Gå til innhold

Lord Of The Rings: Return Of The King

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
-Og hvorfor i allverden lagde de at manus? Kunne de ikke bare laget filmen som boka, den er jo perfekt.

skulle de brukt boka som manus ville filmen blitt flere DAGER lang. ingen (bortsett fra meg) hadde gidda å sitte flere dager på en kinostol. og hadde det vært sovepauser midt i filmen så hadde folk falt av...

Skrevet (endret)
-Og hvorfor i allverden lagde de at manus? Kunne de ikke bare laget filmen som boka, den er jo perfekt.

skulle de brukt boka som manus ville filmen blitt flere DAGER lang. ingen (bortsett fra meg) hadde gidda å sitte flere dager på en kinostol. og hadde det vært sovepauser midt i filmen så hadde folk falt av...

Bortsett fra meg?

Så klart ville jeg sett den.

Endret av Elyas Machera
Skrevet

Bortsett fra meg?

Det hjelper ikke at 10 000 geeker går og ser den når filmen koster flere hundre milliarder å lage vettu

Skrevet

Bortsett fra meg?

Det hjelper ikke at 10 000 geeker går og ser den når filmen koster flere hundre milliarder å lage vettu

Det var vel litt overdrevent med 100 milliarder, men så klart lager de ikke noe sånt.

Skrevet

Herregud!

Det Dvergiske Kaffebord du har så lite peiling på film at jeg blir dårlig!

Du oppfører deg som en fjortis som tror han har peiling på alt om tolkien og hvordan film bør lages, men i realiteten så GIDDER du ikke å bruke penger på extended versjonen engang!!

Det verste er at du synes filmen er dårlig pga den ikke er som boka. Jeg vedder titusen kr på at du hadde elsket filmene hvis du aldri hadde lest eller hørt noe om Tolkien og bøkene hans.

Skrevet

Bortsett fra meg?

Det var vel litt overdrevent med 100 milliarder, men så klart lager de ikke noe sånt.

Tja... viss hver film skulle vart i flere dager (boken er som kjent passe lang) så hadde nok det kostet en haug med penger...

Skrevet

Hmmm Stian (dvergiske kaffebord). Du har sagt dette om at Tolkien var imot filmen i årevis nå, eller, siden premieren på ringens broskap er vel mer korrekt.

MEN, du har aldri vist noen kilder som beviser dette, og heller ikke nevnt hvor du har hørt dette.

Jeg prøvde å google litt på dette her, men kunne ikke finne noe. Kan du en gang for alle vise meg hvor dette står hen så vi kan glemme den diskusjonen?

Forresten framstår du som litt mer nøytral her på forumet enn hva du gjør når vi diskutere emnet :thumbs: . Mener å ha hørt du og faces snakke om å drepe PJ ved å stikke siden av boka ned i halsen på han :laugh: .

Skrevet (endret)
Hmmm Stian (dvergiske kaffebord). Du har sagt dette om at Tolkien var imot filmen i årevis nå, eller, siden premieren på ringens broskap er vel mer korrekt.

MEN, du har aldri vist noen kilder som beviser dette, og heller ikke nevnt hvor du har hørt dette.

Jeg har lest Humphrey Carpenter's biografi om Tolkien og kan bekrefte det "Det Dvergiske Kaffebord" sier. Han var imot filming av bøkene hans. Spesielt tegnefilm.

Må for øvrig si meg enig i en del "DDK" sier. Klart man kan synes boken er en "hån" mot Tolkien når man sammeligner med boka. Det er en dobbeltsidet sak med filmene. Er til en viss grad artig at Tolkiens Midgard blir kjent, men som jeg også fikk oppleve fikk filmen meg til å glemme hvordan jeg hadde forestilt meg det i boken fra de tidligere gangene jeg hadde lest den. Fikk ikke bildet av "fjortissguden" Elijah ut av hodet når jeg skulle se for meg Frodo. + mange andre negative sider..

Er dypt skuffet over PJ's prioriteringer. Men filmene inneholder jo visse tøffe sekvenser og da :yes: . Såpass skal den ha.

Endret av aiuL
Skrevet

Fant noe interesannt her:

Tolkien's son denies rift

Dette er utdrag fra teksten, virker som det er litt uenigheter her.

The son of author JRR Tolkien has denied reports that he is unhappy with the way the Lord of the Rings films have been made.

