Gå til innhold

Lord Of The Rings: Return Of The King


Anbefalte innlegg

Og hva er vitsen med extenden versjonene??

Skal forresten på førpremiera i Spektrum den 15. desember. Gleder meg helt enormt! Dette blir verdens største visning av ROTK, og sannsynligvis kommer både PJ og flere av skuespillerne. I tillegg blir det et spektakulært show med blant annet 200 orker og mye annet snacks. Skikkelig kommerssirkus! Konge! :thumbs:

Det er du ikke alene om, jeg gleder meg noe sinnsykt !!! :w00t:

 

Jeg har hørt rykter om at PJ og noen skuespillere kanskje kommer, men jeg har ikke hørt noe om hva showet kommer til å inneholde. Hvor har du hørt/lest om det ?

Edit: PJ fortjener store bokstaver ;)

Veit ikke så mye, men jeg har hørt rykter om at det skal være et fantastisk teater som illustrerer historien i de to forrige filmene. Det vil, som sagt, inneholde 200 personer som spiller orker, samt alle de andre folkeslagene. Vi vil møte hele brorskapet, PLUSS at Gollum, som spilles av en ti år gammel gutt, skal komme krypende ned fra veggen! Det skal lages en enorm atmosfære, hele spektrum skal visst dekoreres og greier.

 

Go PJ, go! :cool:

Jeg håper virkelig de ryktene er sanne :thumbs:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og hva er vitsen med extenden versjonene??

Skal forresten på førpremiera i Spektrum den 15. desember. Gleder meg helt enormt! Dette blir verdens største visning av ROTK, og sannsynligvis kommer både PJ og flere av skuespillerne. I tillegg blir det et spektakulært show med blant annet 200 orker og mye annet snacks. Skikkelig kommerssirkus! Konge! :thumbs:

Det er du ikke alene om, jeg gleder meg noe sinnsykt !!! :w00t:

 

Jeg har hørt rykter om at PJ og noen skuespillere kanskje kommer, men jeg har ikke hørt noe om hva showet kommer til å inneholde. Hvor har du hørt/lest om det ?

Edit: PJ fortjener store bokstaver ;)

flere som skal dit - som meg :)

 

finne framm findressen og de svarte skinskoa da

 

GLEDER meg SINsykt !

Lenke til kommentar
Og Lord of the Rings The Two Towers Extended Edition løftet filemen enda opp et par hakk !

Fire-fem hakk vil nå jeg si... :D

 

Atter en gang er extended en film som går dypere inn på kvalitetene til de forskjellige personligjhetene i boka. Vi kommer blant annet hjem til Treskjegg, hvor Pippin og Munti får boltre seg. Dessuten hører vi om kjente temaer som "entmakene" og får høre historien om hva som skjedde i Gondor før Brorskapets tid, og forholdet mellom Faramir, Boromir og deres far Denethor.

 

Digga spesielt slutten, der Pippin og Munti kødder med Treskjegg i matkammeret i Sarumanns tårn i Jarnagard. :thumbs:

Lenke til kommentar

Og hva er vitsen med extenden versjonene??

For eksempel blir vi introdusert for Treskjeggs hjem i Extended-versjonen av ROTK.

Tør jeg spørre hvor du har fått denne informasjonen fra? Personlig ville jeg gjettet på at det var fra Extended versjonen av TTT, men siden jeg enda ikke har våget å se på den enda (Spenningen er liksom for stor :p), så skal jeg ikke uttale meg med sikkerhet. Hittil så koser jeg meg med ekstra matteriale ;)

 

Nå har jeg lest mye rart på dette forum, og som så mange ganger før, så må jeg riste på hodet over flere uttalelser. Noen heltedyrkelse av PJ tror jeg ikke har forkommet, men at mannen har gjort en kjempejobb på Lotr, skal det ikke være tvil om. Alle som har sett ekstramatteriale på FOTR ex. og TTT ex. vet at han max hadde 4-5timer søvn hver natt i over et år. Han prøvde innbitt å være med på alle scenene, noe som ble litt vanskeliggjort av at mange scenene ble filmet samtidig. Det ble faktisk satt en sattelitt link mellom div. studioer for å la han overvåke det meste.

