Gå til innhold

Russland en krigs stat.


Anbefalte innlegg

Dette er en oppfølger til min tidligere post https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1657786

Jeg må si mitt syn på Russland har blitt litt revolusjonert gjennom de siste ukene. Jeg har vært litt mye naiv og ikke forstått helt hvor annerledes Russland er, men jeg vil jo si at jeg forstår hvorfor Russland gjør som de gjør.

Alle land har en type stolthet. Norge er jo stolt over at vi er gode diplomater, vi har gratis sykehus til alle, og vi eier ski idretten.

Stoltheten til USA er frihet. Du skal ha retten til å velge selv, du kan gjøre hva du vil, alt går an i USA. 

Stoltheten til Italia er den utrolig fine kunsten deres, deres gamle kultur, Colosseum, Vatikanet osv.

Men jeg tenker på Russland, så er deres eneste stolthet er andre verdenskrig, Kommunismen og at de ser store ut på verdenskartet. Er ikke rart at de holder på som de gjør xD

Hva trur du man kunne ha gjort for å gjøre Russland et mer fredelig stolt land?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Er Russland noe mindre krigersk enn for eksempel USA og NATO?

Nei det vil jeg ikke si.

 

Men Norge feks tar jo ingen stolthet av NATO og de krigene vi vinner, man ser jo det som en nødvendighet ikke som et måloppnåelse for landet, og at vi gjorde en handling som vi kan være stolte av

Kan ikke si at det å drepe kvinner og barn i Libya er stort å være stolt av.

 

Men det må vel Stoltenberg svare på, tross alt hverken jeg eller de fleste andre nordmenn hadde noen deltagelse hverken i avgjørelsen eller i operasjonen.

 

Ellers vil jeg vel si at ditt "vi" er omtrent like malplassert her som når en supporter av sier at vi vant ligaen. ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Nei det vil jeg ikke si.

Men Norge feks tar jo ingen stolthet av NATO og de krigene vi vinner, man ser jo det som en nødvendighet ikke som et måloppnåelse for landet, og at vi gjorde en handling som vi kan være stolte av

Sier meg enig med Skatteflyktning her: det er Stoltenberg som må svare her, ikke "vi". Det norske folk hadde ingenting de skulle ha sagt da bombene regnet over Libya.

Lenke til kommentar

 

Nei det vil jeg ikke si.

Men Norge feks tar jo ingen stolthet av NATO og de krigene vi vinner, man ser jo det som en nødvendighet ikke som et måloppnåelse for landet, og at vi gjorde en handling som vi kan være stolte av

Sier meg enig med Skatteflyktning her: det er Stoltenberg som må svare her, ikke "vi". Det norske folk hadde ingenting de skulle ha sagt da bombene regnet over Libya.

 

Liksom alle land trenger en vis ære eller stolthet

 

Jeg mener at vis det hadde vært Russland istedenfor Norge som hadde gått inn i krigen med Libya. Så hadde Russerne/Putin gjort det til en propaganda sak, for å skape ære og vise styrke for landet sitt. Fordi Russland ikke har andre steder å hente ære eller stolthet fra.

 

Norge kan liksom kaste bort krigs ære og stolthet, fordi vi har så mange andre ting å være stolte av.

Endret av Andysowhatgg
Lenke til kommentar

Russland er en kristen nasjon med mange kulturminner.

http://www.famous-historic-buildings.org.uk/russia_7.html

 

Russland er et nasjon med masse kultur som de selv kan være stolte over.

http://www.heritagedaily.com/2014/07/10-must-see-castles-in-russia/103889

 

For å ikke nevne at Svenske vikinger var faktisk de som grunnla Russland. Så Russland er i slekt med Norge og vi i Norge burde ikke hate Russiske Vikinger ettersom det var Svenske vikinger som bygde opp Russland. Så ja Russland har faktisk en historie som de kan være stolte av ettersom de også er vikinger med rik kultur og historie. Det er synd at mange i Norge, Sverige, Island og Danmark ikke vet at russerne er i slekt med oss. http://econc10.bu.edu/economic_systems/NatIdentity/FSU/Russia/prerevolution/viking_influence_in_russia.htm

 

Hva tror du USA kan unngå å gjøre for å provosere Russland?

https://www.youtube.com/watch?v=8HZ60Kj_Jm4

Endret av Rioter
Lenke til kommentar

Norge kan liksom kaste bort krigs ære og stolthet, fordi vi har så mange andre ting å være stolte av.

