Gå til innhold

Raskt ned i vekt (1 uke)


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Neste uke har jeg blitt bedt med på et arrangement, og jeg er nødt til å slanke meg litt, da det kommer tv og greier dit. Nå mener jeg bare å slanke meg til dette arrangementet, så jeg trenger noen tips så jeg ser bra ut i den nye kjolen jeg har kjøpt for anledningen.

Jeg veit at det ikke er bra, jojoslanking og alt det, men dette er veldig viktig for meg.

 

Så har du noen tips på dietter/matvarer som øker forbrenninga eller lignende hadde jeg blitt glad.

Jeg ønsker IKKE å stoppe å spise, bare så det er sagt, da stopper vel vekta å gå ned også.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om kun 1 uke, må du tømme kroppen for væske.

Kutt ut karbohydater, og 100 % av salt, da disse holder på vannet i kroppen. Du skal selvsagt fortsette å drikke vann, men det lagres ikke.

 

Det enkleste jeg kommer på er å spise kun mager kesam (1 boks er 226 kalorier ish), tilsett kanel og kalorifritsukker. Det blir en slags grøt.

 

Spis gjerne kylling og salat til middag, men ikke noe fetende saus og lignende.

 

Så går du ned et par kilo. Realistisk sett mellom 3-6 kilo, avhengig av din kroppsvekt.

Endret av Toppris
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ekstrem lavkarbo er tingen på 1 uke. 20-30 karbohydrater om dagen.

Drikk masse vann (3-4 liter om dagen), egg, bacon og salat til frokost og f.eks. salat med kylling/svinefilet til lunsj. Middag: spis kjøtt og grønnsaker, kutt ut potet og saus (smeltet smør kan brukes som saus).

 

Noen opplever mer energi på en slik lavkarbo-diett, mens andre får mindre energi. Felles er at hvis man drikker for lite, får man hodepine.

 

Kutt gradvis ut dietten når ferdig, for å unngå sukker"sjokk" og at du ikke går over vekten du har i dag.

 

Spis litt saktere enn vanlig, og stopp når du er en mellomting mellom "ikke sulten" og "mett". Da vil du ikke gå sulten. Spis gjerne hver 3-4 time.

 

Det er viktig å holde seg 100% til kuren, ellers vil det ekstra fettet gjøre at du går opp. Vei deg hver dag, selv etter 1 dag kan du merke resultater.

Lenke til kommentar

Takk for mange bra svar.

Men jeg lurer på, kan jeg spise ris? Jeg har kjøpt inn kylling og masse salat.

Så liker jeg ikke kesam, cottage cheese og de tingene.

Og går det å spise suppe (hjemmelaget), som løksuppe, tomatsuppe osv?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Takk for mange bra svar.

Men jeg lurer på, kan jeg spise ris? Jeg har kjøpt inn kylling og masse salat.

Så liker jeg ikke kesam, cottage cheese og de tingene.

Og går det å spise suppe (hjemmelaget), som løksuppe, tomatsuppe osv?

 

Dropp risen. Lær deg å like naturlig kesam.

Lenke til kommentar

Det er ganske begrenset hvor mye det er mulig å gå ned på en uke, og mye av det vil typisk være vesketap.

 

Men ønsker du å miste så mye vekt som mulig, så vil fysisk aktivitet (slik at den totale forbrenningen din øker) kombinert med lite kalorier, være den beste løsningen. Aktiviteter ute i kaldt vær, eller svømming (kroppen bruker ekstremt mye kalorier på å holde temperaturen oppe når den er i kontakt med vann), vil også hjelpe på å øke forbrenningen. Eller så kan det å tilbringe mye tid i badstue føre til at kroppen mister mye veske. Men det er viktig at du ikke drar det for langt... Kroppen vil antakelig ikke se så veldig mye tynnere ut etter en uke, og spesielt ansiktet vil nok se ganske så likt ut.

