Gå til innhold

Microsoft Lumia 640 (LTE)


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-t8fn5F

 

 

 

 

Snapchat unødvendig? Nå bruker ikke jeg Snapchat hver uke, men for mange som er 25 eller yngre er nok Snapchat en av de aller viktigste appene.

 

Hva er galt med MMS? er det for vanskelig å bruke eller hva er feilen med det?

Som jeg skrev tidligere. Kruttet er oppfunnet.

 

De bildene som ble hacket ut fra snapchat sine servere viser klart hva snapchat og alderen på deres brukere.

 

 

Det handler ikke om hva som finnes av alternativer, men hva folk vil bruke og som blir brukt i praksis. MMS er vel temmelig dødt. Tror ikke jeg har mottatt MMS fra slekt eller venner de siste fem årene. Har bare vært noen få kunder som har sendt meg MMS.

 

 

Snapchat er alternativet. MMS har eksistert lenge og siden du ikke får mms, ja da må det liksom være dødt? (facepalm)

 

 

Du fremstår bare som veldig gammel/utdatert. Da blir dette umulig å diskutere.

 

 

Ja jeg er gammel i dette gamet og fremdeles har ingen argumentert godt nok som rettferdiggjør snapchat fremfor mms. Derfor føler du det er "umulig" å diskutere, siden det kanskje ikke er noen argumenter for snapchat ovenfor mms.

Den dagen det kommer noe som erstatter mms og er bedre, så skal jeg gladelig benytte meg av det, men snapchat er ikke enklere, det er ikke sikrere og det gjør ikke noe som ikke mms ikke gjør. Føl deg fri til å argumentere imot, men alder er ikke et godt argument, men en dårlig fordom.

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Slettet-t8fn5F skrev (På 22.4.2015 den 22.42):

 

oscrue10 skrev (På 22.4.2015 den 22.21):

 

Slettet-t8fn5F skrev (På 22.4.2015 den 18.23):

 

oscrue10 skrev (På 22.4.2015 den 14.55):

 

Slettet-t8fn5F skrev (På 22.4.2015 den 14.42):

 

oscrue10 skrev (På 22.4.2015 den 5.17):

Snapchat unødvendig? Nå bruker ikke jeg Snapchat hver uke, men for mange som er 25 eller yngre er nok Snapchat en av de aller viktigste appene.

 

Hva er galt med MMS? er det for vanskelig å bruke eller hva er feilen med det?

Som jeg skrev tidligere. Kruttet er oppfunnet.

 

De bildene som ble hacket ut fra snapchat sine servere viser klart hva snapchat og alderen på deres brukere.

 

 

Det handler ikke om hva som finnes av alternativer, men hva folk vil bruke og som blir brukt i praksis. MMS er vel temmelig dødt. Tror ikke jeg har mottatt MMS fra slekt eller venner de siste fem årene. Har bare vært noen få kunder som har sendt meg MMS.

 

 

Snapchat er alternativet. MMS har eksistert lenge og siden du ikke får mms, ja da må det liksom være dødt? (facepalm)

 

 

Du fremstår bare som veldig gammel/utdatert. Da blir dette umulig å diskutere.

 

 

Ja jeg er gammel i dette gamet og fremdeles har ingen argumentert godt nok som rettferdiggjør snapchat fremfor mms. Derfor føler du det er "umulig" å diskutere, siden det kanskje ikke er noen argumenter for snapchat ovenfor mms.

Den dagen det kommer noe som erstatter mms og er bedre, så skal jeg gladelig benytte meg av det, men snapchat er ikke enklere, det er ikke sikrere og det gjør ikke noe som ikke mms ikke gjør. Føl deg fri til å argumentere imot, men alder er ikke et godt argument, men en dårlig fordom.

 

 

Tråden handler om hvilken telefon han bør velge, og ikke om snapchat. Dette kom opp som et eksempel på en applikasjon mange benytter, som ikke finnes på WP per i dag. At du ikke forstår forskjellen på snapchat vs mms er jo helt utrolig! Snapchat er an app hvor bildene er midlertidig tilgjengelig. Hvor mange vil feks sende bilder som er litt på kanten til kompiser/venninner via MMS hvor de kan laste ned bildet? Du må da også finne fram alle kontaktene dine manuelt, osv osv osv. 

