Gå til innhold

Hjelp! - Trodde det var BIOS, men...


fudun

Anbefalte innlegg

For en liten stund siden flashet jeg biosen på a7v rev 1.01 kortet mitt til 1009. Etter det var maskina død. Hotswappet og fikk flashet 1007 igjen, som jeg hadde før.

 

Men maskina er like død. Det samme som skjedde før. - Maskina starter opp disker (de får strøm) men ikke engang skjermkortet blir startet opp.

 

Kan det være noe annet enn biosen, eller har jeg klart å ødelegge brikka på vei hjem?

 

 

Hjelp...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HMMMM. ikke bra, du bruker det vindovs programet når du flasher bios?, bruker det jeg og det funker som ****, har flashet som deg til 1009 og til meg virker det. Men det er sanynlig at du har tatt knekken på noe. Men prøv å kortslutte de to punktene til høyre for batteriet på hovedkortet. så prøv og start opp igjenn... veit itj ome det e nå løsning, men håpe du får det te :smile:

Lenke til kommentar

Ja, ja...

 

Ingen gode råd. Får kjøpe meg et nytt hk da. Egentlig ganske kjipt. Maskina funka bra som den var, og et shiny nytt hovedkort vil ikke forbedre maskina et døyt. Gidder liksom ikke oppgradere noe heller, når maskina er rask nok for meg.

 

Hakke ræva full av penger heller... Student i Oslo osv...

Lenke til kommentar

Hei,

 

Kan hende det er RAM. Hadde noe lignende problem med Asus A7V133. Flasha bios HK dødde på stedet. Fikk et nyt og det virket ikke. Det viste seg i etterkanten at det var min Moser RAM som ikke vil virke med HK. HK ga noen pipe lyder fra seg, men jeg fikk det ikke med meg fordi jeg ikke hadde koblet på kabinett høyttaler. Har du gjort det og kommer det noen lyder ved oppstart?

 

Hvis det er 3 pip toner med lang første pip og korte 2 andre så er det RAM.

 

 

Hilsen

 

Staljin

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-22 14:00, fudun skrev:

Ja, ja...


Ingen gode råd. Får kjøpe meg et nytt hk da. Egentlig ganske kjipt. Maskina funka bra som den var, og et shiny nytt hovedkort vil ikke forbedre maskina et døyt. Gidder liksom ikke oppgradere noe heller, når maskina er rask nok for meg.


Hakke ræva full av penger heller... Student i Oslo osv...


 

Heh du kan få kjøpt en ny BIOS til hk for et par 100kr.. veit IKKE hvor (så ikke spørr meg om det) men undersøk saken litt næremere

Lenke til kommentar

Reset bios ,

(sjekk instruksjonsboka til hovedkortet ditt)

 

gjøres med en jumper på hovedkortet

flytter jumper (J23 på mitt hovedkort) fra en posisjon til en annen (fra pinn 1-2 til pinn 2-3 på mitt hovedkort) i ca 5-10 sec, så setter du jumperen tilbake. så er det bare tut og kjør :smile:

 

 

[ Denne Melding var redigert av: EL_Lobo på 2002-02-23 13:08 ]

Lenke til kommentar

Takk for all hjelp, men jeg klarte det til slutt selv.

 

Tok ut cmos batteriet og kortslutta cmosminnet med en skrutrekker. Da funka alt bra. Sannsynligvis kunne jeg bare gjort det med en gang, og da hadde 1009 funka også.

 

Biosen ble ikke satt tilbake til opprinnelig versjon, men innstillinger ble satt til default.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...