Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Spiller på en bærbar pc og tenker det er tid for å skkifte til en kraftigere stasjonær pc. Problemet er at jeg kan mye om spill, men nesten ingenting om pc :p. Så hvis noen gidder å lage en PC, som kan brukes til å spille blant annet, GTA V, League of Legends og fremtidige grafikkavhengige spill til en pris helst under 20k, hadde jeg vært evig takknemmelig ;)

 

Still gjerne spørsmål om noe er uklart!

Endret av Torstein Vikse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fremtidige skjermkort blir nok billigere kjøp heller GTX 970 nå, eventuelt brukt, og bytt senere.

 

lga2011-v3 eller LGA 1150, i prinsippet klarer du deg nok fint med sistnevnte, men DDR4 har du vertfall ram som du kan flytte i din neste pc. Ellers spørs det om 6 kjerner eller 8 kjerner gir så veldig mye ytelseløft ved bare et skjermkort.

 

Er brukt et alternativ? Siden det er kanskje like greit siden LGA 1151 er neppe lengere en 1 år unna.

Lenke til kommentar

@Omnithunder

Jeg ville nok gått opp til 2011-3 socket ;)

Mus og tastatur er helt greie, men mekanisk tastatur er nok en del bedre (fra 600kr med baklys), og det er mulig TS vil koste på seg et siden han har 20k.

 

Socket LGA 1151 blir etterfølgeren til dagens "normale" 1150, LGA 2011-3 er nok en god del bedre.

Lenke til kommentar

Jeg har en til 11k og spiller bare en gang iblant, men når jeg spiller er det fint å kunne kjøre det med høye innstillinger og god flyt. (jepp, jeg spiller ikke de nyeste spillene, da er en til 11k nok til å makse)

Hadde jeg hatt råd til det så hadde jeg nok pendlet meg inn på rundt 15-17k, selv med andre hobbyer enn spilling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for alle svar! Nå må jeg bare tenke litt. Er det nødvendig med en PC til 15000 for en som ikke spiller hele dagen liksom? 

Nå var det jo du som ba om innspill til en maskin for GTA V, League of Legends og fremtidige grafikkavhengige spill til en pris helst under 20k. 

 

Du kan spare kr 900 på mitt oppsett i post #4 ved å velge Core i5-pakke http://www.netonnet.no/art/data-og-nettbrett/datakomponenter/data-i-deler/intel/intel-gtx970i58gbssdr5/215563.7142/

 

Jeg ville ikke ha valgt noe mindre hvis du tenker å beholde maskinen en stund.

 

Edit:

Som fflex sa, så kan det være kjekt med en lagringsdisk i tillegg http://www.netonnet.no/art/data-og-nettbrett/datakomponenter/harddisker-og-ssd/sata-35-tommer/seagate-barracuda1tb7200rpm/180601.7070/

Evt 2TB http://www.netonnet.no/art/data-og-nettbrett/datakomponenter/harddisker-og-ssd/sata-35-tommer/seagate-barracuda2tb7200rpm/180603.7070/

Endret av Omnithunder
Lenke til kommentar

Huff, dette kommer opp om og om igjen..

Bygg selv!

Verre er det ikke.

Jeg bygde min første PC da jeg var 10, uten noen å ha sett innsiden av en PC en eneste gang tidligere. Se på f.eks "Tek Syndicate" eller "LinusTechTips" på Youtube så går det som smurt.

Man blir mye stoltere over PCen sin når man bygger den selv :p

Lenke til kommentar

Har aldri bygget en PC før... Går det an å sende den inn en plass og få det gjort, eller er det da bedre å kjøpe komplette pakker som f.eks denne https://www.komplett.no/komplett-gamer-premium-i35-gtx970-edition/10946??

 

(virker den bra foressten, den er på tilbud)

 

Den vil fungere helt fint. Om du ikke har interesse av å bygge selv kan du godt få komplett til å gjøre det. 

Jeg ville lagt litt mer penger i skjerm, kabinett og strømforsyning. Disse vil du kunne bruke i lang tid fremover. Hovedkort, cpu, minne og skjermkort kan man bytte ut med jevne mellomrom. Tastatur og mus kan også være greit å oppgradere litt, gå til et sted du kan prøve ut og levere tilbake (les. elkjøp, teknikmagasinet, etc).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Huff, dette kommer opp om og om igjen..

Bygg selv!

Verre er det ikke.

Jeg bygde min første PC da jeg var 10, uten noen å ha sett innsiden av en PC en eneste gang tidligere. Se på f.eks "Tek Syndicate" eller "LinusTechTips" på Youtube så går det som smurt.

Man blir mye stoltere over PCen sin når man bygger den selv :p

 

Enig :) 

Men har også forståelse for at folk ikke har interesse av å bygge selv. Folk er forskjellig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Har aldri bygget en PC før... Går det an å sende den inn en plass og få det gjort, eller er det da bedre å kjøpe komplette pakker som f.eks denne https://www.komplett.no/komplett-gamer-premium-i35-gtx970-edition/10946??

 

(virker den bra foressten, den er på tilbud)

 

Den vil fungere helt fint. Om du ikke har interesse av å bygge selv kan du godt få komplett til å gjøre det. 

Jeg ville lagt litt mer penger i skjerm, kabinett og strømforsyning. Disse vil du kunne bruke i lang tid fremover. Hovedkort, cpu, minne og skjermkort kan man bytte ut med jevne mellomrom. Tastatur og mus kan også være greit å oppgradere litt, gå til et sted du kan prøve ut og levere tilbake (les. elkjøp, teknikmagasinet, etc).

 

Takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...