 

Om du søker på dietter for Victoria Secret's modeller (i tiden før moteshow), eller for boksere som trenger å gå raskt ned i vekt slik at de havner i riktig vektklasse osv, så finner du antakelig også endel tips.

Lenke til kommentar

Takk for mange bra svar.

Men jeg lurer på, kan jeg spise ris? Jeg har kjøpt inn kylling og masse salat.

Så liker jeg ikke kesam, cottage cheese og de tingene.

Og går det å spise suppe (hjemmelaget), som løksuppe, tomatsuppe osv?

Ris er karbohydrater (karbohydrater er key). Alt kommer an på mengde, men optimal matsort er det ikke om du skal på slankesprint.

 

Styrketrening tærer (forbrenner) veldig mye også, mye mer enn løping. Vet ikke hvor sunt det er da i kombinasjon med dietten du skal på, det er jo ikke bra å rase ned i vekt og presse kroppen for mye.

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Nå er det i først omgang bare for en uke, så jeg tror ikke jeg kommer til å gjøre for mye skade på den tiden. Men jeg har også planer om på sikt å gå ned i vekt, men det vil jeg ta mer gradvis.

Jeg er igrunn litt skeptisk for slike dietter og vet ikke om det faktisk virker, men jeg får iallefall prøvd. Nå har jeg lest meg opp litt om lavkarbo og synes det ser vrient ut, men jeg skjønner jeg må kutte ut brød, og pasta.

Lenke til kommentar

Det er usannsynlig at du vil oppå et godt resultat på en uke. Dehydrering kan kanskje gi deg mindre mål, men virke negativt på huden og humøret. Jeg vil anbefale undertøy spesiallaget for å gi en bedre fasong, for eksempel denne. De er ganske billige og former kroppen slik at man gir en illusjon av å være i bedre form enn man egentlig er.

Lenke til kommentar

Takk for mange bra svar.

Men jeg lurer på, kan jeg spise ris? Jeg har kjøpt inn kylling og masse salat.

Så liker jeg ikke kesam, cottage cheese og de tingene.

Og går det å spise suppe (hjemmelaget), som løksuppe, tomatsuppe osv?

 

Som jeg sa, og som flere påpeker, er midlertidig væsketap det mest effektive om målet er å gå ned reelle kjolestørrelser (kontra å holde inn magen, eller ha utstyr som gjør samme greia) og dette på kun 1 uke. Væsketap av vann innebærer at du kvitter deg med næring som holder på vann. Dette er karbohydrater og salt. Jo mer du kutter av dette, jo mindre vann vil kroppen holde på.

 

Så svaret er nei: ikke spis ris til kyllingen din. Ikke denne uken. Mager Kesam er i seg selv noe drit. Som jeg også påpekte, vil en riktig kombinasjon av kanel og kalorifritt sukker (f.eks Natreen, som er veldig søtt (kontra Sukrin) og inneholder vanvittig lite kalorier (ikke helt fritt, men ja: så og så)). Alternativt så spiser du deg full på grønsaker og salat, men du trenger fremdeles NOE kalorier i kroppen, spesielt av typen proteiner. Igjen er Mager Kesam det idelle.

Lenke til kommentar

Mager vaniljekesam og cottage cheese (med kanel, kunstig søtningsstoff og/eller fun light saft), pepsi max, lakerol og grønne epler. Der har du essensen i enhver anorektikers kosthold, nam!

 

(Personlig så synes jeg mager kesam er godt jeg da, har ikke noe problemer med å spise det til frokost eller lunsj :p )

Lenke til kommentar

Jeg er igrunn litt skeptisk for slike dietter og vet ikke om det faktisk virker, men jeg får iallefall prøvd. Nå har jeg lest meg opp litt om lavkarbo og synes det ser vrient ut, men jeg skjønner jeg må kutte ut brød, og pasta.

En god diett er bare kunnskap satt sammen til en prosedyre.

 

Lavkarbo er ikke så vrient, du må bare bruke litt tid på å sjekke hva mat inneholder av næring. Med tiden vil du se et mønster.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...