Gå til innhold

Fond


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skal investere noen kroner i fond og skal gå for et indisk fond. Dette indiske fondet er i dollar og da lurer jeg på åssen det vil gå om det foreksempel blir kollaps i dollaren, eller USA kollapser.

Jeg har bestem meg selv åssen fond jeg skal ha. Vil ikke ha indeksfond nå selv om jeg ser alle anbefaler det. Selv føler jeg det er negativt når enhver fyr sier indeksfond, men er det eneste måten å kjøpe gull på om du ikke vil bli berørt av dollar kollaps.

99% her inne trur sikkert ikke det skjer, men det er helt greit ? er indisk fond som er kjøpt i dollar et greit sted og ha pengene om USA kollapser er vel spørsmålet. Hehe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Betyr det at om jeg sparer 8.000kr i dette fondet hver mnd så må jeg ut med 6.38% av 8.000kr hver gang jeg plasserer penger inn der? I tillegg 2.18% iåret for hele fondet verdi?

 

Ja, det er det det betyr. Det fondet du har funnet fram til her helt hinsides dårlig.

Lenke til kommentar

Når du bestiller andeler i fondet stikk forvaltaren 6,38% av beløpet i "eiga lomme". I tillegg tek han dagleg 1/365 av 2,18% av det du har ståande, men dette er medrekna i den kursen for fondet som til ei kvar tid vert oppgitt.

 

Redigert: seint svar

Endret av torbjornen
Lenke til kommentar

DnB India er vel betre. Men eg er framleis usikker på korleis suksesshonorar fungerer. Dersom fondet går over referansen ein dag, under den neste, over den tredje osv, vil ein då måtte ut med suksesshonorar annankvar dag? I så fall vil forvaltar tene (og kunden tape) på at fondet svingar mest mogeleg. Eller ser ein ein periode (f. eks. eit år) under eitt? Altså at fondet har slått referanseindeksen for ein viss periode, og så trekkjer ein suksesshonoraret frå kursen ut frå det?

Endret av torbjornen
Lenke til kommentar

DnB India tar mye mer. Dem tar

 

Kostnader som belastes andelseier

Tegningsgebyr 5,00%
Innløsningsgebyr 0,00%
Kostnader som belastes fondet i løpet av et år
Totalkostnad (TER) 4,78%
Under visse omstendigheter belastes følgende kostnader
Resultatavhengig forvaltningshonorar 3.07%
Resultatbasert avgift (maks) 20.00%

 

 

Lenke til kommentar

DanskeInvest Tar.

 

Gebyr ved tegning 1) 3,00%
Gebyr ved innløsning 2) 1,00%
1) Dette er maksgebyrer som kan trekkes før tegningsbeløpet investeres.
2) Dette er maksgebyrer som kan trekkes før innløsningsbeløpet utbetales.
Kostnader som årlig belastes fondet
Løpende kostnader 2,10%
Så dette er vel det beste fondet? https://secure.msse.se/document/nordnetNO/NTMAR00216
Lenke til kommentar
Dette må vel være det beste fondet? Noen smartehoder her inne som vet?


Innskuddsgebyr 0 %

Uttaksgebyr 0 %


Gebyr som er tatt ut av fondet i løpet av året

Årlig gebyr 2,22%

ingen


Engangsgebyr tatt ut før eller etter at du

investerer

Ovennevnte er det som maksimalt kan tas ut av dine

penger før beholdningen betales ut



Gebyr som er tatt ut av fondet i spesielle

anledninger


Prestasjonsbasert

gebyr Ingen

Lenke til kommentar

Eg får ikkje til å lage lenke, men dette er noko av det som kjem opp i DnB sin nettbank:

 

Nøkkeldata Fondskategori Indiske fond UCITS Ja ISIN LU0302237721 Fondets startdato 20.11.2007 Forv.kap. (mill.) 123,34 EUR NAV/Kurs (2 mar 2015) 1 352,06 NOK Morningstar Rating™ 2stars.gif Minsteinnskudd 100 NOK Spareavtale 100 NOK Kjøp 0,00 % Salg 0,00 % Forvaltningshonorar 1,50 % +20% på avkastning over referanseindeks Handel Daglig Oppgjørsdager 2-5 virkedager

 

Dersom du handlar gjennom annan meklar kan det vere andre prisar. Prisane som kjem opp gjennom Morningstar er maksprisar.

 

Redigert: Du får opp fonda her når du vel "Alle fond" istadenfor "Utvalgte fond" i menyen oppe. Merk at desse prisane gjeld når du brukar DnB sin nettbank.

Endret av torbjornen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...