 

Foreslår at vi legger denne diskusjonen død nå, og at "" legger inn snapchat selv og ser hva det handler om. 

 

Godt mulig du er fornøyd med din telefon, men disse "fordelene" du snakker om med facebook via browser osv.. det er gammeldags, utdatert og høl i hodet for de aller fleste.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F
fflex skrev (På 22.4.2015 den 23.09):

 

Slettet-t8fn5F skrev (På 22.4.2015 den 22.42):

 

oscrue10 skrev (På 22.4.2015 den 22.21):

 

Slettet-t8fn5F skrev (På 22.4.2015 den 18.23):

 

oscrue10 skrev (På 22.4.2015 den 14.55):

 

Slettet-t8fn5F skrev (På 22.4.2015 den 14.42):

 

oscrue10 skrev (På 22.4.2015 den 5.17):

Snapchat unødvendig? Nå bruker ikke jeg Snapchat hver uke, men for mange som er 25 eller yngre er nok Snapchat en av de aller viktigste appene.

 

Hva er galt med MMS? er det for vanskelig å bruke eller hva er feilen med det?

Som jeg skrev tidligere. Kruttet er oppfunnet.

 

De bildene som ble hacket ut fra snapchat sine servere viser klart hva snapchat og alderen på deres brukere.

 

 

Det handler ikke om hva som finnes av alternativer, men hva folk vil bruke og som blir brukt i praksis. MMS er vel temmelig dødt. Tror ikke jeg har mottatt MMS fra slekt eller venner de siste fem årene. Har bare vært noen få kunder som har sendt meg MMS.

 

 

Snapchat er alternativet. MMS har eksistert lenge og siden du ikke får mms, ja da må det liksom være dødt? (facepalm)

 

 

Du fremstår bare som veldig gammel/utdatert. Da blir dette umulig å diskutere.

 

 

Ja jeg er gammel i dette gamet og fremdeles har ingen argumentert godt nok som rettferdiggjør snapchat fremfor mms. Derfor føler du det er "umulig" å diskutere, siden det kanskje ikke er noen argumenter for snapchat ovenfor mms.

Den dagen det kommer noe som erstatter mms og er bedre, så skal jeg gladelig benytte meg av det, men snapchat er ikke enklere, det er ikke sikrere og det gjør ikke noe som ikke mms ikke gjør. Føl deg fri til å argumentere imot, men alder er ikke et godt argument, men en dårlig fordom.

 

 

Tråden handler om hvilken telefon han bør velge, og ikke om snapchat. Dette kom opp som et eksempel på en applikasjon mange benytter, som ikke finnes på WP per i dag. At du ikke forstår forskjellen på snapchat vs mms er jo helt utrolig! Snapchat er an app hvor bildene er midlertidig tilgjengelig. Hvor mange vil feks sende bilder som er litt på kanten til kompiser/venninner via MMS hvor de kan laste ned bildet? Du må da også finne fram alle kontaktene dine manuelt, osv osv osv. 

 

Foreslår at vi legger denne diskusjonen død nå, og at "" legger inn snapchat selv og ser hva det handler om. 

 

Godt mulig du er fornøyd med din telefon, men disse "fordelene" du snakker om med facebook via browser osv.. det er gammeldags, utdatert og høl i hodet for de aller fleste.

 

 

Kan ikke legge inn snapchat. 1. Det finnes ikke til min telefon (Windows Phone). 2. Programmet gjør ikke en døyt som jeg ikke kan gjøre med mms. Ferdig snakket, så frems ingen har noen gode argumenter imot, så er diskusjonen død.

Lenke til kommentar

Kan ikke legge inn snapchat. 1. Det finnes ikke til min telefon (Windows Phone). 2. Programmet gjør ikke en døyt som jeg ikke kan gjøre med mms. Ferdig snakket, så frems ingen har noen gode argumenter imot, så er diskusjonen død.

Nå har ikke jeg snapchat og er heller ikke interessert i det. Men å bruke MMS er jo helt ubrukelig. Får ikke sendt noe med kvalitet.

Skal du først sende bilder eller video så send det med noe annet. MMS er ubrukelig.

