Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Hvordan lagre madrass/seng over lenger tid?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg skal sannsynligvis starte på skolen etter sommeren og i forbindelse med dette flytter jeg ut av leiligheten min og inn på en ferdig møblert hybel ved skolen der jeg ikke har mulighet til å fjerne inventar.

 

Dette medfører at jeg ser på muligheten ved å lagre sengen min en plass, feks på loftet over leiligheten min..

 

Loftet er fritt for ekstra fukt men det er et uisolert loft så det er jo luftfuktighet osv. Kan man feks pakke madrasser osv inn i plast, hive en sånn "antifuktighetspose" inn i plasten og teipe dette godt igjen?

 

Noen som har erfaringer eller tips vedrørende dette? :\

 

Sengen er ganske dyr og jeg vil nødig selge den eller leie ut leiligheten med seng.

 

Håper forøvrig dette er riktig sted å poste dette, jeg var litt usikker på hvilken kategori som passet best.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville vært veldig forsiktig med å pakke inn ting i plast då du vil få kondensproblematikk.

Då er det eigentleg betre at du pakker inn madrassa i tøy, som f.eks eit par laken eller liknande. Då vil det utvendige tøyet fange opp mesteparten av eventuell fuktigheit medan fuktig luft som er inne i madrassa får tørke ut. Tøyet vil også beskytte madrassa mot flekker og støv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...