trådløst nett der pc'en skal være, bare sånn til informasjon.

 

På forhånd takk for hjelpen. :)

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger hjelp til en ny stasjonær pc. Litt usikker på hva jeg skal velge, men har sett på de stasjonære fra Komplett. 

 

Den kan maks koste 15 000 kr, men hadde håpet på å finne noe i prissjiktet 8-11 000 kr. Vil gjerne ha skjerm, tastatur og mus inkludert, men dette kan også kjøpes utenom hvis jeg blir nødt til dette.

 

Pc'en skal i all hovedsak brukes til å spille The Sims 2, 3 og 4, Sim City, samt en del fotoredigering. 

 

Bruker forøvrig trådløst nett der pc'en skal være, bare sånn til informasjon.

 

På forhånd takk for hjelpen. :)

 

Skal du bygge den selv, eller kjøpe ferdig bygget?

 

 

Lenke til kommentar

Ferdig bygget. :)

https://www.komplett.no/komplett-home-i10/10925#!tab:extra

 

Jeg ville vurdert den over. Bare være obs på at prisen er UTEN skjermkort, så du måte konfigurere og legge til et skjermkort, og evt. andre ting du vil ha. Jeg ville lagt til GTX 970 kortet til ca. 3 000.

 

Med PC'n får du skjerm, mus, tastatur og høytalere og WIFI.

 

Da kommer prisen på 11 098

 

Hvis ikke du trenger høytalere for eks. kan du ta bort disse, da kommer prisen på rett under 11 000. 

 

 

Muligens kan du også velge GTX 750TI, og så velge en kraftigere processor. Da kommer den på litt under 11 500. 

 

 

Jeg er ikke den mest erfarne her inne når det gjelder PC'r, så var jeg deg ville jeg også hørt med noen andre. Er litt usikker på hva som er det beste alternativet, men tror du får en grei PC med den over. Men jeg kan ikke si hva som blir den beste konfigurasjonen for deg, men mange andre her inne kan mye mer enn meg så hør med dem!

Hvis ikke de svarer her kan du jo se på forumet hvem som svarer andre og har mest peil, og sende dem en PM eller noe.

 

Endret av JensHer
Lenke til kommentar

den pcen over er dårlig kjøp ville aldri betalt over 5000 kr for et slik oppsett selv.

 

Multicom Tycho i519 Gaming PCIntel Core i5-4460, 8GB, 1TB Harddisk, DVDRW, GeForce GTX 960 2GB, 600W, Uten operativsystem

 

Såpass bør du kjøpe hvis du skal game, ville lagt til SSD f.eks samsung 850 evo. Skjermen over er ikke så ille, men ville valgt heller en skjerm med DVI eller Displayport velg heller brukt maskin du finner på finn.no i denne klassen.

 

Så får du nok mere for pengene.

Endret av LMH1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

den pcen over er dårlig kjøp:

 

Multicom Tycho i519 Gaming PCIntel Core i5-4460, 8GB, 1TB Harddisk, DVDRW, GeForce GTX 960 2GB, 600W, Uten operativsystem

 

Såpass bør du kjøpe hvis du skal game, ville lagt til SSD f.eks samsung 850 evo. Skjermen over er ikke så ille, men ville valgt heller en skjerm med DVI eller Displayport velg heller brukt maskin du finner på finn.no i denne klassen.

 

Så får du nok mere for pengene.

Ja, den er bedre. Men blir også dyrere med skjerm, OS osv. Den er også uten mus og tastatur, og WIFI som TS spør etter.

Til sammen blir prisen noen av det samme, og kanskje dyrere med ditt forslag her.

 

Nå kjenner ikke jeg TS, men jeg tipper det er en "hun"? 

Så tviler på hun er så gira på ordne alt det andre i tillegg. Jeg tenkte det var greit med ei pakke med alt i ett. 

 

Mitt forslag hadde litt dårlige alternativer på spesielt skjermkort-siden, men hadde alt inkludert. Muligens får man bedre kjøp, men få alternativer som gir alt det som TS spør om uten å dille med å kjøpe noe her, noe der osv... Men den skal greit levere det TS spør om til prisen h*n vil ha.

