Gå til innhold

[Løst] Klarer jeg å få denne jobben?


Anbefalte innlegg

Hei. 
Jeg er 18år, og er på jakt etter en ny sommerjobb. 

Det er en sommerjobb jeg alltid har hatt lyst på, for å få denne jobben må man være 18år - og ha førerkort klasse B. Da jeg fikk førerkortet i August.2014 så ringte jeg til bedriften å lurte på om det var mulig å få en deltidsjobb ved siden av skolen. Den gang sa de nei, fordi de ikke hadde behov for ekstra arbeidskraft, men jeg var velkommen til å søke sommerjobb hos dem. 

Og det gjorde jeg. I januar så ringte jeg dem igjen, og spurte om det var muligheter for å komme innom med en søknad. Det var det, og jeg kjørte opp for å levere et godt førsteinntrykk. Jeg leverte søknaden og fikk hilst på sjefen. 

To måneder gikk, og vi er nå i mars. Jeg ringte en gang til for å høre om hvordan det gikk med søknaden min, og rekrutteringsprosessen. Dette var fredag 20.mars. Sjefen var tydeligvis gått hjem for dagen, men han spurte om jeg ikke kunne ringe han rett over helgen. Jeg ringer igjen tirsdag 24.mars. Da sier sjefen at de er i gang med rekrutteringsprosessen, og at jeg vil mest sansynlig høre fra de i løpet av dagen, eller i morgen. 

Og her sitter jeg... Har ikke hørt noe... 

Hva gjør jeg nå? Ringer og maser - eller avventer? 

Får jeg denne jobben? 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bra tips: Ring i 9-10 tiden eller 12-13 tiden hvis du skal "forstyrre" noen med personalansvar. Tidlig på morgenen er man smågretten, lunsjen har man ikke lyst til å få avbrutt, på slutten av dagen er man klar for å dra hjem. 

 

Hvis jeg skal gjette så har nok sjefen kontaktet tidligere sommervikarer for å sjekke hvor mange nye som trengs. Hvis noen sitter på gjerdet og ønsker litt betenkningstid, så kan ikke sjefen gi deg noe klart svar med en gang.

 

Svaret er vel nei, du har ikke fått jobben, du har en mulighet til å få jobben, hvis du blir innkalt, hvis du gjør et bra intervju. Høres ut som du burde søke flere steder isteden for å satse alt på ett kort. Det kan virke positivt på denne jobben òg, da det viser at du tar initiativ, er handlekraftig og ikke prøver å "grine" deg til en jobb.

 

Hvis du ringte igår så vil mer ringing bare virke som masing, ikke godt initiativ. Sjefen har sikkert sine grunner til at ting drøyer litt.

Lenke til kommentar

En god sjef driter i klokken så lenge man ikke har en viktig møte elns. ;)

 

Sjefen har sikkert sine grunner til at ting drøyer litt.

 

 

 

Jepp, bl.a ca. ørtenhundre søkere til samme jobben.

I tillegg til alle arbeidsoppgavene han egentlig skulle brukt tiden sin på fremfor å styre med sommervikarer.

Lenke til kommentar

En god sjef driter i klokken så lenge man ikke har en viktig møte elns. ;)

 

Sjefen har sikkert sine grunner til at ting drøyer litt.

 

 

 

Jepp, bl.a ca. ørtenhundre søkere til samme jobben.

Det handler ikke om hva sjefen tenker om hva klokken er. Det er snakk om biologi. 

Lenke til kommentar

Var i samme situasjon som deg for 1 til 2 år siden. 
Brukte vel 1 uke lengre enn de sa de kom til å bruke på å gi meg eit svar (avslag). 

men ville sagt at det ville bli "plagsomt" om du maser på de opp til flere ganger.
Om de ikkje ringer deg tilbake på eit eller anna tidspunkt (innefor "rimelig tid") så har du nok ikkje fått jobben.

Lenke til kommentar

Da har du ikke søkt på mange jobber før, er mange man så å si aldri hører noe fra annet enn et avslagbrev noen uker/måneder senere.

FTFY.

 

En uting, men det var slik de aller fleste opererte da jeg var jobbsøker, ihvertfall. Et par stykker sendte avslagsbrev, men de aller fleste hørte jeg aldri fra.

Lenke til kommentar

Og vips gikk det en uke, enda jeg ble fortalt på telefon at jeg vil høre fra dem etter en dag. 

Sånn som det ser ut som nå, så har jeg ikke blitt innkalt til intervju engang. Hva tenker dere om at jeg ringer i morgen (1.April) og spør hvordan det går? Mtp. påskeferie - går det bra? 

Lenke til kommentar

Ringte igjen jeg, og det viste seg at han jeg hadde ringt til og mast på hele tiden var sjefen sjøl. (Jeg trodde det var en kar som hadde med rekrutering å gjøre)

Jeg sa bare at jeg ikke har hørt noe, og etter ti minutter ringte han som har med ansettelser å gjøre, så nå blir det jobbintervju på fredag! :eek:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...