Gå til innhold

[Løst] På utkikk etter DC-strømkontakt erstatning til Kaoss Pad KP3


xisakx

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er på utkikk etter en DC-strømkontakt. Kaoss Paden sin interne kontakt(altså ikke adapteren) er skadet. Sliter litt med å finne noe som kan være brukbart, håper noen med litt bedre kunnskap kan hjelpe. :hmm:

 

Det er selve ringen, inni kontakten, som er sporløst forsvunnet. Det gjør at enheten fort kan miste kontakt med strømpluggen ved et lite dytt, og det støyer også en del i lydutgangen (som jeg tror skyldes skaden i strømkontakten).

Er det noen spefikikasjoner som er viktig bortsett fra polaritet og størrelse?
Noen tips til hvor jeg kan få kjøpt som ordentlig, og ikke noe jall?

Bilde av baksiden av enheten

 

Strømadapteren

Håper noen kan hjelpe :green:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På bildet av boksen ser det ut som om det er senterhull istedenfor pinne i midten, mens den avbildede pluggen på adapteren tydelig har tradisjonelt hull. Du må bekrefte hva som er riktig.

 

Ut i fra bildet av pluggen vil jeg gjette på 1,7mm EIAJ-02 plugg (diameter på pinnen).

Har du mulighet til å måle indre og ytre diameter med skyvelær eller sammenligne med andre kjente ting?

Vanlige diametre på senterpinner er 1,3mm, 1,7mm, 2,1mm, 2,5mm.

For å bytte kontakten i boksen må du lodde ute den gamle og lodde inn den nye på kretskortet.

Lenke til kommentar

På bildet av boksen ser det ut som om det er senterhull istedenfor pinne i midten, mens den avbildede pluggen på adapteren tydelig har tradisjonelt hull. Du må bekrefte hva som er riktig.

 

Ut i fra bildet av pluggen vil jeg gjette på 1,7mm EIAJ-02 plugg (diameter på pinnen).

Har du mulighet til å måle indre og ytre diameter med skyvelær eller sammenligne med andre kjente ting?

Vanlige diametre på senterpinner er 1,3mm, 1,7mm, 2,1mm, 2,5mm.

For å bytte kontakten i boksen må du lodde ute den gamle og lodde inn den nye på kretskortet.

Jeg tenkte at sirkelen rundt var for å støtte opp rundt kabelen, og det var grunnen til at den falt ut hele tiden. Min strøm-adapter ser slik ut som på bilde. Legger ved et bilde av min boks, beste bildet jeg fikk til og ta. Det er 2-pins, med kort avstand fra hverandre. Tenkte altså at selve sirkelen inni, har falt ut - men jeg er usikker.

 

1,7mm EIAJ-02 Ser ut til å være riktig adapter-plugg i alle fall (utifra google sine bilder).

 

Jeg målte størrelsen på selve kontakt-hullet med et målebånd, og det var 0,7cm - det er vel lite til hjelp vill jeg tro. Litt usikker på hvordan jeg skal måle størrelsen på pinnene inni, lodde den ut ?

 

Jeg er kjent med å lodde på kretskort :-)

post-311663-0-96806700-1426352675_thumb.jpg

Endret av xisakx
Lenke til kommentar

Er det en slik du har, for plugg med 5,5mm ytre diameter, 3,3mm indre og 1mm tykk pinne?

http://www.ebay.ie/itm/DC-Power-Socket-5-5mm-x-3-3mm-Laptop-PCB-Mount-A-/230441610417

(Vil sannsynligvis ikke passe perfekt i kretskortet).

 

Det ser ut til at den kalles EIAJ-04 type B.

Type A er tradisjonell, mens type B har byttet pinne og hull.

 

Edit: Her er noen andre som selger denne som passer til KP3:

http://www.guitar-parts.com/catalog/korg-jack-dc-input-510450522504

 

510450522504.jpg

Endret av Frobe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det en slik du har, for plugg med 5,5mm ytre diameter, 3,3mm indre og 1mm tykk pinne?

http://www.ebay.ie/itm/DC-Power-Socket-5-5mm-x-3-3mm-Laptop-PCB-Mount-A-/230441610417

(Vil sannsynligvis ikke passe perfekt i kretskortet).

 

Det ser ut til at den kalles EIAJ-04 type B.

Type A er tradisjonell, mens type B har byttet pinne og hull.

 

Edit: Her er noen andre som selger denne som passer til KP3:

http://www.guitar-parts.com/catalog/korg-jack-dc-input-510450522504

 

510450522504.jpg

Det at du fant en 100% match er jo helt konge! Litt dyr selvfølgelig, men det å slippe å modde til noe annet gjør valget enkelt! Tusen hjertelig takk for hjelpen! :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...