Ifarten kan jeg ikke komme på en eneste ting i Norge som jeg kan være stolt av.

 

Klart jeg er ikke Norge, ei heller kan jeg forstå at noen fjellknauser ved sjøen kan være stolte av noe som helst. Jeg trodde stolthet var noe kun personer kunne oppleve, men jeg tar tydeligvis feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Stoltheten til USA er frihet. Du skal ha retten til å velge selv, du kan gjøre hva du vil, alt går an i USA.

 

USA har vel heller lite å være så stollte av. Frihet for dem på bekostning av resten av Verden. Hvor mange titals millioner er døde for at de skal kunne gjøre som de vil?

 

 

 

Russland en krigs stat

 

Vet ikke hvor mange land USA driver å bomber nå?

 

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Military_history_of_the_United_States

Endret av leifeinar
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Norge kan liksom kaste bort krigs ære og stolthet, fordi vi har så mange andre ting å være stolte av.

Ifarten kan jeg ikke komme på en eneste ting i Norge som jeg kan være stolt av.

 

Klart jeg er ikke Norge, ei heller kan jeg forstå at noen fjellknauser ved sjøen kan være stolte av noe som helst. Jeg trodde stolthet var noe kun personer kunne oppleve, men jeg tar tydeligvis feil.

 

 

Så Norge har ikke oppnådd noe? Norge som en nasjon har ikke oppnådd noen mål gjennom historien?

Lenke til kommentar

 

 

Stoltheten til USA er frihet. Du skal ha retten til å velge selv, du kan gjøre hva du vil, alt går an i USA.

 

USA har vel heller lite å være så stollte av. Frihet for dem på bekostning av resten av Verden. Hvor mange titals millioner er døde for at de skal kunne gjøre som de vil?

 

 

 

Russland en krigs stat

 

Vet ikke hvor mange land USA driver å bomber nå?

 

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Military_history_of_the_United_States

 

Nå er ikke jeg ute etter hva USA gjør eller prøve å beskytte deres handlinger, liksom hvem har retten til å ta et liv? Jeg vet at USA leker pappa politi, og dette gjør deres nasjon stolt.

 

Men jeg vil heller forklare Russland og hvorfor de driver med kriging, og kanskje en løsning på hvordan vi kan få de til å slutte. Liksom mikhail gorbatsjov, klarte og beviste at russland er et land som liker fred. (spør du meg) Men dette varte ikke lenge, siden han ikke klarte å opprettholde stoltheten og storhetsfølelsen til Russland. Og hva skal man da bytte ut denne storhetsfølelsen med?

Endret av Andysowhatgg
Lenke til kommentar

 

 

Norge kan liksom kaste bort krigs ære og stolthet, fordi vi har så mange andre ting å være stolte av.

Ifarten kan jeg ikke komme på en eneste ting i Norge som jeg kan være stolt av.

 

Klart jeg er ikke Norge, ei heller kan jeg forstå at noen fjellknauser ved sjøen kan være stolte av noe som helst. Jeg trodde stolthet var noe kun personer kunne oppleve, men jeg tar tydeligvis feil.

 

 

Så Norge har ikke oppnådd noe? Norge som en nasjon har ikke oppnådd noen mål gjennom historien?

 

 

Norge som en nasjon har klart å erobre nasjoner. Så vi har noe å være stolte av også.

Norwegian_petty_kingdoms_ca._930.png

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Harald_Fairhair

Endret av Rioter
Lenke til kommentar

 

 

 

Norge kan liksom kaste bort krigs ære og stolthet, fordi vi har så mange andre ting å være stolte av.

