ostenxx Skrevet 7. november 2003 Skrevet 7. november 2003 Ja, er det noen som vet prisen det koster å bryte bindingstiden før den er over. Er snakk om et ettårsabonnement som jeg må kvitte meg med før jul. Har hatt det siden september.
darker Skrevet 7. november 2003 Skrevet 7. november 2003 kommer an på hvor lenge du har bundet deg for og hvor lang tid som har gått.
ostenxx Skrevet 7. november 2003 Forfatter Skrevet 7. november 2003 kommer an på hvor lenge du har bundet deg for og hvor lang tid som har gått. Har betalt for 3 måneder. Forstår ikke helt takstene hos NGT. Det er nettopp derfor jeg spør...
ostepopp Skrevet 7. november 2003 Skrevet 7. november 2003 Dersom en kunde ønsker å si opp en ett- eller to-års avtale i fastprisperioden, løses kunden fra kontrakten 6 uker etter at NextGenTel har mottatt oppsigelse. Kunden må da i henhold til faktura fra NextGenTel betale til NextGenTel et beløp tilsvarende den rabatt i abonnementsavgift og etableringsavgift kunden har oppebåret ved å abonnere i forhold til løpende pris, i perioden fra avtale om fastpris ble inngått, gjeldende fra tilknytningstidspunktet, til kunden løses fra kontrakten. I det tilfelle hvor en to-års kontrakt sies opp mindre enn 6 uker før ett år etter tilknytningstidspunktet er omme, vil kunden bli fakturert tilsvarende den rabatt i abonnementsavgift kunden har oppebåret ved å abonnere i forhold til en ett-års kontrakt, i perioden fra tilknytningspunktet og til kunden løses fra kontrakten. Edit: Gebyrer Purregebyr Kr 52,- Overføring Kr 398,- Montør Kr 998,- Avbestilling Kr 700,- Flytting Kr 500,- Gjenåpning Kr 398,- Tap eller uopprettelig skade av ruter Kr 2500,-
_howy Skrevet 7. november 2003 Skrevet 7. november 2003 Tap eller uopprettelig skade av ruter Kr 2500,- *Kremt* Kan de virkelig ta 2500 kr for en ruter. Må nesten se etter om jeg finner en så dyr ruter noe sted på nettet
mars001 Skrevet 7. november 2003 Skrevet 7. november 2003 Du må altså betale mellomlegget fra prisen du betaler pr. mnd for bindingen og det det ville kostet uten binding. Det blir vel ca en femtilapp x antall mnd. du har igjen av bindingen.
ftpman Skrevet 7. november 2003 Skrevet 7. november 2003 Tap eller uopprettelig skade av ruter Kr 2500,- *Kremt* Kan de virkelig ta 2500 kr for en ruter. Må nesten se etter om jeg finner en så dyr ruter noe sted på nettet Man får da routere som koster flere mill pr stk. så ser ikke helt va som er så spess med 2500,- -- rf
mars001 Skrevet 7. november 2003 Skrevet 7. november 2003 Ser Netopia og Cisco routerne som de leverer koster over 2500,- i utlandet, så tror ikke den prisen er så gal. Kvalitet vettu.
Bro2 Skrevet 7. november 2003 Skrevet 7. november 2003 mars001: Det blir vel ca en femtilapp x antall mnd. du har igjen av bindingen. den logikken henger ikke i hop. Det jeg skjønner er at man må betale mellomlegget mellom 1/2års kontrak og løpende kontrakt. Altså, hvis du har bestillt 2års kontrakt Bravo, og det har gått to måneder av kontraktsiden. Så må du betale (498x2) minus (398x2) som blir 200kr. Det er så enkelt som at hvis du bryter kontrakten så må du betale tilbake pengene de ville fått hvis du hadde hatt løpende kontrakt. (den tiden du hadde adsl) Det vil si at det dyreste av alt er å ha en to års kontrakt i 23mnd. For da må du betale tilbake løpende kontrakt(498x23) minus 2årskontrakt(398krx23)altså 11454-9154 som blir 2300. Slik har i hvertfall jeg skjønt det...
Medrakil Skrevet 7. november 2003 Skrevet 7. november 2003 Da må du betale mellomlegget opp mot ett-års abo... Noe sjakktrekk er det uansett ikke.
HawP Skrevet 7. november 2003 Skrevet 7. november 2003 Du må altså betale mellomlegget fra prisen du betaler pr. mnd for bindingen og det det ville kostet uten binding. Det blir vel ca en femtilapp x antall mnd. du har igjen av bindingen. Slik jeg forstod det er det ikke pr. mnd. du har igjen, men den tiden du har hatt abonnementet (inkludert de 6 ukene oppsigelsestid) x forskjell i pris. For 2 års binding hvor du sier opp mens det er >6 uker igjen før det er gått 1 år blir prisforskjellen regnet i forhold til 1-års avtale. Altså blir du etterfakturert forskjellen mellom det å ha løpende avtale og (relevant) fast-pris for den tiden du har hatt abonnement (inkl. de 6 ukene). EDIT: Bro2 hadde vist forklart noe liknede ser jeg ved nærmere studering...
mars001 Skrevet 7. november 2003 Skrevet 7. november 2003 Det var i allefall sånn det var når jeg sa opp tror jeg. (hehe) Mulig jeg roter nå. Men det står i på hjemmesiden dems, husker jeg slet litt med å fortstå det. Edit: Dere har nok riktig etter å ha lest igjennom det enda en gang. Forøvring en ganske god løsning.
tokki Skrevet 7. november 2003 Skrevet 7. november 2003 Regnestykke må vel bli noe sånnt som dette da !? Forskjell i abb.pris 1.år vs løpende pris: = 50,- Du har hatt abb. siden september + 6 uker: = ca 4 mnd Forskjell i etablering 1år. vs løpende: = 300,- 50*4 = 200 + 300 = 500 (Pluss avbestillingsgebyr på 700,- ?) Eller gjelder dette noe annet enn oppsigelse ? Altså 500 eller 1200 penger for å avbestille...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå