Gå til innhold

Hvilke forkortelser bruker dere-


Oceanxic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bruker ikke forkortelser. Noen ganger lager jeg tulleforkortelser (ffuckds!!!!!!), da jeg ikke liker å bli møtt med forkortelser en må slå opp i Urban Dictionary for å forstå. I stedet slenger jeg tilbake en selvlaget forkortelse som ikke er en forkortelse for noe som helst. Det er en desperat strategi. 

Lenke til kommentar

Gjort det til ein uvane å bruke det utenfor sosiale medier noe som høres helt på tryne ut.
LOL, DD, SUP, GP (brukte det for noen år siden), INS (noen år siden, men ødelagte samtaler helt), FFS (skjeldent), LOL (for spillet, og den andre for den "vanlige" betydningen). Trur dette e de eg bruker mest

Så har du GOT for Game of Thrones noe eg som "fanboy" bruker ofte i sammenhenger med andre venner som liker serien.
 

Er vel det.

Lenke til kommentar

Dette kommer an på medium, båndbredde, tema eller målgruppe. Ved chat og sms bruker man gjerne frkrtlsr for, henholdsvis, å spare tid eller plass ved skrivingen, og diskuterer man (f.eks) bygging eller oppgradering av PCer, er det ingen som forbinder "DDR" med en viss Honecker...

Lenke til kommentar

På sosiale medier bruker konsekvent aldri forkortelser. Jeg er veldig opptatt av at det jeg prøver å si skal være forståelig for leseren uansett hvilke forutsetninger han/hun har. 

 

Det hender seg at jeg bruker forkortelser når jeg spiller. Da enten for å uttrykke sinne, eller fordi jeg må stoppe tanken før han går på neste pack når jeg har lite mana. ^^ 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...