Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

SSD fyller seg opp av seg selv (?)


Anbefalte innlegg

Heisann,

 

har en liten SSD på 60gb som med tiden har begynt å bli full. For en uke siden ryddet jeg litt i den og klarte å ende på rundt 10gb med ledig plass. Helt til i går. Jeg vet ikke helt hva og når dette skjedde, men jeg koblet i en bærbar harddisk og overførte en del store filer (filmer, serier o.l) fra D: Et par timer etter dette så jeg tilfeldigvis at jeg bare hadde 3gb ledig på SSDen. Dette var som sagt i går. I det jeg slo på maskina i dag hadde jeg fortsatt rundt 3gb ledig, men nå (etter maskina har stått på i hele dag) er det bare 1.85gb ledig (uten at jeg har lastet ned noe, gjort noen endringer, etc) 

 

Jeg har et program kalt SpaceSniffer som viser meg hva som tar plass og hvor mye, men jeg finner ikke noe utover det uvanlige. Finnes det noen slags programmer som viser meg hva som har vokst i plass over tid? Tenker kanskje man kan lagre et slags "image" også kanskje sammenligne med et senere image? 

 

Er det evt noen som har peiling på hva som gradvis kan fylle SSDen min? Jeg har ingen hiberfile.sys, har deaktivert det på maskina, men pagefile er på 7.9gb og det har den alltid vært. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det tas normalt snapshots ved os start i shadow storage (system restore og precious versions)

Så sjekk størrelse på mappen ..\System Volume Information\ om den øker.

Skal du redusere hvor mye shadow storage benytter Google på "vssadmin shadowstorage" for å sjekke og sette custom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...