Gå til innhold

DvD filmer er vel lite verd nå?


Delvis

Anbefalte innlegg

Det står noen hyllemeter med dvd.filmer her ute, som ikke blir brukt. Og ikke vil bli brukt mer, fordi jeg nå har det aller meste tilgjengelig i bedre kvalitet på annen måte.

Hva gjør man med sånne overflødige dvd'er? Er vel liten vits å prøve selge dem, ingen betaler vel for dvd filmer lenger?
Et eksempel: Hele Star wars serien, flere i box. Også Seagal filmer i box, Total Recall i blikkboks osv osv.
Er det noen som samler på sånt når det er i DVD format? Et utdatert format.

Tenker at det går å gi det bort selvsagt, men det er nesten for galt det og.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Star Wars:

 

Noen optimister på ebay prøver å få 40 spenn ut av per star wars film på dvd, noe jeg tror er lite trolig at de får. Er det de 3 filmene fra den orginale triologien med boksen tror jeg du skal få solgt det for 180-200 kroner. Er det de 3 fra den nye, så ville jeg si mellom 50-100kr for dem avhengig av hvor heldig du er med å finne selger.

 

Total Recall:

 

Vil du ha solgt den i dag. 40-50 spenn. Er du tålmodig og venter på en selger får du antagelig 80 kroner for den. For den boksen i metall såklart. Uten metall boksen er den verdt 20-30 kroner.

 

Steven Seagal Boxset:

 

70-90 kroner.

 

Totalt:

 

Du skal ikke se bort i fra at du kan få 400 kroner give or take for alt. Altså nok til et par pils eller en flybillett til London. Kanskje begge om du får en god pris av Norwegian eller Ryan Air.

 

Anbefaler deg å selge lokalt eller ihvertfall i radius nok til at du kan levere eller at eventuelt kjøper kan hente det da det fort kan komme opp i 100 kr+ for frakt.

 

Håper svaret mitt hjalp litt.

 

GeneralUser

Endret av GeneralUser
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det står noen hyllemeter med dvd.filmer her ute, som ikke blir brukt. Og ikke vil bli brukt mer, fordi jeg nå har det aller meste tilgjengelig i bedre kvalitet på annen måte.

 

Hva gjør man med sånne overflødige dvd'er? Er vel liten vits å prøve selge dem, ingen betaler vel for dvd filmer lenger?

Et eksempel: Hele Star wars serien, flere i box. Også Seagal filmer i box, Total Recall i blikkboks osv osv.

Er det noen som samler på sånt når det er i DVD format? Et utdatert format.

 

Tenker at det går å gi det bort selvsagt, men det er nesten for galt det og.

 

Gamestop tok tidligere mellom 5-10 kr per DVD og i enkelte tilfeller noe mer for spesielle utgivelser, men nå virker det som de har gitt opp og dersom du hadde kommet med en et helt ny film du hadde betalt ca 150-200 uåpnet samme dag, ville de tvilsomt gitt noe mer enn 1 kr for den.

De tar fortsatt inn Blu-Ray og PS3 spill men på DVD fronten ser det dårlig ut og det er vel bare spørsmål om tid før også Blu-Rayene er sett på som "ubrukelige".

 

Du kan jo alltids spørre/ringe rundt å sjekke om noen bruktsjapper tar imot DVDer men sjansen for å gjøre noen god deal er nok dessverre minimal anno 2015.

Ellers er det sikkert noen private samlere som kunne være interessert.

 

Samler selv mye DVD og kommer til å fortsette med det, da 90 prosent av samlingen er i samme formatet og har vel kun 1-2 prosent Blu-Ray, resten i VHS.

 

Selvfølgelig kjipt da en har brukt store summer for film med gjennomsnittspris 99 kr i nesten 2 tiår og så er det verdt null og niks men hvem vet, tidligere "utdaterte" formater har gjort comeback med stor suksess før, og kanskje Betamaxen står for tur denne gang?

Lenke til kommentar

Har sett noen som har lagt ut endeløse lister på Finn.no med individuell pris på hver film.

 

Ebay er uansett håpløst, da ingen kjøper fra deg hvis du ikke har minst 1000 positive feedbacks.

Letteste måten å kvitte seg med dem er visst å kjøre det på fyllinga.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...