Gå til innhold

Nexus Player


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så kult!

 

Jeg har også tenkt å skaffe en sånn. Primært for Plex og emulator(er), og gjerne automatisert med Tasker og integrert med Telldus Live.

 

Eksempelvis:

- Slå av taklys ved oppstart/wake

- Start PS1-emulator når PS3-kontroller kobles til

- Start SNES-emulator når Wii-kontroller kobles til

 

Slår man egentlig av Nexus Player når den ikke er i bruk?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Apputvalget er blitt bedre, og software er oppdatert. den blir stadig bedre men jeg savner f.eks. Chrome nettleser og en del apper man får til android telefoner.

 

Den er skøy å spille på, Netflix fungerer bra og hakker ikke og er ganske kjapp. Hittil har jeg ikke hatt noen problemer med den.  

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Gode nyheter:

 

-NRK beta app fungerer! Ser også ut til at direkte sending fungerer som det skal. 

 

- Popcorn time beta fungerer også, men har en del bugs enda. Har sett litt kjapt på om den fungerer og stort sett gjør den det, men er litt ustabil. Teksting ser ut til å fungere greit. 

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeghar hatt denne siden den kom til Norge. Er riktig så fornøyd med den må jeg si. Jeg bruker den primært til streaming fra nett, og jeg bruker da Kodi.

 

Her for et par uker siden skulle jeg være på hotell i 1 uke, så jeg installerte Kodi på min MacBook.
Smertefritt det å.

På hotellet startet streaming UTROLIG mye fortere en hjemme. Den blir ikke stående å laste å laste. Hjemme så bruker den også en god del sekunder på å "bla" i appene feks Genesis. Dette gikk også vanvittig mye kjappere på hotellet.

 

Når jeg kommer hjem så tester jeg Mac'en og den er omtrentlig like "treg" som Nexus playeren.

 

Er dette noe med nettet hjemme? Hjemme har jeg 50/50 fra Telenor med en Zyxel 2812 ruter.
Kan det være noen instillinger på ruteren som gjør dette tregere? Nettet på hotellet kan ikke være så mye kjappere vel? Nettfart.no sier at jeg hadde 10mb isj, men jeg husker ikke lengre ping.

 

Noen som har noen tips her?

Lenke til kommentar

kan selvsagt forsøke det, men som nevnt så var det trådløst på hotellet også. synes bar det er så rart at forskjellen var så himla merkbar.

 

om du har sett på youtube videoer der folk installerer forskjellige streaming apper, så starter de med en gang. men sånn er det ikke hjemme hos meg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...