Gå til innhold

[Løst] Hasle summer fun bunnstoff


Anbefalte innlegg

Hei, jeg fikk en gul Hasle summer fun sommeren 2014 og i år bestemte jeg og faren min for å bunnsmøre båten.


 


Vi tok den opp i desember og vaska den på en bensinstasjon samme dag som vi tok den opp. For en stund siden vasket vi av den siste groen under båten. Så bestemte vi oss for å bunnsmøre båten svart, det vi ikke tenkte på var vannlinjen. Jeg ble ikke med å bunnsmøre båten så faren min gjorde det alene. Så, når jeg skulle komme å se når han var ferdig å bunnsmøre såg jeg at han hadde bunnsmurt hele skroget opp til den '' pølsa '' som går rundt hele båten untatt bake untatt bake der motoren henger. 


 


Så det jeg lurer på, er om det går an å fjerne bunnsmøringen sann der ikke er spor etter bunnsmøring og deretter sette båten i sjøen noen veker sann den får en markert vannlinje og deretter bunnsmøre på nytt. Vi tenker faktisk på å selge båten og kjøpe en annen nå som dette har skjedd. Vi ringte dyrkorn fritid der vi kjøpte båten og de sa at de ikke hadde nok kunnskap om dette. 


 


Jeg er veldig redd for at dette ikke kan fiksest, så jeg håper noen har en god løsning  :hm:  :hmm:


Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken type bunnstoff er blitt brukt på båten? Kan prøve med og bruke høgtrykk spyler på bunnstoffet.

Fins bunnstoff som er selv polerende, som betyr at de er beregnet for og bi spylt av for hver sesong.

Så bunnstoffet ikke bygger seg opp på båten.

Fins dog bunnstoff som er harde, og kan sitte ganske godt.

Og siden båten er bygd av polyetylen så trur jeg heller ikke at bunnstoffet sitter så godt på båten.

Lenke til kommentar

Jeg glemte å si at den først var pusset med pussepapir ( 100 ) , deretter primet og til slutt bunnsmurt. Bunnstoffet vi brukte var Jotun Yachting Nonstop Antifouling Black. 

 

Båten ser ikke særlig pen ut med bunnstoffet så høyt, synest du det ser gale ut? Vi tenker faktisk på å selge båten å kjøpe en ny på grunn av dette.  :eek:

 

 

post-362384-0-98624300-1430509761_thumb.jpg

post-362384-0-96432600-1430509763_thumb.jpg

post-362384-0-84747200-1430509765_thumb.jpg

post-362384-0-34160000-1430509767_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...