Gå til innhold

Får ikke installert w2012


Anbefalte innlegg

Hei, jeg holder på med øving til fagprøve, da vi ikke har server tilgjengelig må jeg gjøre dette virituelt gjennom vm box, men problemet er at jeg hadde windows 7 32bit opprativsystem, så jeg reinstallerte til 64 bit, men alikevell når jeg prøver å installere står det at det ikke går for jeg har en 32 bit prosessor. Men såvidt jeg ser skal ikke prossessoren vere noe problem !

 

Legger ved bilder så dere kan se, blir litt lettere å forstå da

 

post-322263-0-70909800-1430746226_thumb.png

post-322263-0-75481500-1430746230_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner ikke til VM.

Men på på andre virtualiserings platformer, så hender det man må aktivere noen valg i Bios for å få til 64-bit virtualisering.

Husker ikke helt hva disse valgene het, men husker jeg sleit med noe av det samme.

Lenke til kommentar

Sjekk i biosen på PCen om du har VT-x enabled som nevnt over her.

Ellers tror jeg ikke du har support i det heletatt.

 

 

Virtualized VT-x/EPT requires physical CPU support for EPT.  Your CPU does not support EPT.  You can continue without virtualized VT-x/EPT, but you will only be able to run 32-bit nested VMs under your ESXi VM.
  •  

               

 Ref:

https://communities.vmware.com/message/2106686

 

Løsningen blir å kjøpe en billig maskin på finn.no eller lignende.

Eventuelt leie deg en vps, f ex http://www.cloudservers.com/windows-vps-hosting-signup/

Endret av Lunalotic
Lenke til kommentar

Det hadde vært en fordel nå om du hadde tilgang til en stasjonær eller en 1U rack server som kjørte VMware vSphere (Type 1 Hypervisor), for da kunne du ha installert så mange VM du ville på den maskinen. Veldig grei løsning som "datalab" hvor en kan prøve seg frem og leke med programvare.

Endret av Exxon Valdez
Lenke til kommentar

Vet ikke om Hyper-V kunne vært en mulighet?
Dette er innebygd i Windows 8 ihvertfall.. usikker på Windows 7.

 

Kjører det selv både på laptop og server her (Windows 2012R2 Standard, med Windows 8.1 som VM, for litt enkle tjenester som downloads, og VPN.

 

 

Ser også at jeg skrev litt feil i et tidligere innlegg.. VirtualBox har jeg brukt mye, men leste litt for fort, og trodde du mente et VMWare produkt :p

Lenke til kommentar

Jeg foreslår at du finner en maskin på jobb / får låne av kommunen slik at du får utført oppgaven din du har fått av din leder.

Din leder skal bistå deg med opplæringen og skal tilby nødvendige ressurser. Dersom din leder ikke har det tilgjengelig, så har du noe å klage mot hvis du skulle få det på fagprøven.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...