Gå til innhold

Er Asus G751JY et godt kjøp?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Tenkte å kjøpe meg en Asus G751JY.

 

 

Det er jo en del forskejllige betegnelser på disse, og i tillegg har de vert på markedet en stund (6mnd)

 

Er det noe som skulle tilsi at dette er et dårlig eller bra kjøp nå?

 

Både netonnet og dustin ser ut til å ha utgående modeller.. 

 

Komplett.no er jo hinsides dyr.

 

Har sett og sett i ukesvis, men blir liksom ikke helt klok på disse.

 

Er det noen andre like gode alternativer?

 

 

Takker og bukker for alle råd/tips

 

Hilsen Kåre :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Like gode alternativer er alt etter hvilke kriterier du setter.

 

Hvis støy og varme er ett kriterie - så nei. Det er ingen andre maskiner som har samme komponenter og like lavt støy og varmenivå.

 

Utenom dette så har MSI, clevo (multicom) og alienware maskiner du kan vurdere.

 

Det er ikke ventet noe nytt av CPU/GPU på flere måneder så tviler på at det er nye modeller på vei, er vel heller at det er lagre av gamle modeller igjen som de vil selge ut før det kommer "nye" produksjonsserier med 4720HQ CPU i stedet for 4710HQ CPU.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Normalt" så kommer det nye modeller hver vår/sommer, men som det nevnes i en kommentar her er det vel ikke ventet noen store forandringer mht grafikkort den nærmeste fremtid. G751JY (980m) har relativt store prisforskjeller i forhold til hvordan størrelsen ram/ harddiskene er (SSD/HDD) . Føler du deg komfortabel til bytte ut dette/øke dette selv kan du "spare" penger ved å gjøre det selv når behovet oppstår (kjøpe modell med mindre ram/harddisk). Det er fra tid til annen gode tilbud fra flere forhandlere. Expert hadde faktisk en "røverpris" en helg for en tid  siden. Det er derfor mye penger å spare på å følge med hos ulike butikker.

Selv kjøpte jeg en G750 på nyåret i fjor (på tilbud) med "nestbeste" grafikkort da (770m) og har aldri angret på det. Maskinen kjører alt av spill (nye som gamle) uten så mye som et hikk. Det er aldri noen problemer mht å måtte "stille" inn "ørten" grafikkløsninger for å få nye spill til å kjøre (slik noen av våre venner som sverger til stasjonære selvbygde pc'er har en tendens til å måtte gjøre). Det tyder på at maskinen er veldig godt satt sammen fra fabrikken.  Maskinen er stille og de varmeste komponentene er faktisk hovedkort og prosessor ved belastning. Det jeg evt. angrer på er at jeg ikke kjøpte med det beste grafikkortet. Min neste maskin blir derfor Asus G-serie med den beste konfigurasjonen, da dette etter min mening er det beste kjøpet. Tviler du er det bare å lese ulike tester. Lykke til!

Lenke til kommentar

Takker for svar begge to. 

 

Ser prisene har steget til 16 999,- opp fra 15 500,- som var det billigste. Kjipt å vente, kjøpt å kjøpe nr to på listen :/ 

 

Tror jeg avventer littegranne, og ser om prisene faller litt igjen. 

Lenke til kommentar

Ok, da står det mellom disse to:

 

http://www.multicom.no/multicom-kunshan-p670s-173-full-hd-matt,-intel-core-i7-4710hq,-8gb,-1tb-7200rpm,-geforce-gtx-980m-4gb,-uten-operativsystem/cat-p/c/p10630084

 

Eller 

 

http://www.expert.no/data-og-nettbrettbaerbar-pc/asus-rog-g751jt-t7004h-173-laptop/p/32462/?utm_source=prisguide&utm_medium=cpc&utm_campaign=product

 

Hvilken ville du valgt?

 

Forkjellen er multicom | Asus

                     980         | 970

                     ikke ssd   | SSD

 

SSD går jo å ettermontere.

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke så veldig mye om skjermen på pcen til Multicom med kan si noe om skjermen på den Asus maskinen.

 

Det finnes en driver som er lekket til den maskinen som gir den gsync støtte. Selv om det er mye bugs så fungerer det til en hvis grad så lenge en ikke detter under 25 frames. Anbefaler deg å se denne videoen: https://www.youtube.com/watch?v=K7SYvgB6SZ4

 

Skjermen kjører ihvertfall på 75 hertz, og jeg har kjørt min stabilt på 100 hertz i flere måneder. En fantastisk IPS skjerm på den Asusen. 

Og den får mest sannsynelig støtte for gsync i framtiden. Har en slik asus selv, og er veldig fornøyd.

 

Men som sagt har ingen erfaring med Multicom sin maskin, vet bare at det er den billigste maskinen med 980M. 

 

:)

 

post-62564-0-81781600-1432511086_thumb.jpg

Endret av Ekinorak
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Multicom har gode TN skjermer på sine P670 modeller fra clevo. Skjermen er fra ChiMei Optronics og har god kontrast og sortnivå, innsynsvinkene er dog begrenset og fargegjengivelsen midt på treet som vanlig for TN skjermer.

 

Medregnet OS og SSD ender multicom sine maskiner stort sett på samme pris som asus, og da hadde jeg valgt asus pga bedre kjøling og IPS skjerm.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fanken asså, jeg er så usikker. Nå er jo den på tilbud til 13390.

 

Men egentlig så trenger jeg ikke Laptop før om 5 uker.

 

skal jeg vente 4 uker for å se om det kommer et tilbud på en JY eller JT mer mer SSD og ram?

 

Eller bare gi faen å knalle inn et kjøp?

Lenke til kommentar

Jeg har en G751JY og er kjempefornøyd med den! Ekstremt kraftig laptop.

Har med 256GB SATA SSD, starter opp på ca 7 sekunder fra man trykker på knappen.
Sluker det aller meste av spill på Ultra settings. Meget bra til krevende oppgaver. Veldig stille, og temperaturene er lav til laptop å være.

 

Kort sagt: Anbefaler :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...