Gå til innhold

Montering av Radeon 9800 pro! Hjeeelp :)


Frituno

Anbefalte innlegg

Jeg pakket ut kortet nå. Fra skjermkortet går det ut tp "ledninger". Den ene skal inn i strømmen, det er gret nok. Men den andre står det i bruksanvisningen skal til C: drive. Har ingen ledig inngager i HD min til denne kabelen. Må jeg montere den? Hva gjør jeg!!!

 

Takker for svar!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmmm, høres rart ut....

 

Hvilket merke av Radeon 9800 Pro har du, samt skriv gjerne hele modell betegnelsen til dette kortet. Så blir det litt lettere å finne fram info om dette.

 

Jeg selv har Hercules Radeon 9800 Pro 128MB, og der er det kun powerconnector som er i tillegg.

 

Står det noe i manualen om evt hva den andre skal brukes til?

Lenke til kommentar
den kabelen skal ikke til harddrive men til den samme kabelen som ligner på den kabelen som er i harddrive. eh.. med andre ord lat som kortet er en harddrive og og putt den hvite kontakten på kortet slik som du putter den i harddisken skjønner ?
evt. ta ut kontakten til harddrive (harddisken) din og i den ledningen/kontakten putter du på den ledningen fra kortet, og siden det da er igjen en utgang til fra kortet så putter du den i harddisken..
Lenke til kommentar
den kabelen skal ikke til harddrive men til den samme kabelen som ligner på den kabelen som er i harddrive. eh.. med andre ord lat som kortet er en harddrive og og putt den hvite kontakten på kortet slik som du putter den i harddisken skjønner ?

Siden du har en idè.. hva er den egentlig til ? hva er vitsen ?

Lenke til kommentar

hmmm, den kabalen er nok bare en power connector splitter. Det vil si en forgrening til slik at du ikke "går glipp" av en powerconnector som du allerede har til hard disk, cd-rom etc. Leit om man allerede hadde brukt alle connectorene.

 

PS, samme kort som meg du da. *grin*

 

www.hercules.com finner du drivere også, samt du finner drivere på en CD som fulgte med, men sannsynligvis cat 3.6 bygd eller eldre. Få tak i 3.7.

 

Jeg har ikke testet 3.8 grunnet "faren for overheating og ødelegging av skjermer (søk på forumet her for mere info)". venter heller på 3.9 eller nyere.

Lenke til kommentar

Slik var det på mitt PowerColor-kort, hvis det er det du har fått.

 

Disse nye skjermkortene krever mer strøm enn tidligere, så de må ha tilleggskontakt, holder ikke med AGP og hovedkortets strømfordeling. Det at det står at den ene skal kobles til HD tror jeg bare er for å spare plass, hvis man knapt har flere ledninger på Power Supply ledig.

 

Jeg vekslet på å ha koblet den via harddisk og bare rett på power supply, merket ingen forskjell.

 

Schmell den rett inn på en ledig ledning du! Hvis du har noen... Ellers er det bare å dele med andre komponenter, med mindre det er koblet mye til samme ledning fra før.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...