Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Cpuvifte som ikke sitter..


Anbefalte innlegg

Brukte vanlig stock cou cooler før. Når jeg skulle rengjøre pcen og vifta, knakk jeg ytterste delen av festet så jeg kjøpte ny. Så skulle jeg feste den, men fikk ikke satt den ned med de to festene til venstre. Og de festene har blitt bøyd. Den vifta funker heldigvis bedre enn den andre, så temperaturen går ikke over 100c lenger. Men fortsatt for varmt.

 

Får altså ikke festa vifta og har lagt pcen ned istedenfor slik at den skal presse litt mer ned på prosessoren. Men virker som om det er hovedkortet, siden det er bare de to festene til venstre som ikke vil gå inn. Hva bør jeg gjøre? Vil nødig kjøpe nytt hovedkort..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener å huske det var en 1155. Hovedkortet er i alle fall z77a gd65. Kjøpte en 99kr vifte fra komplett. Stock kjøler holdt egentlig, men kjøpte ny siden den ble ødelagt. Og så på reviews at den var litt kjøligere enn stock.

 

Kan virkelig ikke bruke noe mer penger akkurat nå..

Lenke til kommentar

 

Tja ... Hvilken kjøler er det du har da?

Kanskje du kan ta vekk de plast-klipsene helt og sette på gjennomgangsbolter med muttere. Legg noe gummiskiver mellom.

Het noe x117 dream, husker ikke helt.

 

Gjennomgangsbolter? Skjønner ikke helt hva du mener nå :/

 

Gjennomgangsbolter = bolter som går i gjennom. 

I dette tilfelle så går de fra kjøler, og gjennom hovedkortet, før du fester de på undersiden av hovedkortet. 

Lenke til kommentar

Hvis du har kjøpt en kjøler, spesielt over nett, så kan du i det minste oppgi modellnummer? Eller et bilde? Og hva er det du mener er for varmt? Og under hvilke omstendingheter?

Hvilken kjøler det er, er helt irrelevant her. Problemet er at prosessoren blir veldig varm (ikke skadelig varm). Det er også samme fester på den nye vifta som på intel sin stock cooler. Det er fire fester. Og de to hullene til venstre på hovedkortet får jeg ikke festa noen av viftene i, bar de to til høyre. Så nå sitter den løst på den ene siden og blir ikke pressa godt nok ned på cpu. Hvis jeg dytter vifta ned når pcen er på, går den ned til normale temperaturer.
Lenke til kommentar

Irrelevant ! Ærlig talt.

Det er du som har leget en tråd om "hjelp til en cpu vifte som ikke sitter".

Hva forventer du av andre forumbrukere egentlig.

Mener du at hullene i hovedkortet har flyttet på seg ?

 

Fest to og to klips diagonalt

Ta hovedkortet ut av kabinettet.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Hvilken kjøler det er, er helt irrelevant her. Problemet er at prosessoren blir veldig varm (ikke skadelig varm).Hvis jeg dytter vifta ned når pcen er på, går den ned til normale temperaturer.

Svært så kunnskapsrik du var da. Dytt hardere. Bruk f.eks en smørkniv eller skrujern dersom du ikke klarer det med fingrene.

 

Btw, du burde returnere kjøleren. Det er pushshit og det hører hjemme et spesielt sted i helvete

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...