 

Det var det. Jeg leste som mange andre Lotr lenge før filmene, men heldigvis var jeg ikke alene.. Noen andre kammerater av meg leste den også.(noe etterpå dog) Jeg elsket boken, og har videre lest den igjen på engelsk et par ganger. Så det sier seg selv at jeg hadde opparbeidet meg en kjeeempe forventning før filmene. Men jeg likte dem, og så faktisk Fotr 4ganger på kino, og TTT 3(2 ganger på under 24timer.. Slå den). Av en eller annen grunn, så kjente jeg meg igjen. Greit at PJ hadde byttet litt ut her og der, men jeg aksepterte det, og nøt meg igjenom et praktverk av en film.

 

Og når folk mener at tolkien ville hatet "dritten", så er jeg delvis enig. Tolkien var en veldig sær mann, og hadde nok misslikt mye. Men igjen, så hadde han likt mye også. Feks: Møtet med balrogen i Fotr, som han forbannet i "tegnefilmen". Den synes jeg var som tatt ut av boken. TTT har mye vik fra boken. Men den er ganske så vanskelig å filme også, siden den innbærer 3forskjellige reiser. Personlig synes jeg det var skuffene med så mye avvik, men FILMEN er konge fordet.

 

*Puh* Ble mye skrift her, men håper at jeg har fått ned det viktigste :thumbup:

Folk som ikke liker filmene men som elsker boken, synes jeg ikke det er hvert å diskutere med engang. EoD!

Lenke til kommentar

Og hva er vitsen med extenden versjonene??

For eksempel blir vi introdusert for Treskjeggs hjem i Extended-versjonen av ROTK.

Tør jeg spørre hvor du har fått denne informasjonen fra? Personlig ville jeg gjettet på at det var fra Extended versjonen av TTT, men siden jeg enda ikke har våget å se på den enda (Spenningen er liksom for stor :p), så skal jeg ikke uttale meg med sikkerhet. Hittil så koser jeg meg med ekstra matteriale ;)

Fikk filmen for to dager siden. Sett den tre ganger alt. Helt konge! :w00t:

 

Flott innlegg forresten, du tar ordene ut av munnen på meg :cool:

Lenke til kommentar

Og hva er vitsen med extenden versjonene??

For eksempel blir vi introdusert for Treskjeggs hjem i Extended-versjonen av ROTK.

Tør jeg spørre hvor du har fått denne informasjonen fra? Personlig ville jeg gjettet på at det var fra Extended versjonen av TTT, men siden jeg enda ikke har våget å se på den enda (Spenningen er liksom for stor :p), så skal jeg ikke uttale meg med sikkerhet. Hittil så koser jeg meg med ekstra matteriale ;)

Fikk filmen for to dager siden. Sett den tre ganger alt. Helt konge! :w00t:

 

Flott innlegg forresten, du tar ordene ut av munnen på meg :cool:

Takk;) Morro å få tilbakemelding :thumbs:

Lenke til kommentar
Folk som ikke liker filmene men som elsker boken, synes jeg ikke det er hvert å diskutere med engang.

Nei, fordi du kan ikke si noe imot oss :D

Og når folk mener at tolkien ville hatet "dritten", så er jeg delvis enig. Tolkien var en veldig sær mann, og hadde nok misslikt mye. Men igjen, så hadde han likt mye også.

Nei, jeg tror ikke han ikke hadde likt noe for han var imot en filmatisering av boka. Og det er jo Tolkien sin mening som teller, for det var jo han som laget boka! :angry:

Lenke til kommentar
Folk som ikke liker filmene men som elsker boken, synes jeg ikke det er hvert å diskutere med engang.

Nei, fordi du kan ikke si noe imot oss :D

Og når folk mener at tolkien ville hatet "dritten", så er jeg delvis enig. Tolkien var en veldig sær mann, og hadde nok misslikt mye. Men igjen, så hadde han likt mye også.