Ifarten kan jeg ikke komme på en eneste ting i Norge som jeg kan være stolt av.

 

Klart jeg er ikke Norge, ei heller kan jeg forstå at noen fjellknauser ved sjøen kan være stolte av noe som helst. Jeg trodde stolthet var noe kun personer kunne oppleve, men jeg tar tydeligvis feil.

 

 

Så Norge har ikke oppnådd noe? Norge som en nasjon har ikke oppnådd noen mål gjennom historien?

 

 

Norge som en nasjon har klart å erobre nasjoner. Så vi har noe å være stolte av også.

Norwegian_petty_kingdoms_ca._930.png

 

Men går det ikke an å være stolte av at vi er en av verdens rikeste land, vi klarer å ta være på svakerestilte mennesker i samfunnet, at vi har et rykte på oss som gode diplomater, at vi har gode relasjoner med mange land, at vi klarer oss selv, at vi har en av verdensbeste sykehus. Ja jeg vet at det vi har ikke er perfekt, men det er noe av det beste som er der ute :)

Endret av Andysowhatgg
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Så Norge har ikke oppnådd noe? Norge som en nasjon har ikke oppnådd noen mål gjennom historien?

 

 

Norge som en nasjon har klart å erobre nasjoner. Så vi har noe å være stolte av også.

 

 

Men går det ikke an å være stolte av at vi er en av verdens rikeste land, vi klarer å ta vare på svakerestilte mennesker i samfunnet, at vi har et rykte på oss som store diplomater, at vi har gode relasjoner med mange land, at vi klarer oss selv, at vi har en av verdensbeste sykehus. Ja jeg vet at det vi har ikke er perfekt, men det er noe av det beste som er der ute :)

 

 

 

Ja det kan vi være stolte av, men er ikke enig med diplomat delen. Norge er ikke så fredelig og det eneste vi gjør er å følge vår allierte USA overalt. Saudia Arabia er alliert med Norge og vi selger våpen til Saudi Arabia. Norge er en av verdens største våpeneksporter til midtøsten.

 

Når det kommer til å være verdens rikeste land så kan jeg ta Brunei som et eksempel. Brunei har gratis sykehus, tannlege, utdanning, og borgerlønn. Verdens beste sykehus påstanden blir litt feil. Normal ventetid for kirurgi i Norge er 7 - 12 måneder. Jeg måtte faktisk vente 9 måneder på å fjerne en liten hemoride fra rumpehullet mitt.

 

Når det gjelder utdanning så er det mange land som også har gratis utdanning.

Endret av Rioter
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Det som er viktig å huske på i denne debatten, det er at man ikke setter likhetstegn mellom det politikerne står for og det folket mener. Dvs. til alle dere som skriver "vi", dere bør heller erstatte "vi" med "politikerne". Jeg er uening i nesten alt det politikerne gjør, så jeg er ikke en del av disse "vi". :)

Lenke til kommentar

Det som er viktig å huske på i denne debatten, det er at man ikke setter likhetstegn mellom det politikerne står for og det folket mener. Dvs. til alle dere som skriver "vi", dere bør heller erstatte "vi" med "politikerne". Jeg er uening i nesten alt det politikerne gjør, så jeg er ikke en del av disse "vi". :)

 

Jeg liker ikke politikere heller. De lover mye, men gjør det motsatte av hva de lover.

Lenke til kommentar

Det som er viktig å huske på i denne debatten, det er at man ikke setter likhetstegn mellom det politikerne står for og det folket mener. Dvs. til alle dere som skriver "vi", dere bør heller erstatte "vi" med "politikerne". Jeg er uening i nesten alt det politikerne gjør, så jeg er ikke en del av disse "vi". :)

 

det er ikke politikernes mening om norges befolkning gjør norge til en av verdens rikeste land, det er jo fakta.

Endret av Andysowhatgg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...