 

Ang. SSD, så er det ikke nødvendig. Hvis TS vil spare litt penger, og ikke bryr seg så veldig om ting laster litt fortere eller ikke så er det en 1000-lapp for veldig lite ekstra. Kommer an på hvordan man ser på det.

 

Opp til TS selvsagt, men jeg vet ikke om så mange flere alternativer som gir alt h*n ber om i en pakke. Så kan TS se om h*n gidder å handle Wifi-adapter, og skjerm og OS osv utenom. 

 

Komplett gir også garanti og service i tre år da..

Endret av JensHer
Lenke til kommentar

Altså, det at jeg er et hunkjønn bør spille liten rolle. Som jeg allerede har skrevet i startinnlegget har jeg ingen problemer med å kjøpe skjerm, tastatur etc utenom, men det er alltids greit med en pakkepris også. Er pc'en bra nok gjør det ingenting å måtte kjøpe ting utenom. Grunnen til at jeg må ha alt utstyr er pga skilsmisse, hvor da min eks fikk med seg den stasjonære (selv om den egentlig var min). Derfor trenger jeg nytt utstyr.

 

Jeg har forøvrig ikke noe i mot å "dille med å kjøpe ting her og der". Det synes jeg bare er gøy.

 

Jeg har 15 000 kr jeg kan bruke på pc, så at noe koster 8000 kr eller noe koster 11 000 kr spiller sånn sett liten rolle så lenge det er bra produkter som kan gi meg gode opplevelser.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

https://www.komplett.no/komplett-gamer-gta-v-edition/10978på tilbud akkurat nå, 8999,-. Konfigurer den med skjerm, mus og wifi-stikk, så kommer det rett over 11000. Tastatur var allerede med i prisen. Vil du ha bedre skjermkort enn 960 , har du fortsatt takhøyde mtp budsjettet ditt til å få til det. Samme med SSD/HHD og cpu. Om du kun spiller spill ala Sims og Sim City, trenger du egentlig ikke oppgradere GPU eller CPU.

Lenke til kommentar

Altså, det at jeg er et hunkjønn bør spille liten rolle. Som jeg allerede har skrevet i startinnlegget har jeg ingen problemer med å kjøpe skjerm, tastatur etc utenom, men det er alltids greit med en pakkepris også. Er pc'en bra nok gjør det ingenting å måtte kjøpe ting utenom. Grunnen til at jeg må ha alt utstyr er pga skilsmisse, hvor da min eks fikk med seg den stasjonære (selv om den egentlig var min). Derfor trenger jeg nytt utstyr.

 

Jeg har forøvrig ikke noe i mot å "dille med å kjøpe ting her og der". Det synes jeg bare er gøy.

 

Jeg har 15 000 kr jeg kan bruke på pc, så at noe koster 8000 kr eller noe koster 11 000 kr spiller sånn sett liten rolle så lenge det er bra produkter som kan gi meg gode opplevelser.

Right, no offense btw. Virket bare som du ikke hadde så lyst til det siden du skrev "hvis jeg blir nødt"...

Jeg tenkte bare at de fleste jenter vil at PC'n skal funke, verken mer eller mindre. Det var korttenkt av meg. Leit å høre om skilsmissen forresten.

 

 

SÅ;

Den han viste er et bra utgangspunkt da. Da er det bare å finne operativsystem, skjerm, mus, tastatur og WIFI-adapter igjen. 

 

Du kan jo evt kjøpe operativsystemet fra multicom. Windows 8.1 står listet under der til 951 kr.

Så er det jo ikke så vanskelig å finne skjerm, mus og tastatur. Skjerm osv kan du jo da evt kjøpe fra komplett, bare se hvilken som er mest anbefalt.

 

Så kan du jo også se hvilke USB nettverksadaptere er mest anbefalt på komplett eller en annen side.

 

Eller så kan du jo se på de andre PC-ene til komplett for eks. 

Denne for eks; https://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10825

 

Så kan du bare konfigurere den, og så ville jeg lagt til en I5, og enten gtx 960 eller også r9 280. Du får mikse og trikse og se på prisen. Du kan også legge til WIFI-adapter til den. 

 

Jo dyrere jo bedre, men velger du noe lignende skal PC'n greie å takle SIMS 4 osv. ganske greit ;)

 

Bare å spørre hvis du lurer på noe annet :)

 

Endret av JensHer
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...