Gå til innhold

Valg av nettbrett til kjæresten


Nif

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Trenger litt hjelp i valg av nettbrett til dama, bruker nå telefonen (Galaxy S5) til og lese bøker og strikkeoppskrifter og slikt, men den blir litt liten i lengden.

 

Har sett litt på iPad, men er ikke lenger så stor tilhenger av apple og iOS så har lyst og gå for en android basert så læringskurven ikke er så stor fra telefonen til nettbrettet.

Alt ifra 8" er vel igrunn godt, men har sett på 10.1" men usikker på om det blir litt for stort?

 

Budsjettet er satt til rundt 2000, om den er billigere gjør ingenting, sålenge det er grei ytelse og skjerm bildet ser godt ut.

 

Hadde satt pris på litt hjelp ettersom jeg er nokså blank på både telefoner og nettbrett :p

 

På forhånd takk,

Nif

Endret av Nif
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Damer liker iPad, og de billige Android-brettene er ofte trege og har dårlig skjerm. Anbefaler at du øker budsjettet til ca 3.000 for å få noen som er brukbart. Størrelsen må du nesten bli enig med deg selv (eller dama?) om, det er stor forskjell på 10,1" og 8". Til sofa/hjemmebruk er ca 10" helt greit, men skal den mye på reise er kanskje ca 8" passende.

Lenke til kommentar

Eple-unge eller ikke: Jeg har 5 iPader, ulike utgaver, og nesten dobbelt så mange Android-nettbrett av ymse typer, og iPad holder mye lenger enn Android-nettbrett før de blir trege. Selv min Samsung Tab Pro må ha en full reset av og til, kanskje en gang pr måned, ellers går alt som sirup. iPadene nullstilles kun ved oppgradering av OS til ny generasjon, ikke alltid da heller.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har selv alltid hatt store telefoner, Note 2,3 -har nå Lumia 640 XL.

Har hatt 2-3 forskjellige android brett og et par ipader (10") tidligere. 

 

Gikk til innkjøp av en iPad mini for 3 måneder siden, husker ikke versjonen men kostet ca 2500,-, tror det var den nest nyeste. 

 

Aldri vært mer fornøyd.! Selv om jeg har en 5,7" telefon, så bruker jeg iPad`en på alle bruksområder utenom å ringe, tekste. 

 

Den sitter godt i en hånd, den er lett å ta med seg, den er akkurat "riktig" størrelse til å lese på nett, se video, et par serier i ny og ne.

 

Og som det er nevnt over her, jeg selv har erfart at android nettbrett blir sirup etterhvert. Med iOS merker man knapt forskjell. I hvert fall min erfaring :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Er ikke det jeg vil kalle en troverdig kilde akkurat.

Men det er du? Du kaller dem Eple-unga. Fremstår ikke du som litt i overkant partisk da? Hvem vi da anse deg som en troverdig kilde?

Endret av medlem-169651
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...