Gå til innhold

Er du elektriker!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Check.

 

Tok fagbrevet i 2009 og fullførte 3-årig ingeniørhøyskole (elkraft i Trondheim) i fjor.

Går nå 2-årig master på NTNU og er ferdig om et års tid.

 

De siste 5 årene har jeg jobbet som serviceingeniør og reiser verden rundt for å idriftsette, teste og leke med kraftsystemer for skip. Altså generatorer, hovedtavler, kraftstyringssystemer og frekvensomformere (1-5MW)

Lenke til kommentar

Check.

 

Tok fagbrevet i 2009 og fullførte 3-årig ingeniørhøyskole (elkraft i Trondheim) i fjor.

Går nå 2-årig master på NTNU og er ferdig om et års tid.

 

De siste 5 årene har jeg jobbet som serviceingeniør og reiser verden rundt for å idriftsette, teste og leke med kraftsystemer for skip. Altså generatorer, hovedtavler, kraftstyringssystemer og frekvensomformere (1-5MW)

. trivdes du på jobb som elektriker da?
Lenke til kommentar

Ja, egentlig.

Jeg jobbet hovedsaklig med utvidelse/vedlikehold av prosessanlegg og styring på fabrikker, pluss at jeg bygget små taver og styreskap.

Jeg var også med på noen store byggeprosjekter (flyplassutvidelse etc) hvor dagene ofte går med på å montere kabelgater og trekke kabel.

 

Egentlig grei avveksling mellom tenkejobber og jobbejobber.

 

Eneste jeg har null erfaring med er bolig, noe som er litt synd siden ingenting av det jeg prøver å gjøre hjemme blir seende særlig profft ut :)

Lenke til kommentar

Anbefaler deg å finne noe annet enn boliginstallasjon i hvert fall. Det er lite muligheter for å øke inntekt, samtidig som det blir veldig mye av det samme om og om igjen. Det er vel grunnen til at jeg og mange av de jeg gikk på videregående med har funnet annet arbeid.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Check.

 

Tok fagbrevet i 2009 og fullførte 3-årig ingeniørhøyskole (elkraft i Trondheim) i fjor. 

Går nå 2-årig master på NTNU og er ferdig om et års tid.

 

De siste 5 årene har jeg jobbet som serviceingeniør og reiser verden rundt for å idriftsette, teste og leke med kraftsystemer for skip. Altså generatorer, hovedtavler, kraftstyringssystemer og frekvensomformere (1-5MW)

Du har ikke tilfeldigvis jobbet i Dalian/Kina på Deepsea developer i 2013? Du passer beskrivelsen til en som var der

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...