Gå til innhold

Permisjon med lønn under bachelorskriving


Anbefalte innlegg

Lurte på om det er noen her som har jobbet (kommunalt) samtidig som de har skrevet bachelor, og da vet om man har krav på permisjon med lønn? Eventuelt hele perioden eller bare deler?

Har før fått permisjon med lønn 3 dager før eksamen, slik at jeg skulle kunne lese meg opp.

Med tanke på at bacheloren er en mye større eksamen enn en skoleeksamen, så lurte jeg på hvordan jobben tilrettelegger for det?

Kan jo alltids ta permisjon uten lønn, men det har jeg ikke råd til...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel som xaco sier noe du bør sjekke med nærmeste leder da dette kan varriere stort fra jobb til jobb.

 

Jeg jobber kommunalt og fikk innvilget permisjon med lønn for å ta sertifiseringer da min leder så på dette som en positiv greie for bedriften. Så fikk inntryk av at det er veldig opp til hvordan leder vurderer det.

Lenke til kommentar

Anser det som usannsynleg at nærmaste leder har kontroll på detaljane i permisjonsregelementet. Eg ville derfor tatt kontakt med personalavdelinga for hjelp til å finne permisjonsreglane.

 

Detaljane vil variere alt etter kva som er avtalt i tarfiffavtalane, og på korleis kommunen tolker reglane.

 

Det er vanlig å få permisjon med lønn for eksamensdagen pluss to lesedagar, men dette kan variere.

 

Det er også vanlig at du kan få innvilga permisjon i opp til 3 år under utdanning. Dette er vanligvis ubetalt permisjon, men du kan også ha rett til å få betaling dersom utdanninga er faglig relatert til stillinga og arbeidsgiver då har fordel av at du hever kompetansen eller skaffer deg nødvendig kompetanse.

 

Ofte så er det lagt inn vilkår med pliktarbeid i ei periode på ett par år etter at du har fått økonomisk støtte av arbeidsgiver til å ta utdanning.

 

Kva du kan få innviliga av permisjon vil i det kommunale systemet bli opp til din virksomheitsleder og personalavdelinga å finne ut.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Har man ikke krav på 2 lesedager?

Jo det har man, men til en Bachelor blir det bare en dråpe i havet...

 

 

Kommunalt har man rett på maksimum 12 dager permisjon med lønn, og de i mitt tilfelle tillot dem kun å ta 5 dager i strekk. Resten utover dette ble permisjon uten lønn.

Nå hører det med historien at jeg ikke tok permisjon i utdannings relatert sammenheng, og dette var i min kommune. Ting kan tolkes og gjøres på andre måter i andre kommuner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...