Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Rundt 2007 - 2008 investerte jeg i et spareprodukt (fond) som jeg ble overtalt å sette penger i, og at dette nesten var risikofritt da dette var et eiendomsfond (Og som regel så har eiendom gått utrolig opp i pris, men her har det bare gått rett ned). Det ble også fortalt at det var lett å cashe ut disse pengene, hvis man skulle trenge det.

 

Det er snakk om store summer (for meg) og som nå avsluttes med et utrolig tap på over 70%.

Er det noen her som kan hjelpe meg eller komme med tips på hvordan jeg bør formulere/skrive denne klagen?

 

I det minste ønsker jeg å få tilbake ihvertfall det jeg hadde skutt inn. Men har hørt at man kan kreve mye mer, da det har gått flere år + flere påvirkninger blant annet at dette egentlig skulle ha gått i pluss.

 

Håper det er noen her som kan hjelpe meg med dette, samt komme med punkter jeg kan sette opp. Det er nesten en krisesak for meg.

 

 

Tusen takk for all hjelp jeg får, evig takknemlig!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan vinne fram om selgeren ikke har gitt tilstrekkelige opplysninger. Disse skal stå i stil med din kompetanse, økonomi og forutsetninger forøvrig. I tillegg kan det ikke loves gull og grønne skoger når det er mer eller mindre umulig å tjene penger på fondet. Ta kontakt med en bankrådgiver, fortrinnsvis i et konkurrerende firma og be om råd. Din egen bank er neppe behjelpelig i slike tilfeller, med mindre fondet står utenfor banken. Da kan du ta kontakt med egen bank først. Fører ikke klagen frem kan du gå videre til finansklagenemnda.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har ikke svaret, men jeg kan jo bumpe tråden.

 

Er det ikke sånn at man aldri setter penger i fond om man ikke tåler å miste dem?

Sånn sett vil jo aldri fond være en klagesak?

Takk for det. Jeg snakket med DNB angående dette, og de mener selv at det kan ha vært feil ved deres rådgivning og produkt. Dette er en ganske lik/ kanskje samme sak som "Røeggen saken". De ba meg derfor om å skrive en klage, og deretter skulle deres team vurdere hvor mye jeg kan/bør få tilbake osv.

Lenke til kommentar

Du kan vinne fram om selgeren ikke har gitt tilstrekkelige opplysninger. Disse skal stå i stil med din kompetanse, økonomi og forutsetninger forøvrig. I tillegg kan det ikke loves gull og grønne skoger når det er mer eller mindre umulig å tjene penger på fondet. Ta kontakt med en bankrådgiver, fortrinnsvis i et konkurrerende firma og be om råd. Din egen bank er neppe behjelpelig i slike tilfeller, med mindre fondet står utenfor banken. Da kan du ta kontakt med egen bank først. Fører ikke klagen frem kan du gå videre til finansklagenemnda.

Riktig riktig.. Disse pengene lå som sagt bare i en sparekonto eller noe slikt før denne rådgiveren anbefalte meg om dette. Jeg skal prøve å snakke med en annen bank, men tror neppe de ønsker å akkurat hjelpe meg med dette (Hvis ikke det er en spesiell ansatt som er opptatt av å tilby ordentlig rådgivning osv)

 

Men tusen takk for tipset ! :)

Lenke til kommentar

 

Den kan være en ide å ta kontakt med forbrukerrådet, de har jo hatt slike saker før:

http://www.forbrukerradet.no/forside/presse/pressemeldinger/sm%C3%A5sparere-f%C3%A5r-tilbake-millioner-fra-acta

Tusen takk.

Det hjalp noe! :-)

 

 

Koster det noe å teame opp med forbrukerrådet? Forresten, om jeg går videre med saken.. Vil det være dumt?

 

Takk igjen!

 

 

Helt gratis :)

 

Gi gjerne tilbakemelding på hva du hører

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Den kan være en ide å ta kontakt med forbrukerrådet, de har jo hatt slike saker før:

http://www.forbrukerradet.no/forside/presse/pressemeldinger/sm%C3%A5sparere-f%C3%A5r-tilbake-millioner-fra-acta

Tusen takk.

Det hjalp noe! :-)

 

 

Koster det noe å teame opp med forbrukerrådet? Forresten, om jeg går videre med saken.. Vil det være dumt?

 

Takk igjen!

 

 

Helt gratis :)

 

Gi gjerne tilbakemelding på hva du hører

 

 

Aha, takk!

 

Jeg vurderer å sende inn klage rett til banken i første omgang. Og hvis det viser seg at de avslår kravet mitt, så skal få saken gjennom forbrukerrådet.

Skal gi tilbakemelding når jeg får svar. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...