But Tolkien's biographer Michael White recently said he thought the author would have hated the film
Skrevet

Sett filmen i Spektrum nå! Det var bare helt ubeskrivelig fantastisk bra! ROTK er dobbelt så bra som de to første filmene til sammen! Jeg er i utganspunktet en hardcore Tolkien-fan som egentlig er pessimistisk i forhold til filmatiseringen av LOTR. Men dette var bare uhyre bra, ingen kan si noe annet! :w00t::w00t::w00t:

Denne gangen var PJ herlig tro mot boka. Det eneste jeg savnet var Mouth of Sauron og Sarumanns død. Sistnevnte kommer heldigvis med på extended edition...

Gled dere folkens. All hyllest til PJ! :thumbs:

Skrevet

Jeg har lest Humphrey Carpenter's biografi om Tolkien og kan bekrefte det "Det Dvergiske Kaffebord" sier. Han var imot filming av bøkene hans. Spesielt tegnefilm.

Ok, men er dette spekulasjoner av forfatteren, eller har Tolkien selv sagt dette?

Skrevet
Ok, men er dette spekulasjoner av forfatteren, eller har Tolkien selv sagt dette?

Dette er noe Tolkien selv skal ha sagt, er jeg ganske sikker på. Skal se i boken så fort jeg får tid. :yes:

Skrevet

Lord Of The Rings: Two Towers var elendig og demoen til Return of the King var like dårlig...... Skjønner ikke hvor spillproduserne har det fra at det er gøyalt å slå vilt rundt seg, bare for at det skal komme opp en melding om hvor bra du traff motstander'n din? Men jaja.... Smak av behag..... :roll:

Skrevet
Denne gangen var PJ herlig tro mot boka. Det eneste jeg savnet var Mouth of Sauron og Sarumanns død. Sistnevnte kommer heldigvis med på extended edition...

Skal de ta med at Hobbittun (klarer ikke stave eng. navnet) er tatt over av Saruman, slik som i boka, og slaget som hobbitenne har der og slikt på Extended DVD?

Hviss de gjør det så blir vel filmen ca. 4t ++. DET HADDE VERT FETT!!!

Skrevet

Skal de ta med at Hobbittun (klarer ikke stave eng. navnet) er tatt over av Saruman, slik som i boka, og slaget som hobbitenne har der og slikt på Extended DVD?

Hviss de gjør det så blir vel filmen ca. 4t ++. DET HADDE VERT FETT!!!

mm !

Skrevet

Tidenes vakreste og mest storslåtte film-trilogi er nettopp avsluttet, og det er med et trist hjerte jeg innser at det er over :/ Jeg tviler på at det noensinne kommer til å bli laget en film som vil rivalisere Atter en konge...

Savnet scener som Mouth of Sauron og når Witch kingen rir inn i minas tirith og blir konfrontert av Gandalf, men ellers var det perfekt.

Og tolkien var ikke direkte i mot en filmatisering, han bare var nervøs for at det ikke skulle gjøres ordentlig, han ringte jo de som skulle lage tegnefilmen om hvilke type skuespillere de skulle bruke, da hadde fyrn svart "ekte", og tolkien hadde sagt: "bra, siden jeg hadde et mareritt om at det blei en tegnefilm."

kilde: Letters by J.R.R. Tolkien

Skrevet (endret)
Tidenes vakreste og mest storslåtte film-trilogi er nettopp avsluttet, og det er med et trist hjerte jeg innser at det er over :/ Jeg tviler på at det noensinne kommer til å bli laget en film som vil rivalisere Atter en konge...

Savnet scener som Mouth of Sauron og når Witch kingen rir inn i minas tirith og blir konfrontert av Gandalf, men ellers var det perfekt.

Og tolkien var ikke direkte i mot en filmatisering, han bare var nervøs for at det ikke skulle gjøres ordentlig, han ringte jo de som skulle lage tegnefilmen om hvilke type skuespillere de skulle bruke, da hadde fyrn svart "ekte", og tolkien hadde sagt: "bra, siden jeg hadde et mareritt om at det blei en tegnefilm."

kilde: Letters by J.R.R. Tolkien

hvilke scener er det du snakker om? witch king vs gandalf og mouth of sauron?

Er ikke kampen foran "den sorte porten" med i filmen(mouth of sauron)? - er det det du mener?

Endret av rivaldo
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...