Nei, jeg tror ikke han ikke hadde likt noe for han var imot en filmatisering av boka. Og det er jo Tolkien sin mening som teller, for det var jo han som laget boka! :angry:

Nå fikk jo faktisk aldri Tolkien oppleve den revolusjonen innenfor filmindustrien vi opplever i dag. Ved hjelp av teknologiske virkemidler kan vi i dag faktisk produsere en verden som illustrerer noenlunde det Tolkien illustrerer i boka. På hans tid var det umulig å lage noe som så ut som Midgard på film. :shrug:

 

Tror nok ikke den tragiske tegnefilmen hjalp noe på hans mening om filmatisering heller :angry:

Lenke til kommentar
Nei, fordi du kan ikke si noe imot oss :D

 

Nei, jeg tror ikke han ikke hadde likt noe for han var imot en filmatisering av boka. Og det er jo Tolkien sin mening som teller, for det var jo han som laget boka! :angry:

Å tvert imot, jeg kan si mye imot dere. Jeg bare orker ikke å bruke mye tid og krefter på å overbevise dere om hvor feil dere tar :D

 

Tolkien var vel imot en filmatisering, fordi han viste at ingen klarte å gjennskape verdenen hans i detalj. Tegnefilmen var et helt ubrukelig forsøk på filmatisering, og Tolkien forbannet den. Jeg vil si PJ har klart det.

Lenke til kommentar

Ingen vits å prøve å overtale de mest surmagede, rabiate fanboy-hobbittene. De vil ikke like filmene åkkesom.

 

Selv synes jeg det er tydelig at filmene er laget av fans, for fans.

Jeg mener: Jeg kjenner en fyr som pleide å skrive forelesningsnotatene sine (i høyere matematikk!) på Tolkien-alvisk. Det sier litt om hvor stor fan han er av bøkene- og han likte filmene! :-)

Endret av thomanil
Lenke til kommentar

Jeg fårstår at et flertall tall av folk (uheldigvis) liker filmene. Men sånn får det bare være, alle får ha sin egen mening. Men det er ting jeg misliker med argumentetene deres, at dere fokuserer så mye på efektene. Jeg tror ikke at hovedgrunnen til at Tolkien var imot en filmatisering var at efektene kom til å bli ræva, men at historien ble borte i effekter.

 

Jeg håper bare at dere har fårstålse for at jeg blir litt sint og skuffet når jeg ser at det blir tjent penger på et kunstverk som var perfekt som det var.

 

PS. Jeg er faktiske ingen "hardcore" Tolkien fan, jeg har lest LOTR to ganger pluss noen andre bøker dog før filmen da

Lenke til kommentar

Så det du sier er at du ikke ville hatt noen LOTR film i det hele tatt? (Sett bort fra den skammelige tegneserieversjonen)

 

Det er greit at du mener boken er best, det mener jeg og, men jeg syntes det er flott at de lager en fantasy film. Er jo så ytterst få fantasy filmer med noenlunde bra budsjett. De gjorde en skikkelig jobb på det visuelle når det gjelder LOTR-filmene og det trekker jo opp. Det med historien i filmen kan diskuteres, men jeg syntes det ble bra.

 

edit: jeg mener og at film og bok er to vidt forskjellige medier.

Endret av SBS
Lenke til kommentar

Må si meg enig i at boken er best. Men jeg mener likevel at filmen også var veldig bra. Om jeg setter meg ned en lørdag for å se to tårn tenker jeg ikke på avikene fra boken, det er da mye bedre å få med seg historien fra filmen. Boken var best av de to vinklingene på historien men jeg nekter å la den få ødelegge filmene for meg som også er særdeles bra. :p

Lenke til kommentar

Ja jeg mener at filmen ikke burde vert laget. Jeg er enig i at effektene var bra, kostymene og landskapet var ogsså bra. Men det er ikke det dette handler om det handler om å filmatisere en god historie. Jeg er enig om at bok og fil er vidt forskjellig, men jeg syntes ikke en god film er en film fyllt av meningsløst action, en film skal jo også fortelle en historie, det er ikke bare hjernedød unerholding som hvem som helst kan sette seg inn i. For slike folk har vi Rambo :green:

Og nei jeg mener ikke at det er bare de "smarte" som kan se LOTR jeg mener bare det at du kan ikke sette deg halvtrøtt inn i en kinosal og følge halveis med får å få med deg handlingen.

 

 

:blush: Så sinnsykt dårlig jeg er til å si hva jeg mener :blush:

Endret av Det Dvergiske Kaffebord
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...