Jeg sender med viber eller mail. ALDRI mms!

 

Så snapchat og mange andre programmer gjør noe MMS ikke kan. Sende med kvalitet/oppløsning.

Lenke til kommentar

Bortsett fra at noen apper mangler i Store, er dette er rask og god telefon, som (ut fra min erfaring med eldre WP-telefoner) beholdes den gode ytelsen over lang tid. Dynamiske fliser gir en praktisk startskjerm der man får nyttig info presentert oversiktlig og enkelt, og den har en lockscreen som viser både kommende avtaler og ubesvarte aktiviteter. Man har tilgang til kontrollsenter uten å bruke PIN, kan slå av og på WiFi og BT, og enkelt velge mellom lyd/lydløs/vibrasjon. Full navigasjon med gode nedlastbare kart er nyttig for mange, det samme er office-pakke som gjør det mulig å redigere word, excel og powerpointdokumenter. For den som har Windows 8.x på PC eller nettbrett er det stor gjenkjennelse mellom enhetene, og man kan også sette opp synkronisering av ting&tang, som browserfavoritter, mellom enheter. De som MÅ ha snapchat må dessverre finne seg en annen telefon (eller vente litt??), så dette er ikke den optimale telefonen for alle, men for mange er det et godt alternativ for prisen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

 

Kan ikke legge inn snapchat. 1. Det finnes ikke til min telefon (Windows Phone). 2. Programmet gjør ikke en døyt som jeg ikke kan gjøre med mms. Ferdig snakket, så frems ingen har noen gode argumenter imot, så er diskusjonen død.

Nå har ikke jeg snapchat og er heller ikke interessert i det. Men å bruke MMS er jo helt ubrukelig. Får ikke sendt noe med kvalitet.

Skal du først sende bilder eller video så send det med noe annet. MMS er ubrukelig.

Jeg sender med viber eller mail. ALDRI mms!

 

Så snapchat og mange andre programmer gjør noe MMS ikke kan. Sende med kvalitet/oppløsning.

 

 

Bilder og videoer som krever kvalitet, legger jeg opp på OneDrive og sender brukerne link. Slipper fremdeles usikkerheten ved å bruke snapchat samt at mine mottakere trenger ikke å lage enda en konto og jeg trenger ikke å tenke på hvilken telefon de har.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

 

Kan ikke legge inn snapchat. 1. Det finnes ikke til min telefon (Windows Phone). 2. Programmet gjør ikke en døyt som jeg ikke kan gjøre med mms. Ferdig snakket, så frems ingen har noen gode argumenter imot, så er diskusjonen død.

Nå har ikke jeg snapchat og er heller ikke interessert i det. Men å bruke MMS er jo helt ubrukelig. Får ikke sendt noe med kvalitet.

Skal du først sende bilder eller video så send det med noe annet. MMS er ubrukelig.

Jeg sender med viber eller mail. ALDRI mms!

 

Så snapchat og mange andre programmer gjør noe MMS ikke kan. Sende med kvalitet/oppløsning.

 

Vet ikke om jeg er enig i at Snapchat sender bilder og video med kvalitet akkurat. Nå sender jeg aldri MMS, så jeg kan ikke sammenligne, men de bilder og videoer ungene mine sender i Snapchat er av veldig ymse kvalitet til tross for at de har veldig gode kameraer på sine telefoner.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Fint om MMS fungerer for deg og dine, men det er en helt utdatert løsning og ikke noe som flest har interesse av å bruke.

 

 

http://dustn.tv/snapchat/

 

 

SnapChat is an app which allows you to send messages to your connections that “self destruct” once they’ve been viewed. So in other words, it allows you to send messages that you only want to be viewed once. After they are viewed, they are automatically deleted.

So the point of the app is to capture moments that you don’t want to live on forever. For this reason, I’ve concluded that SnapChat is a complete waste of time.

If you’re of the sexting type, this is the app you’ve been waiting for. You can send all the nudes and compromising photos that you want and feel secure that they will be deleted once they’re viewed.

Or will they?

Can’t the person receiving these messages take a screenshot and save it to their phone? Oh, yes they can. And by the way, according to a digital forensics examiner, your deleted snaps can still be retrieved from your device.

