Gå til innhold

Ny PC. Lydproblem!?!


Hoddie

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

CMOS skal resettes hver gang man flytter minnebrikker fysisk.

 

Nå har mange hovedkort en MEM.OK knapp man også kan bruke men jeg foretrekker "gamlemåten" og

resette.

Sikreste måten å gjøre det på slik at Bios "finner" brikkene på riktig måte.

Så er det bare å sette XMP profil etterpå hvis du har brikker som støtter det.

Lenke til kommentar

Du kan teste maskina og se hvordan ting funker..det går bra.

 

Blir spennende å se om lydproblemet fremdeles er der nå :)

 

Er en jumper på hovedkortet du flytter på..etter 5-10 sek skal den tilbake der den stod.

Sjekk manualen hvis ikke du har gjort det før !! )

 

Og alt som heter strøm på maskina skal være AV når du gjør det.( ta ut strømkabelen fra veggen til PSU.)

Endret av kal.50
Lenke til kommentar

Den er god.

 

Maskina fungerer som det skal iht minne, så tror det går greit foreløpig.. Er ikke så giret på og tukle med noe jeg ikke har gjort før, når minnet fungerer.

 

men ble tipset av å oppdatere bios, for og så se om lydproblemet er der fortsatt.

 

Ja, lyden er lav fortsatt. Mulig lydkortet ikke støtter bedre? Hvem vet.

Lenke til kommentar

Ingen volumknapp på headsettet ?

 

Og alltid lurt å gå inn på kontrollpanel-- lyd--kommunikasjon og merk av --gjør ingen ting--under hva Windows skal gjøre når annen aktivitet registreres.

( uansett problem eller ikke...så slipper du automatisk lyd demping når du åpner skype eller andre progs som har med lyd å gjøre.)

Lenke til kommentar

Hehe. Tror jeg har prøvd det meste du.. Det har jeg allerede gjort fra tidligere, er jo obligatorisk at ikke lyden skal dempe seg av andre tjenester.. Volumjulet på headsett-kabelen er på max, det var faktisk det første jeg sjekket.

 

Men mulig at ikke HK støtter et slikt headset uten forsterker eller integrert lydkort.. På bærbare pcer funker der som fjell.

Lenke til kommentar

Har nå fått det nye lydkortet. Men nå har jeg et annet problem.

 

Lyden er betydelig mye bedre med det lydkortet nå, altså volum messig. Men problemet nå er at det kommer mye knitrelyder. Har prøvd litt forksjellig, og de kommer faktisk når jeg scroller med musa på nettleser og åpner flere faner samtidig. Har prøvd det på 2 forskjellige pcer og 2 forskjellige headset. Mulig lydkortet jeg fikk nå er defekt. Men lurer egentlig på hvorfor det er slik. jordfeil?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

jeg syntes et usb-lydkort til 700kr bør ha en ganske god strøm utjevning krets. men kommer det lyder når du bruker musa i headsettet er nok ikke det tilfellet. se om du finner en ordentlig hodetelefon forsterker med digital inngang istedet. eller om du er virkelig desperat, kjøp en reciver (kan være billigere en hodetelefon forsterkere)

Lenke til kommentar

Har nå fått det nye lydkortet. Men nå har jeg et annet problem.

 

Lyden er betydelig mye bedre med det lydkortet nå, altså volum messig. Men problemet nå er at det kommer mye knitrelyder. Har prøvd litt forksjellig, og de kommer faktisk når jeg scroller med musa på nettleser og åpner flere faner samtidig. Har prøvd det på 2 forskjellige pcer og 2 forskjellige headset. Mulig lydkortet jeg fikk nå er defekt. Men lurer egentlig på hvorfor det er slik. jordfeil?

 

En slik knitrelyd du beskriver når du åpner faner osv. hadde jeg før! Trodde det bare var jeg som var blitt gal, men nesten godt og høre at flere har opplevd dette ;)

 

Knitrelyden har endten forsvunnet eller, så har jeg vent meg til den. Den eneste hjelpen jeg kan bidra med er det første problemet ditt. Står lyden på hodetelefoner, 2.1 eller 5.1? (når det står på hodetelefoner er lyden helt rar til meg. Jeg må ha 2.1 for at det skal høres bra ut) Hvordan er lydkvaliteten i windows? 24bit 48000Hz? Ikke ha en oppdateringsfrekvens over 48000Hz med mindre du har utstyr som er kvalifisert for dette. Lek deg litt med denne instillingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...