Gå til innhold

Frekk liten sak til gaming, eller..?


Anbefalte innlegg

Hei dere. Jeg har hørt mye bra om forumet her og at det er rett sted om man trenger anbefalinger til pc. Jeg ønsker meg en komplett mini gaming pc og har sett en fra komplett til rundt 12000kr. Forutsetningene mine er at jeg trenger en spillpc til strategispill som Rome 2, Civ V, Heroes 6 o.l. Samtidig som jeg kan trekke litt framtidige spill som The Witcher 3 og Just Cause 3. Den skal også passe i tv hylla, derav størrelsen. Jeg har det følgende oppsettet så langt og er litt spent på hva dere syns:

 

Kabinett: Corsair Obsidian 250D Mini ITX

PSU: Corsair CX600M 600W

CPU: Intel i5 4460 3.2ghz

Hovedkort: MSI Z977 Gaming

RAM: HyperX Fury DDR3 1866Mhz 8gb

GPU: MSI Geforce GTX 960 2GB Twin Frozr

SSD: Kingston HyperX 3K SSD 240GB

Ingen DVD stasjon

Windows 8.1

 

11500kr

 

Hva syns dere om oppsettet? Dette er i budsjettklassen jeg har tenkt. Noen forandringer dere syns jeg bør gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det aktuelt å bygge selv?

 

Et eksempel på hva du kan få fra dustinhome.no. 

 

* Mye bedre kvalitet på strømforsyningen

* Mye bedre ytelse med et GTX 970

* Stillegående low-profile CPU kjøler (Som alltid er et stort pluss i stua).

* Topp kvalitet SSD på 250gb

post-24279-0-86503500-1429220291_thumb.jpg

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Er det aktuelt å bygge selv?

 

Et eksempel på hva du kan få fra dustinhome.no.

 

* Mye bedre kvalitet på strømforsyningen

* Mye bedre ytelse med et GTX 970

* Stillegående low-profile CPU kjøler (Som alltid er et stort pluss i stua).

* Topp kvalitet SSD på 250gb

Hei. Takk for svar. Det er ikke aktuelt å bygge selv. :-/ Vet det er mye billigere men får komplett til å bygge for meg. Men er pcen for svak tror du? Vil mitt oppsett bråke. Hadde jeg hatt penger til å velge GTX 970 hadde jeg selvfølgelig det men måtte stoppe meg selv litt. Dette er vel enkelt å oppgradere i framtiden? :-)

Lenke til kommentar

Du burde definitivt kjøpe deg et MSI 970 kort 4Gb du får mye mer for pengene og du trenger ikke tenke på grafikkproblemer på en lang stund. Og jeg anbefaler også Samsung Evo SSD fremfor Kingston

Skal ta en titt på den Samsung disken. Har dessverre ikke råd til et GTX 970 akkurat nå men jeg har hørt at det er enkelt å bytte i fremtiden :-)

Lenke til kommentar

Er det aktuelt å bygge selv?

 

Et eksempel på hva du kan få fra dustinhome.no.

 

* Mye bedre kvalitet på strømforsyningen

* Mye bedre ytelse med et GTX 970

* Stillegående low-profile CPU kjøler (Som alltid er et stort pluss i stua).

* Topp kvalitet SSD på 250gb

Den kjøleren skal jeg ihvertfall ha. Er det stor forskjell fra boxed?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Hei, vil anbefale å ta deg råd til å bytte ut 960 kortet i 970 nå, er bedre å måtte ut med 1200-1400 ekstra nå enn å skulle spare opp 3-3500kr for å bytte kortet senere. Ytelsen vil bli merkbart bedre. og du vil også få større glede ut av dagens og kommende spill. 

Lenke til kommentar

Hei, vil anbefale å ta deg råd til å bytte ut 960 kortet i 970 nå, er bedre å måtte ut med 1200-1400 ekstra nå enn å skulle spare opp 3-3500kr for å bytte kortet senere. Ytelsen vil bli merkbart bedre. og du vil også få større glede ut av dagens og kommende spill.

