Gå til innhold

Trenger hjelp til kjøp av 144hz skjerm.


Anbefalte innlegg

Jeg har nå hatt en skjerm i 3-4 år og den er ganske bra men jeg ble litt nysgjerrig på disse 144hz skjermene som folk prater om.

 

Hvor mye bedre er en 144hz skjerm vs en "vanlig" full hd skjerm ?

 

Tenke og kjøpe meg en 27 tommer siden jeg ikke vil gå ned i størrelse. 

 

Jeg har ikke råd til de dyreste 27" 144hz skjermene men heller de rimeligste i den størrelsen.

 

 

Noen som har noen tips/råd eller noen spesifikke skjermer og anbefale ?

 

jeg har 970 kort, om det har noe og si

 

eller holder det med 120 hz ? 

 

hvor stor er forskjellen på 120 og 144 hz ? 

Jeg har absolutt ikke peiling på skjermer.

 

 

 

hva med denne ?

AOC 27" LED g2770pqu

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor tror du at må du ha 27"?

F.eks ingen kompetitive i fps spiller på 27.

Tror jeg ville tatt enten en vanlig 24" 144 hz, eller gått all-in på Asus ROG.

 

Ehm jeg tror ikke må ha en 27" skjerm. Jeg VIL ha en 27" skjerm. 

Det med størrelse på skjerm er vell en personlig preferanse som med størrelsen på mye annet :p

 

Jeg har ikke planer om og spille kompetetivt og jeg har meget liten tro i at det har noe og si hvor stor skjermen er så lenge den ikke er alt for stor eller liten :p

 

Jeg har brukt 27" skjerm i alle år og det og gå ned i størrelse på skjerm vil jeg ikke.

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar

Forskjellen på 120 og 144 er ikke veldig merkbar.

 

Forskjellen på 60hz og 120+ er derimot ganske merkbar. Det kommer litt ann på hvor "kresen" du er på det, men de fleste vil nok ikke oppleve det som noe sinsyk revlusjon. Men når man har blitt vant til det, merker man fort at man ikke har det.

 

Selv har jeg en BenQ XL2420T og er veldig fornøyd med den. Men den begynner vel å bli gammel nå.

 

en annen ting å tenke på er oppløsningen. 1440p er veldig tungt å drive til 120+hz. en 970 vil nok klare det i endel spill. Men nye relativt tunge spill kan det bli vansklig.

Lenke til kommentar

Forskjellen på 120 og 144 er ikke veldig merkbar.

 

Forskjellen på 60hz og 120+ er derimot ganske merkbar. Det kommer litt ann på hvor "kresen" du er på det, men de fleste vil nok ikke oppleve det som noe sinsyk revlusjon. Men når man har blitt vant til det, merker man fort at man ikke har det.

 

Selv har jeg en BenQ XL2420T og er veldig fornøyd med den. Men den begynner vel å bli gammel nå.

 

en annen ting å tenke på er oppløsningen. 1440p er veldig tungt å drive til 120+hz. en 970 vil nok klare det i endel spill. Men nye relativt tunge spill kan det bli vansklig.

 

den skjermen jeg tittet på 144hz støtter opp til 1920*1080. 

Lenke til kommentar

Finns väldigt få 27" med 1440p upplösning och minst 120hz panel. Jag tvivlar på att du vill ha 27" i 1080p? Det blir väldigt kornat. Pixlarna känns som tegelsten. I spel är skillnaden som natt och dag om du jämför 60hz och 120hz/144hz. I vanligt arbete märker du knappt någon skillnad.

Lenke til kommentar

Ett 970 kort vil slite med å levere 144 fps i 1440p oppløsning. Så skal du gå for en 27" skjerm, så trenger du ett 970 kort til også. Dessuten skjerm er noe man burde bruke litt mer penger på siden den er noe man har lenger enn noe annet hardware. Acer har noen gode skjermer med IPS panel, 4ms og 120/144Hz.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...