Gå til innhold

Linux Newbie


pian

Anbefalte innlegg

Ok her har dere sjansen til å profilere dere!

 

1. Har aldri prøvd Linux, vil prøve fordi jeg er sånn

passe glad i M$. Vil bruke til web, programmering og grafikk, musikk (hvordan er egentlig lyd-støtten hos Linux?)

 

2. Vil ha en tilnærmet gratis distribusjon.

 

Ok, hvilken distribusjon blir det? Og hvem gidder å brenne meg en installasjonscd og sende'n i posten?

 

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei pian!

Trur du kanskje bør teste LinuX Mandrake 8.1 siden du er "fersk" på Linux.Eg har versjonen på 2cd plater.Eg kan sende om ei lita stund..Broren lånte pcén og skulle sette i meir ram..Plutsleg blei skjermen svart.. ;( :wink:

Han er geografisk eit stykke fra meg..

Da har eg ikkje brennar..Men,eg kan sikkert få lånt ein brennnar av noen eg kjenner..

 

Om du sender ei privat melding så kan eg sende.

Elles så går det ann å kjøpe distrubusjonar på linuxbutikken.no eller laste ned distrubusjonar gratis fra nettet..(er ein del mb så det er ein fordel med rask oppkopling mot internett...)

Eller så kan ein kjøpe eit pc blad.Der følger det av og til med Linux distrubusjonar..

Lenke til kommentar

Slackware eller Trustix er etter min mening dem beste linux distroene.

Ikke fordi dem er enkle eller feet grafikk, men fordi det er dem beste linuxene til å LÆRE seg linux på. Må nok slite litt, men det er med god dokumentasjon. Start med slack, gå vidre til trustix, etter det kan du beherske alle distroer. Mandrake er tåplig... Neste som XP faktisk, wizards og hjelp i hytt og pine!

 

Windows 2000 og Trustix digg....

 

kruger

Lenke til kommentar

Går på NTFS ??

 

Hvilken som helst distro støtter Lesing av NTFS bare kernelen støtter dette,... tror at de siste kernel versjonene også har en BETA utgave av SKRIVE-tilgangen også ?

 

Men viss du vil ha Linux oppå Windows,.. tror jeg neppe noen distro støtter dette,.. utenom CygWIn da,.. men dette er da ikke en skikkelig distro,...

Lenke til kommentar

Mandrake Gaming Edition har bare en cd med the Sims og WineX på cdene,.. og at du sikkert får en nice boxed utgave,... :wink:

 

WineX koster for tiden penger,.. men har hørt at etterhvert skal de kanskje gå til OpenSource de også eller hva det nå var,...

 

:smile:

 

Men viss du absoulutt VIL ha gaming edition koster det kun $ 69 + $ 20 shipping tror jeg,... Uansett billigere enn Windows går jeg ut i fra,... ??

 

[ Denne Melding var redigert av: alaruz på 2002-02-26 16:08 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...