Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Opel Astra 1999 - CODE-knapp blinker


Anbefalte innlegg

Hei! Har kjøpt meg min første bil, en Opel Astra 1999 modell. På stereoen er det en "CODE"-knapp som blinker rødt når jeg tar ut nøkkelen, og den fortsetter å blinke hele tiden etter at jeg har gått ut og låst. Har ikke lagt merke til dette før, (har bare hatt den to dager da :D ) og lurer på om det er sånn den skal være? Vil den ikke etter en stund tømme batteriet? (Har ingen planer om å bruke den ordentlig på en stund, da jeg ikke får lappen før om et år)

 

Har lest noe om tyverisikring på stereoet i manualen men det virker så rart at den konstant skal blinke hele tiden når den ikke er i bruk.

Hjeelp? :innocent:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, den skal blinke slik du beskriver, og bruker så lite strøm at det ikke er noe å tenke på. Viser, som nevnt over, at radioen har kodebeskyttelse. Med andre ord: Dersom du tar den ut, eller kobler fra batteriet, må du selv ha koden for å få liv i den igjen. Denne skal stå på et lite kort i mappen i hanskerommet (men bør ikke oppbevares i bilen, av naturlige årsaker). En annen ting er at en 16 år gammel bilradio neppe er verdt noen på dette "bruktmarkedet".

Endret av zanta
Lenke til kommentar

Nei, den skal blinke slik du beskriver, og bruker så lite strøm at det ikke er noe å tenke på. Viser, som nevnt over, at radioen har kodebeskyttelse. Med andre ord: Dersom du tar den ut, eller kobler fra batteriet, må du selv ha koden for å få liv i den igjen. Denne skal stå på et lite kort i mappen i hanskerommet (men bør ikke oppbevares i bilen, av naturlige årsaker). En annen ting er at en 16 år gammel bilradio neppe er verdt noen på dette "bruktmarkedet".

Okei, det var bra :)

 

Har tenkt å bytte den ut, så er ikke så veldig redd for den at jeg trenger tyverisikring forøvrig. :laugh:

Lenke til kommentar

Om du i tilfelle skulle ta den ut og bytte den, så kan du jo ta vare på den og selge den sammen med bilen. Noen som sverger til orginalt og da kan jo det være greit. Koden skal forøvrig stå på ett kort som heter car security pass. Dette skal inneholde bilens security code og radio code. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...