Gå til innhold

Fikk sparken


Anbefalte innlegg

jeg fikk nylig sparken ^^ i butikken jeg jobba, fordi jeg hadde vært så utrolig dum nok til å stjele varer. 

 

Jeg hadde alltid tenkt til å betale for alt etter å ha stjelt, men det var for sent for jeg ble tatt og fikk sparken.  Spørsmålet er vel: Går det ann å få jobb etter dette?

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg fikk nylig sparken ^^ i butikken jeg jobba, fordi jeg hadde vært så utrolig dum nok til å stjele varer. 

 

Jeg hadde alltid tenkt til å betale for alt etter å ha stjelt, men det var for sent for jeg ble tatt og fikk sparken.  Spørsmålet er vel: Går det ann å få jobb etter dette?

Så lenge du ikke setter opp butikksjefen på jobben du stjal fra som referanse, eller setter opp butikken på CV'en, så er det liten sjanse for at en fremtidig arbeidsgiver finner ut dette.

 

Ble du anmeldt? I så fall vil du kunne bli ekskludert fra enkelte jobber som krever politiattest, som vekter og lignende yrker.

Lenke til kommentar

 

jeg fikk nylig sparken ^^ i butikken jeg jobba, fordi jeg hadde vært så utrolig dum nok til å stjele varer. 

 

Jeg hadde alltid tenkt til å betale for alt etter å ha stjelt, men det var for sent for jeg ble tatt og fikk sparken.  Spørsmålet er vel: Går det ann å få jobb etter dette?

Så lenge du ikke setter opp butikksjefen på jobben du stjal fra som referanse, eller setter opp butikken på CV'en, så er det liten sjanse for at en fremtidig arbeidsgiver finner ut dette.

 

Ble du anmeldt? I så fall vil du kunne bli ekskludert fra enkelte jobber som krever politiattest, som vekter og lignende yrker.

 

 

 

Jeg ble heldigvis ikke andmelt, men det var pga at jeg betalte det jeg skyldte. 

Lenke til kommentar

Du er en idiot. I-d-i-o-t. Greit, du har kanskje ikke så lang livserfaring som har lært deg at det å stjele aldri vil lønne seg. Du er likevel voksen nok til å innrømme at du har stjelt, og nå må du "sone straffen" for dine ugjerninger.

 

Du har nå ikke noe å fylle CVen med den tiden du har jobbet i butikken. Der vil være et tomrom (eller hull om du vil), og fremtidig arbeidsgiver kan spørre deg hva du har gjort iløpet av den perioden. Kommer selvfølgelig helt ann på hvor gammel du er, men er du 16-17 år ish vil ikke arbeidsgiver stusse over hullet i CVen.

 

 

 

Det jeg lurer på, er om hvis jeg skulle fått en ny jobb, må man oppgi tildligere arbeidsgiver på arbeidskontrakten?

 

Hvis du gjør det vil fremtidig arbeidsgiver kontakte din tidligere arb.giver for referanse. Det din fremtidige arbeidsgvier får til beskjed da er at du ble sparket for stjeling. Så for å presisere: Du må nå glemme at du har jobbet der, aldri skriv det opp på CV.

 

Og til slutt: Livet ditt er ikke ødelagt. Jeg vet om en tidligere kollega av meg som stjelte i butikken vi jobbet i (noen år siden nå) - han fikk sparken, men måneden etter så jeg han i en annen butikk. Det er håp, du må bare spille kortene riktig:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Alle driter seg ut. Alle fortjener en ny sjanse.

 

Jeg håper for din del at du forstår alvoret av situasjon. Det spiller ingen rolle hva du tok eller hvor mye du tok. Saken er uansett den samme. Jeg håper dette er en hendelse som radikalt endrer synet ditt på slike situasjoner :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

jeg fikk nylig sparken ^^ i butikken jeg jobba, fordi jeg hadde vært så utrolig dum nok til å stjele varer. 

 

Jeg hadde alltid tenkt til å betale for alt etter å ha stjelt, men det var for sent for jeg ble tatt og fikk sparken.  Spørsmålet er vel: Går det ann å få jobb etter dette?

 

Flott at du innser hvor dumt det var å stjele.

 

Uansett, du har trådt over en grense, som gjør at du bør ta et aldri så liten alvorsprat med deg selv.  Finne ut hva slags person du egentlig ønsker å være.  Husk, har du stjålet en gang, vil terskelen for å gjøre det en gang til, ikke være å veldig stor.  Og da er du kanskje ikke så heldig at du slipper anmeldelse.  Da vil du få det på "rullebladet", noe som kanskje kan ødelegge for deg en gang i fremtiden, når du søker på en jobb med mye ansvar.

Lenke til kommentar

Jeg ville hatt med jobben på CV. Du trenger ikke nødvendigvis skrive hvor det var , men du kan eksempelvis skrive REMA 1000 - Butikkmedarbeider - 2011-2012  uten å nevne hvilken Rema 1000 det var. (sett at det var rema 1000)  Ville ikke ha oppgitt personen som referanse.  På lang sikt ser det penere ut at du har jobbet i rema 1000, enn at du har "ingenting" der. 

Du er sånn sett heldig som slapp unna uten anmeldelse. trøbbel med politiet er ikke noe du ønsker. 

Se på dette som lærepenge og ikke gjør det igjen. Prøv å legge ting bak deg og se fremover når du har gjort opp for deg. Ikke la dette ødelegge resten av livet ditt. Alle kan gjøre dumme ting. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...