Gå til innhold

Sosialisme hemmer konkurranse mellom mennesker og gjør meg deprimert


Anbefalte innlegg

Drivkraften i livet mitt er ønsket om å dominere menneskene rundt meg. Alt jeg gjør i livet, gjør jeg fordi jeg vil få andre til å ønske at de var meg. I Norge, et samfunn der alle tjener cirka det samme og ingen mangler noe, er dette veldig vanskelig å få til. Dette er ene og alene nok grunn for meg til å forkaste alle former for sosialisme.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som Rioter er inne på bør du ikke bare gå inn i Politikken, men du bør også adoptere en eller annen form av sosialismen.

 

Mer sosialisme er bedre enn mindre ettersom desto mer sosialistisk samfunnet er desto mer makt oppnår politikerne. Dog, du bør veie dette opp mot sannsynligheten for å komme i maktposisjon.

 

Dermed vil jeg tro at det er å anbefale at du adopterer velger en av versjone av sosialismen som enten FrP, Høyre, eller Ap står for, fortrinnsvis den organisasjonen du tror du raskest vil klare å klatre oppover i.

 

Dette målet vil trolig kreve at du går inn for dette på alvor og blir profesjonell politiker på fulltid.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Konkurranse mellom mennesker: Kapitalisme
Dominasjon/monopol: Kapitalisme
Selvsentrering: Kapitalisme
Store lønnsforskjeller: Kapitalisme
Legge skylden på sosialisme for alt vondt i verden: Kapitalisme

Er det noe som går igjen?
Fin førstepost. Følte bare jeg måtte oppklare ironien i den for de andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Drivkraften i livet mitt er ønsket om å dominere menneskene rundt meg. Alt jeg gjør i livet, gjør jeg fordi jeg vil få andre til å ønske at de var meg. I Norge, et samfunn der alle tjener cirka det samme og ingen mangler noe, er dette veldig vanskelig å få til. Dette er ene og alene nok grunn for meg til å forkaste alle former for sosialisme.

Her mer ut som en diagnose enn en drivkraft...Så du ville faktisk hatt det bedre om vi hadde hatt større lønnsforskjeller og mange folk som manglet noe?

Lenke til kommentar

Drivkraften i livet mitt er ønsket om å dominere menneskene rundt meg. Alt jeg gjør i livet, gjør jeg fordi jeg vil få andre til å ønske at de var meg. I Norge, et samfunn der alle tjener cirka det samme og ingen mangler noe, er dette veldig vanskelig å få til. Dette er ene og alene nok grunn for meg til å forkaste alle former for sosialisme.

Jeg synes heller du skal finne deg en ny drivkraft jeg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...