Gå til innhold

[Løst] Trøbbel med IPv6


Anbefalte innlegg

Etter aktivisering av IPv6 jeg har trøbbel med nettsider over WLan. Nå vet jeg ikke om dette er årsaken til at "WEB siden kan ikke vises" skyldes IPv6 eller ei, men det er nærliggende for meg å tro det.

 

Siden jeg ikke fikk logget inn med min pc via WLan har jeg nå logget meg inn via LAN.

 

Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor vil du bruke IPv6?

 

 

Wikipedia:

 

As of 2014, IPv4 still carries more than 99% of worldwide Internet traffic.[69][70] As of 25 April 2015, the percentage of users reaching Google services with IPv6 surpassed 6.6% for the first time, growing at about 3.0% per year, although varying widely by region.[71] As of 18 April 2015 Deployment of IPv6 on web servers also varied widely, with over half of web pages available via IPv6 in many regions, with about 13% of web servers supporting IPv6

 

Kort sagt:

 

Alt er tilgjengelig med IPv4, mye er utilgjengelig med IPv6.

Endret av ozone
Lenke til kommentar

Ipv6 krever en del, både router, pc, sidene må støtte dette.

 

Merket i starten det var problemer å logge inn på diskusjon.no med ipv6 antakelig på grunn av DNS eller config.

 

Greit å nevne router og hvilken sider du har problemer med.

Lenke til kommentar

Microsoft har egne dedikerte "verktøy" som ordner prioriteringen ipv4 foran ipv6, men og kontra. Gjennom fix-it type verktøyene deres som stort sett bare er exe filer som pakker ut register endringer og importerer disse lokalt.

Forsåvidt veldig kjapt og enkelt og en kan ha ipv6 aktivert og tilgjengelig, men likevel foretrekke ipv4.

Det er selvfølgelig mulig å gjøre dette selv via powershell, som nå er anbefalt for windows8 og opp.

https://support.microsoft.com/en-us/kb/929852

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...