Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg går i 10ende, og denne uken har vi innlevering, og jeg skjønner ikke en drit. Kan noen av dere hjelpe meg? 

 

Jeg har horisonter 10, kapittel 8.

 

Informasjon og finne særpreg ved sikhisme, Bahá’í-religionen, Jehovas vitner og Jesu Kristi Kirke av Siste Dagers Hellige. 

 

Kort oppsumering av historien bak der grunnlegger bør nevnes, hvor den oppstod, hvorfor den oppstod.

 

Litt om særpreget ved religionen. Hva skiller den ut fra de andre, hvordan lever de, rutiner/ritualer.

 

Utbredelse i verden/Norge.

 

DU er engel om du hjelper meg!  :) Bør ikke hjelpe meg med alt, men noe av det. 

Endret av Emma Fjeld
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg skjønner ikkje hvordan eg fekk 6 i RLE i fjord (tiende). Kan ikkje ein dritt av dette :p
Dette virker kjempe omfattende for "noen" å forklare, og med noen raske google søk finn du det meste.

 

Når det kjem til særpreg skjekker jo du bare forskjellen mellom de ulike.
 

Lenke til kommentar

Hei Emma, vær vennlig å ikke spørre om hjelp i flere enn tråder enn denne. Les gjerne retningslinjene våre.
 

Det kan være lurt å dele opp oppgaven litt , skriv for eksempel først hver Religion for seg selv :

Bahá’í
Hvem var grunnleggeren? :Les her i Store Norske Leksikon

Hussein Ali Nur (1817–92)

 

 

 

 

Jehovas Vitner
Hvem var grunnleggeren? : Les her i Store Norske Leksikon

 

 

Jesus Kristi Kirke av siste dagers hellige? : Søk i det Store Norske Leksikon

 

 

Nå har jeg delt de opp for deg og gitt en liten hjelpende hånd, det du kan fortsette å gjøre er å gradvis utdype hver av disse etterhvert som du leser til deg informasjonen på de sidene jeg linket til ,forstår du det ikke kan du spørre om hva du ikke finner så skal vi se om vi kan være til mer hjelp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...