Gå til innhold

Enkel og grei Casemod


Anbefalte innlegg

Forresten, til ditt "forsvar" Seven: Det kan tenkes at du bor i en bolig som er dårlig isolert og trekker, og at det derfor er kaldere noen steder enn andre. Det at pcen står på gulvet er også en faktor, da varm luft som kjent stiger. Poenget er bare det at i så fall er IKKE romtemperaturen din 20 grader i pcens umiddelbare nærhet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sammen ******, står at det er 17 grader inne i kabinettet i HW manager. Mye mulig den er feil, fordi jeg har rom.temp måleren min oppå kabinettet og viftene drar inn luft nede. Dette kan kanskje stemme da det står rett under vinduet og den kalde lufta fra vinduet trekker ned mot gulvet.

 

Men jeg tror forsatt at en gradstokk du tar ut av vinduet når du står stille og er -5 grader viser varmere enn at du tar gradstokken ut av vinduet i -5 og 100 kmt. Prøv å ta en gradstokk å sett på en bomulsdott der føleren her, så riser du termometeret det du klarer. Se hva dere får da !

Lenke til kommentar
Sammen ******, står at det er 17 grader inne i kabinettet i HW manager. Mye mulig den er feil, fordi jeg har rom.temp måleren min oppå kabinettet og viftene drar inn luft nede. Dette kan kanskje stemme da det står rett under vinduet og den kalde lufta fra vinduet trekker ned mot gulvet.

 

Men jeg tror forsatt at en gradstokk du tar ut av vinduet når du står stille og er -5 grader viser varmere enn at du tar gradstokken ut av vinduet i -5 og 100 kmt. Prøv å ta en gradstokk å sett på en bomulsdott der føleren her, så riser du termometeret det du klarer. Se hva dere får da !

Hvordan tror du temperaturfølere på biler fungerer da? Ta f.eks. VAG, de har ofte en temperaturføler montert på undersiden av høyre sidespeil. Tror du den viser mindre temperatur om du kjører på motorveien? Nei. Tro meg, jeg har hatt flere slike biler selv, og det er IKKE kaldere i fart.

Lenke til kommentar
Forresten, til ditt "forsvar" Seven: Det kan tenkes at du bor i en bolig som er dårlig isolert og trekker, og at det derfor er kaldere noen steder enn andre. Det at pcen står på gulvet er også en faktor, da varm luft som kjent stiger. Poenget er bare det at i så fall er IKKE romtemperaturen din 20 grader i pcens umiddelbare nærhet.

Bor leilighet sammen med en kamerat og den er ikke den beste isolerte.

Lenke til kommentar
hmm forklar meg da hvorfor nokian viste kaldere en den originale luft tempen var faktisk 10grader kaldere i 50 men jeg må jo slenge på et slingringsmon på ca 5 grader på den strekninga jeg kjørte (2km)

 

PS jeg skrev tidligere att jeg brukte tlfen

Nokia lager vel ikke akkurat de mest vitenskaplig korrekte temperaturmålerene, tror du? Det er ikke noe å diskutere, det er et ufravikelig faktum.

Lenke til kommentar
Jeg er enig i at 17 grader i kabinettet må være feil. Men jeg tror fortsatt ikke helt på at du ikke kan få ned temperaturen med fart. Mye pga. det bomullstrixet.

Bomullen isolerer, skjønner du vel. Det blir som å sette spørsmålstegn ved hvorfor det er varmere å ha på seg en jakke i forhold til å gå i bar overkropp.

Lenke til kommentar
Jeg er enig i at 17 grader i kabinettet må være feil. Men jeg tror fortsatt ikke helt på at du ikke kan få ned temperaturen med fart. Mye pga. det bomullstrixet.

Bomullen isolerer, skjønner du vel. Det blir som å sette spørsmålstegn ved hvorfor det er varmere å ha på seg en jakke i forhold til å gå i bar overkropp.

Blir det helt det samme da ?? Hva isolerer bomullen mot ??? VARME ?

Lenke til kommentar
Jeg er enig i at 17 grader i kabinettet må være feil. Men jeg tror fortsatt ikke helt på at du ikke kan få ned temperaturen med fart. Mye pga. det bomullstrixet.

Bomullen isolerer, skjønner du vel. Det blir som å sette spørsmålstegn ved hvorfor det er varmere å ha på seg en jakke i forhold til å gå i bar overkropp.

Blir det helt det samme da ?? Hva isolerer varmen mot ??? VARME ?

Hva er det du vil frem til, egentlig? mener du at en gjenstand blir kaldere hvis du kler den med bomull og rister den? Du er klar over hvor søkt det høres ut, ikke sant? Hvis du måtte velge mellom å sitte på taket til en bil i 100 km/t enten naken eller med et lag bomull rundt deg, hva ville du valgt?

Lenke til kommentar
sorry bensi men jeg tror du tar feil der ja ....

det som m,åles er relativ luft temperatur, dvs att hviss du blåser på en måler så vill den vise mindre temp pga att lufta som den blåses forbi ikke står roligt...

prøv og hold hånda utenfor bilen mens du ligger i 80 på en varm sommer dag da vill kjenne att det er kalt selv om det er varmt ute

 

hilsen ijerku

Tull. Luften er ikke kaldere selv om den er i bevegelse, det bare føles slik ut.

 

Moving air feels colder because it removes the heated air from around the skin's surface. The effect of this convective heat loss is measured by the wind chill factor: the temperature at which still, dry air would conduct heat from unclothed skin at the same rate as the wind does at the ambient temperature.

 

Kilde

Tss.. kjør i 300 du på en varm sommerdag .. da det er 30 grader i luften så smekker du et termometer ut ruten og ser kor mye tempen synker !!!!!!!!!!!!!!! :nice:

Lenke til kommentar

teit diskusjon...

sett termometeret som måler romtemp inni pc'en og de hva du får da...

du kan ikke sammenligne verdier fra to forskjellige termometer uten å vite at de er kalibrert mot hverandre...

 

en annen ting jeg vil si er at jeg fikk en føler til å vise godt under 10 grader en gang...

jeg leka med en 120mm vifte jeg satte på 30 volt, så retta jeg den mot termostaten på veggen som har innebygd temperaturføler...

så så jeg bare at temperaturen sank fra noe over 20 til godt under 10 grader, hvordan vil dere forklare det?

jeg garanterer at romtemperaturen ikke lå under 10 grader hverken her eller der...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...