Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Grunnlag for stipend


Anbefalte innlegg

Driver og sjekker litt på hva jeg har krav på i stipend før skoleåret starter. Jeg mener jeg kommer til å få borte bostipend.

 

 

Siden jeg bor sammen med kjæresten. Og betaler husleie har jeg etter som jeg forstår muligheten for bortebo på 4000kr. Har jeg muligheten for vanlig stipend også opp til 300 kr ? Selv om line foreldre bor sammen MEN jeg bor ikke med dem ? Samtidig som jeg er over 18 år. 19 om par uker.

 

 

Er jeg på villspor og er det noen som kan sånn sirka forklare noe av dette ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I tillegg til at du ikke bor sammen med foreldrene dine, må du oppfylle minst ett av kravene under:

  1. Mer enn fire mil mellom foreldrehjem og skole

    Hvis avstanden mellom foreldrehjemmet og skolen er fire mil eller mer hver vei, vil du ha rett til bostipend.

  2. Reisetiden er tre timer tur-retur eller mer mellom hjem og skole

    Hvis avstanden er mindre enn fire mil mellom foreldrehjemmet og skolen, men reisetiden mellom foreldrehjemmet og skolen er minst tre timer tur-retur hver dag, har du rett til bostipend. Lærestedet må bekrefte at du oppfyller kravet til bostipend på grunn av reisetid.

  3. Særlige forhold av personlig eller sosial karakter som gjør at du ikke kan bo hjemme.

Gjør du det?

Lenke til kommentar

3. Særlig forhold som at mine foreldre bor i en liten leilighet med to soverom fordelt på dem og mine små søsken. Min far får økonomisk støtte gjennom NAV det siste året pga sykdom psykisk.

 

 

Det synes jeg virker som en god grunn ?

Da må du snakke med rådgiver på skolen – så vidt jeg husker er det rådgiveren som beslutter om det foreligger god nok grunn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...