But what if you’re just using it to send funny jokes to friends? That’s fine– no harm in that I guess. But what’s the point?

My Big Issue

When I share messages with my friends, family or digital audience I want them to mean something. I only have a limited amount of time on this earth and when I leave it, I want my place to have counted.

Why would I waste time crafting messages, having experiences and social exchanges that are deleted once they’re viewed one time?

The premise of SnapChat is to create messages that will disappear once the exchange has taken place. In my opinion it devalues our experiences to momentary anecdotes that disappear and are forgotten.

“I don’t have time for SnapChat. I need to make it count.” -Josh Tapolski, Editor-in-Cheif, 

Social media has revolutionized the way that we capture life. We can instantly share photos of our experiences with friends and family. We can craft interesting and engaging messages for our audiences and connect with new, interesting people.

Why waste your time creating messages, exchanges and experiences that disappear?

If you’re going to take time to craft a message, make it meaningful. Make it worth keeping forever.

But by all means, if you’re a prolific sexter and want to make sure nobody sees the ridiculous and shady crap you’re doing, SnapChat is definitely for you.

Have you tried SnapChat? Am I completely off base here? You can leave a comment by clicking here.

 

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Men hvis vi nå kan slutte å diskutere Snapchat og heller komme tilbake til noe interessant, nemlig telefonen? Ikke alle bruker Snapchat og det er dermed ikke livsviktig for absolutt alle å ha denne ene appen.

 

Hva tror dere om 640 XL? Den skal jo ha 13 megapixler kamera mot 8 på den vanlige. Finnes det noen tester av dette kameraet?

Lenke til kommentar

Dual sim versjonen som er på vei er veldig aktuell da jeg da kan slippe å drasse rundt på en jobbtelefon i tillegg.

 

Noen som har peiling på om den vil bli å se i norge?

Er det noen som jobber på elkjøp, lefdal eller noe liknende som kan sjekke om den skal tas inn?

 

Har vært inne på tanken om å bestille en kinamobil, er ikke spesielt pop med dual sim i norge tydeligvis.

 

Jeg har absolutt null behov for snapchat, twitter eller noe i den gata der, men jeg leste at lumia 640 får windows 10 mobile når det kommer, det er vel ikke usannsynlig at det kommer støtte for det der.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Bortsett fra at noen apper mangler i Store, er dette er rask og god telefon, som (ut fra min erfaring med eldre WP-telefoner) beholdes den gode ytelsen over lang tid. Dynamiske fliser gir en praktisk startskjerm der man får nyttig info presentert oversiktlig og enkelt, og den har en lockscreen som viser både kommende avtaler og ubesvarte aktiviteter. Man har tilgang til kontrollsenter uten å bruke PIN, kan slå av og på WiFi og BT, og enkelt velge mellom lyd/lydløs/vibrasjon. Full navigasjon med gode nedlastbare kart er nyttig for mange, det samme er office-pakke som gjør det mulig å redigere word, excel og powerpointdokumenter. For den som har Windows 8.x på PC eller nettbrett er det stor gjenkjennelse mellom enhetene, og man kan også sette opp synkronisering av ting&tang, som browserfavoritter, mellom enheter. De som MÅ ha snapchat må dessverre finne seg en annen telefon (eller vente litt??), så dette er ikke den optimale telefonen for alle, men for mange er det et godt alternativ for prisen.

Nøyaktig min erfaring også. Dønn likt...!

Lenke til kommentar

Dual sim versjonen som er på vei er veldig aktuell da jeg da kan slippe å drasse rundt på en jobbtelefon i tillegg.

 

Noen som har peiling på om den vil bli å se i norge?

Er det noen som jobber på elkjøp, lefdal eller noe liknende som kan sjekke om den skal tas inn?

 

Har vært inne på tanken om å bestille en kinamobil, er ikke spesielt pop med dual sim i norge tydeligvis.

 

Jeg har absolutt null behov for snapchat, twitter eller noe i den gata der, men jeg leste at lumia 640 får windows 10 mobile når det kommer, det er vel ikke usannsynlig at det kommer støtte for det der.

Jeg kjøpte en Lumia 640 XL dual SIM i Thailand. 

Glimrende telefon. Ferdig snakket...

Endret av Chutikran
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...