Gå til innhold

Kjøpte ny Pc men trenger litt hjelp (Bergen)


Anbefalte innlegg

Vet ikke om denne er på riktig sted og hvis ikke så er det bare å flytte den.

 

Kjøpte meg ny PC denne uken og siden jeg ikke har greie på det så har 2 kompiser med litt men ikke så mye peiling holdt på å satt sammen osv.

 

Ledninger osv ser ikke så fint ut og har noe problemer med å få innstallert drivere og slikt.

 

Også lurer jeg på om noen kunnet hjulpet meg med å innstallere denne viften: https://www.komplett.no/cooler-master-hyper-212-evo-cpu-kjler/657097

 

Jeg er 23 år og bor i Bergen Åsane og har bil så jeg kan sikkert kjøre ett lite stykke, hvis du ikke kommer hit.

 

Selvfølgelig spør jeg ikke om gratis hjelp og kan sikkert gi noen kroner for hjelpen.

 

Må være noen som har peiling og har sittet sammen Pcer før.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke så komplisert.

 

Er dog en fordel om du har hull i platen hovedkortet er montert i så du slipper å ta ut hele hovedkortet for å montere kjøleren. Bruk isopropanol, rødsprit eller lignende for å fjerne gammel kjølepasta. Når du legger på ny kjølepasta plasserer du en dott midt på prosessoren på størrelse med en ert og setter på kjøleren og skrur fast.

Lenke til kommentar

Det er ikke så komplisert.

 

Er dog en fordel om du har hull i platen hovedkortet er montert i så du slipper å ta ut hele hovedkortet for å montere kjøleren. Bruk isopropanol, rødsprit eller lignende for å fjerne gammel kjølepasta. Når du legger på ny kjølepasta plasserer du en dott midt på prosessoren på størrelse med en ert og setter på kjøleren og skrur fast.

 

 

ikke lurt hvis han bruker sølvbasert kjølepasta, det leder strøm. Ta heller å spre det tynt over prosessoren.

Lenke til kommentar

Tror ikke tuben som følger med esken er sølvbasert. Dessuten blir det luftbobler i kjølepastaen om du smører det ut selv i stedet for å la press fra kjøler gjøre jobben.

 

Se selv i denne videoen fra 2 minutter.

 

det kan hende. Husker du ikke før i tiden da hardware.no var diskusjon.no? Alle entusiastene drev og smurte ut pastaen med noe stivt. Kan godt hende de tok feil på den tiden.

 

Men de har testet det og ser ut som et riskorn er riktig mengde. http://www.hardwaresecrets.com/article/What-is-the-Best-Way-to-Apply-Thermal-Grease-Part-1/1303/11

Endret av Janbanan123
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...