Hei Lord Nuker og takk for svar. Jeg ser hva du sier og jeg har dessverre vært nødt til å inngå et kompromiss med tanke på GPU. :-( Jeg spiller vanligvis i 720P (fordi den er koblet til tven og alt blir veldig smått med 1080p) og med antialiasing av. Hvor lenge tror du det grafikkortet jeg har valgt nå kan hevde seg? Og det virker som du har peiling på data. Er det mulig å overklokke både CPU, ram og GPU noe med standard kjøling?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

 

Hei, vil anbefale å ta deg råd til å bytte ut 960 kortet i 970 nå, er bedre å måtte ut med 1200-1400 ekstra nå enn å skulle spare opp 3-3500kr for å bytte kortet senere. Ytelsen vil bli merkbart bedre. og du vil også få større glede ut av dagens og kommende spill.

Hei Lord Nuker og takk for svar. Jeg ser hva du sier og jeg har dessverre vært nødt til å inngå et kompromiss med tanke på GPU. :-( Jeg spiller vanligvis i 720P (fordi den er koblet til tven og alt blir veldig smått med 1080p) og med antialiasing av. Hvor lenge tror du det grafikkortet jeg har valgt nå kan hevde seg? Og det virker som du har peiling på data. Er det mulig å overklokke både CPU, ram og GPU noe med standard kjøling?

 

I den oppløsningen vil det holde en god stund, type 3-5 år avhengig av hvor god grafikk du trenger, må ha og vil ha. Når det kommer til overklokking av maskinvare er ikke jeg den rette personen å spørre, har ikke holdt på med det siden P4 tiden. Eneste jeg kjenner til at det bare er Intels K cpu'er som lar seg overklokke som nevnt i poster over. Skal du begi deg inn på den veien burde du spørre LMH1 (litt usikker på h*n overklokkingsegenskaper, men skader ikke å spørre) og Nizzen spesielt for overklokking av gpu :)

Lenke til kommentar

 

 

 

Hei, vil anbefale å ta deg råd til å bytte ut 960 kortet i 970 nå, er bedre å måtte ut med 1200-1400 ekstra nå enn å skulle spare opp 3-3500kr for å bytte kortet senere. Ytelsen vil bli merkbart bedre. og du vil også få større glede ut av dagens og kommende spill.

Hei Lord Nuker og takk for svar. Jeg ser hva du sier og jeg har dessverre vært nødt til å inngå et kompromiss med tanke på GPU. :-( Jeg spiller vanligvis i 720P (fordi den er koblet til tven og alt blir veldig smått med 1080p) og med antialiasing av. Hvor lenge tror du det grafikkortet jeg har valgt nå kan hevde seg? Og det virker som du har peiling på data. Er det mulig å overklokke både CPU, ram og GPU noe med standard kjøling?

I den oppløsningen vil det holde en god stund, type 3-5 år avhengig av hvor god grafikk du trenger, må ha og vil ha. Når det kommer til overklokking av maskinvare er ikke jeg den rette personen å spørre, har ikke holdt på med det siden P4 tiden. Eneste jeg kjenner til at det bare er Intels K cpu'er som lar seg overklokke som nevnt i poster over. Skal du begi deg inn på den veien burde du spørre LMH1 (litt usikker på h*n overklokkingsegenskaper, men skader ikke å spørre) og Nizzen spesielt for overklokking av gpu :)

Ok så bra. For meg er det ikke viktig å kjøre alt på ultra men heller ha stabilt høy framerate og at spillet ikke henger. Selvfølgelig er grafikk pent å ha men er ikke "grafikkhore". ;-) Skal spørre de to Lord Nuker om det kommer til det! :-)

Lenke til kommentar

Ram og gpu kan klokkes selvom cpu ikke kan

Ok. Og er dette risikofylt gjennom MSI sitt program om man bare skal øke litt eller trenger jeg ekstra kjøling? Er det nødvendig å ha muligheten til å overklokke cpu om man skal øke ram og gpu eller henger cpu med likevel? (Altså har det noe for seg å klokke ram og gpu?) :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...