Gå til innhold

Hvem leverer best sykkelservice?


Hakonnn

Anbefalte innlegg

Da var sykkelsesongen igang for min del, men etter en lang og fin tur idag merket jeg at sykkelen min kan ha godt av en skikkelig service. Hadde den inne hos XXL til det helt essensielle ifjor vår men skjønner etter turen idag at jeg burde spandere på den en ordentlig gjennomgang å service.

 

Kort oppsummert av meg som ikke er veldig teknisk god på sykkel.

- Knepping fra bakhjulet(Hjullager?).

- Ustabilt forhjul i høy fart.

- Kranglete gir veksling. Girene på kassetten bak ser ut til å fungere, mens girene foran hopper og er vanskelige.

 

Spørsmålet er vel som følger. Hvem leverer best/billigst service på sykler? Da tenker jeg på større kjeder som XXL, GSport og Sport1.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags sykkel har du? Og hvor langt syklet du?

En Wheeler, modell har jeg ikke i hodet. En sykkel midt på treet en plass vil jeg tro, kosta 13 lapper for noen år siden. Hvor langt jeg syklet igår har jeg ikke anelse om ettersom jeg ikke har noen måte å måle det på(Finnes det noe slikt, en app kanskje?), var ute en times tid+ med jevnt terreng og fart. 3 mil kanskje?

 

Skal stikke innom noen av de mindre og uavhengige vi har her i byen og høre hva de har. Takk for tips. :)

Lenke til kommentar

En Wheeler, modell har jeg ikke i hodet. En sykkel midt på treet en plass vil jeg tro, kosta 13 lapper for noen år siden. Hvor langt jeg syklet igår har jeg ikke anelse om ettersom jeg ikke har noen måte å måle det på(Finnes det noe slikt, en app kanskje?), var ute en times tid+ med jevnt terreng og fart. 3 mil kanskje?

 

Skal stikke innom noen av de mindre og uavhengige vi har her i byen og høre hva de har. Takk for tips. :)

Tenkte mer på hva slags sykkel det var, om det var en hybrid, racer, offroad etc. Du kan alltids bruke Strava. Jeg bruker det når jeg sykler. Starter å logge før turen, stopper når jeg er ferdig. Da får jeg tidsbruk, distanse, og hvor jeg har syklet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...