Gå til innhold

ASUS ROG G751JT - erfaring


Anbefalte innlegg

Hei.

 

 

Er det noen som har erfaring med ASUS ROG G751?

(http://www.netonnet.no/art/data/barbar-data/skjermstorrelse/17-18-tommer/asus-rogg751jt-t7036h/210158.3004/)

Lurer mest på hvordan skjermen er. Synes en del matte skjermer er kornete/olje-aktig på det hvite, og generelt har blasse farger. Hvordan er Asusen på dette området?
Er ev. Multicom sine pcer bedre på dette området?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Jeg sitter på en G751JY og jeg tror det er samme skjerm som sitter i disse maskinene. Skjermen er herlig bra! Tek.no hadde en test på G751JY som er en oppgradert JT - mer ram og bedre skjermkort.

Takk for kjapt svar!

Åssen ser det hvite ut? Ser det likt ut som på glossy skjermer, eller ser det oljeaktig ut?

Lenke til kommentar

hvitt er ganske varmt på denne skjermen. Så mer röd enn blå fargetemperatur. Tror ikke du har noe å bekymre deg over. Skjermen er ett kjempegodt IPS panel klokket til 60Hz. Klarer iflg. flere kilder 100Hz. 1080 opplösning og fargene er sterke og livfulle. 70% Adobe gamut skulle jeg tro. Over 90% sRGB. Ikke like bra gamut som på min gamle Vaio Z3, men det er ingenting å klage på med denne skjermen. Den er over gjennomsnittet for å si det slik.

Endret av Somethinganon
Lenke til kommentar

Jeg liker IKKE glossy skjermer, bare så det er sagt! Trenger ikke en skjerm der jeg kan se speilbildet av mitt eget tryne hele tiden.

 

Min G751JT har en herlig matt IPS skjerm fra LG, LG er eneste produsent av 17" IPS skjermer så vidt jeg vet. Så om du ser 17" modeller med IPS så er det samme skjerm fra LG det er snakk om.

 

Innsynsvinklene er supre, det matte belegget er bra (en del eldre matte skjermer har et matt belegg som gjør at lyse farger er litt "kornete" hvis jeg kan si det slik, har ikke sjenert meg, men mulig det er dette du hinter til?) og hvitt ser bra ut, muligens ikke så "gnistrende" som på en glossy skjerm, men meget bra. Fargegjengivelsen er god. Sortnivået er bra, men ikke det beste jeg har sett. Det beste sortnivået jeg har vært borti er på min Asus UX32LN 13" med IPS panel fra Chi Mei, IPS skjermen fra AUO Optronics som er brukt i en del Acer 15" maskiner har også imponerende sortnivå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...